Władze Kanału Sueskiego ogłosiły uruchomienie ogromnego statku towarowego, który zamknął drogę wodną między wschodem a zachodem na około tydzień na początku tego roku.
główne punkty:
- Osiągnięcie porozumienia w sprawie zwolnienia statku zajęło ponad trzy miesiące
- Ever Geffen osiadł na mieliźnie w marcu, zamykając kluczowy szlak wodny na sześć dni
- Umowa finansowa pomoże pokryć akcję ratowniczą, a także koszty ruchu zaparkowanego w kanale za tydzień, w którym statek był zaparkowany.
The Ever Given opuszcza Kanał Sueski po tym, jak jego japoński właściciel, Shui Kesen Kaisha Ltd., osiągnął porozumienie z władzami kanału w sprawie kwoty odszkodowania po ponad trzymiesięcznych negocjacjach i impasie sądowym.
Porozumienie o ugodzie zostało podpisane podczas ceremonii w środę w mieście Ismailia na Kanale Sueskim, a statek płynął do Morza Śródziemnego.
Zwolnienie nastąpiło w środę, dzień po tym, jak egipski sąd uchylił sądowe zajęcie statku po powiadomieniu Urzędu Kanału Sueskiego. Doszła do ugody w sporze finansowym z armatorami i towarzystwami ubezpieczeniowymi.
Statek osiadł na mieliźnie w marcu, blokując ważny szlak wodny na sześć dni.
Od tego czasu został zatrzymany w wyniku sporu o rekompensatę finansową.
AFP: Urząd Kanału Sueskiego
)Pieniądze, według władz kanału, pokryją akcję ratowniczą, koszty ruchu w kanale uziemionym i utracone opłaty tranzytowe za tydzień, w którym Ever Given zamknął kanał.
Rzeka Ever Geffen była w drodze do holenderskiego portu w Rotterdamie 23 marca, kiedy zderzyła się z jednym brzegiem kanału, 6 kilometrów na północ od południowego wejścia w pobliżu miasta Suez.
Ogromna akcja ratunkowa przeprowadzona przez flotę holowników wspomaganych pływami wyzwoliła sześć dni później drapacz chmur wielkości drapacza chmur pod banderą Panamy, kończąc kryzys i umożliwiając setkom oczekujących statków przepłynięcie przez kanał.
Od tego czasu statek jest przetrzymywany w Wielkim Jeziorze Piotrowym, podczas gdy właściciele kanału negocjują ugodę.
Zablokowanie kanału zmusiło niektóre statki do wybrania alternatywnej długiej trasy wokół Przylądka Dobrej Nadziei na południowym krańcu Afryki, co wymagało dodatkowego paliwa i innych kosztów. Setki innych statków czekały w miejscu na zakończenie blokady.
Zawieszenie działalności, które wzbudziło obawy o niedobory dostaw i rosnące koszty dla konsumentów, wywarło dodatkową presję na branżę żeglugową, która już znajduje się pod presją pandemii koronawirusa.
AP
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych