Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kamera uchwyciła amerykańską wersję nowego Forda Rangera, jaka jest różnica?

Kamera uchwyciła amerykańską wersję nowego Forda Rangera, jaka jest różnica?

Nowa seria zdjęć szpiegowskich dostarczyła kolejnego spojrzenia na amerykańską wersję nowej generacji Forda Rangera. Jaka jest różnica?


The Ford Ranger na rynku amerykańskim Nadal jest w fazie rozwoju przed spodziewanym przybyciem do salonów w Ameryce Północnej w przyszłym roku.

To niezwykłe, że Australia wyprzedza Stany Zjednoczone w debiucie nowego modelu, ale tak jest w przypadku najnowszego Forda Rangera – jest sprzedawany w 180 krajach, więcej niż jakikolwiek inny obecnie produkowany przez markę Blue Oval.

Ford Ranger jest produkowany w czterech fabrykach, w tym w Tajlandii (gdzie modele są sprzedawane w Australii), Afryce Południowej (gdzie budowana jest również wersja VW Amarok), Ameryce Południowej i Detroit.



Najnowsza generacja Forda Rangera została niespodziewanie wypuszczona w Stanach Zjednoczonych — po premierze w Australii, regionie Azji i Pacyfiku, Afryce Południowej i Europie na początku tego roku — ponieważ tak bardzo różni się od wersji globalnej i ponieważ dotarł tam jej poprzednik. Późno w poprzednim cyklu formy.

Północnoamerykańskie wersje Forda Rangera muszą spełniać bardziej rygorystyczne wymagania dotyczące testów zderzeniowych i ochrony przed dachowaniem, więc pod skórą są pewne zmiany strukturalne.

Benzyna jest preferowana w Ameryce Północnej, co wymaga nowego programu rozwoju silników.



Oczekuje się, że nowy Ford Ranger będzie sprzedawany w USA głównie z czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o pojemności 2,3 litra. Ford Australia nie oferuje tego silnika w Rangerze na rynku krajowym, ale będzie on dostępny z nowym VW Amarokiem w Australii.

Istnieje również oczekiwana opcja napędu hybrydowego napędzanego benzyną, opracowywana dla nowego Rangera w Europie, Stanach Zjednoczonych i Australii – z możliwą premierą w 2024 roku.



Tymczasem czytelnicy o sokolich oczach mogli zauważyć na tych zdjęciach, że według naszej agencji szpiegowskiej jest to XLT: w dolnej części tylnego błotnika nie ma klina stopniowego.

Mogą być dwa powody: Ford właśnie zainstalował proste akcesorium w tym samochodzie testowym, aby nie psuło to niespodzianki podczas premiery w USA lub Ford nie planuje zastosować klina ręcznego w wielu – lub żadnych – modelach sprzedawanych na północy Ameryka.

Nowy australijski Ranger XLT.

W Australii większość nowego Forda Rangera ma poręczną funkcję klina, ułatwiającą dostęp do bagażnika (nie jest dostępna w Raptorze, ponieważ układ wydechowy zajmuje miejsce).



Poza tymi drobnymi różnicami nowy Ford Ranger sprzedawany w USA będzie prawie taki sam jak ten, który dostajemy w Australii.

Jednak wciąż istnieje jedna tajemnica, która nie została jeszcze rozwiązana. Mówi się, że w USA opracowywana jest wersja nowego Forda Rangera z długim rozstawem osi. Ale jeszcze nie jest zepsuty.

Oto nadzieja, kiedy zostanie ujawniona, jest to szansa dla Australii.



Joshua Dowling jest dziennikarzem motoryzacyjnym od ponad 20 lat, spędzając większość tego czasu pracując dla The Sydney Morning Herald (jako redaktor motoryzacyjny i pierwszy członek zespołu Drive) oraz News Corp Australia. Dołączył do CarAdvice / Drive w 2018 roku i od ponad 10 lat jest jednym ze światowych sędziów motoryzacyjnych.

Przeczytaj więcej o Joshui DowlinguIkona łącza