Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Jeep planuje stworzyć zdalne słoneczne stacje ładowania dla elektrycznych kierowców terenowych

Jeep planuje stworzyć zdalne słoneczne stacje ładowania dla elektrycznych kierowców terenowych

Amerykański gigant motoryzacyjny Jeep ma śmiały plan, aby w odległych częściach Stanów Zjednoczonych i Australii udostępnić stacje ładowania zasilane energią słoneczną dla swojej raczkującej gamy pojazdów elektrycznych.


W ten sam sposób, w jaki Tesla zbudowała „superszybką” sieć doładowań dla swoich samochodów elektrycznych, Jeep planuje zainstalować stacje ładowania zasilane energią słoneczną w niektórych odległych obszarach USA i Australii dla przyszłych kierowców terenowych.

Jeep zainstalował już cztery z początkowej partii 18 stacji ładowania zasilanych energią słoneczną na popularnych szlakach w Ameryce Północnej, a teraz firma chce mieć pewność, że w australijskim buszu znajdzie się miejsce, w którym można doładować samochody zasilane bateriami.

Szef Jeep Global, Christian Meunier, powiedział australijskim mediom, które uczestniczyły w zeszłotygodniowym Detroit Auto Show:



„Pracujemy nad stacjami ładowania zasilanymi energią słoneczną, które umieścimy na wszystkich torach.

„Będziemy mieć 18 utworów w Stanach Zjednoczonych, które są utworami „Badge of Honor”, ​​które otrzymają odznakę [for] kiedy to zrobiłeś. Możesz go przykleić do swojego samochodu. Wszystkie te tory będą wyposażone w stacje ładowania.

„Naciskam inne regiony, w tym Australię, aby zrobiły to samo. Teraz, gdy mamy wszystkie te (elektryczne) produkty, będę robił więcej i tak się stanie.”



Szef Jeepa powiedział, że moc elektryczna idealnie nadaje się do trudnych warunków terenowych, a niektóre przyszłe modele zasilane bateriami, takie jak Recon, będą miały „ocenę drogową”.

„Klasyfikacja torów pozostanie i stanie się bardziej rygorystyczna” – powiedział Meunier. „Zamierzamy przesuwać granice tego, co możesz zrobić, a twój Zwiad zostanie oceniony na szóstym (poziomie) szóstym, co jest (wystarczające), aby stworzyć Rubicon Trail.



„Dzięki (zasilaniu) elektrycznemu Wrangler jest nie do pobicia, zakładasz na niego duże opony i zestaw do podnoszenia, jesteś nie do pobicia”.

Wydaje się jednak, że wersja elektrycznego Jeepa Wranglera z manualną skrzynią biegów może być o krok za daleko, chociaż taki samochód był wcześniej wyśmiewany jako koncepcja.

„Pod koniec dnia (ręczna transmisja) nie pomaga tej zdolności” – powiedział Meunier. „Jeśli chodzi o moc… automatyczna skrzynia biegów ma większy sens.



„Możesz jechać jednym pedałem, prawda? Jeśli zwolnisz pedał gazu, nie musisz hamować. To magia”.

„Odbiór był bardzo dobry[jak na pomysł w pełni elektrycznego Jeepa Wranglera]. Ludzie zdali sobie sprawę, że elektryczność w połączeniu z[napędem na cztery koła]to magia. To właściwa formuła.”

Joshua Dowling jest dziennikarzem motoryzacyjnym od ponad 20 lat, spędzając większość czasu pracując dla Sydney Morning Herald (jako redaktor motoryzacyjny i jeden z pierwszych członków zespołu Drive) oraz News Corp Australia. Dołączył do CarAdvice/Drive w 2018 roku i od ponad 10 lat jest jednym ze światowych sędziów motoryzacyjnych.

Przeczytaj więcej o Joshua DowlinguLinkIkona