Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kiedykolwiek kontenerowiec Geffen został uwolniony z Kanału Sueskiego po umowie odszkodowawczej

Władze Kanału Sueskiego ogłosiły uruchomienie ogromnego statku towarowego, który zamknął drogę wodną między wschodem a zachodem na około tydzień na początku tego roku.

The Ever Given opuszcza Kanał Sueski po tym, jak jego japoński właściciel, Shui Kesen Kaisha Ltd., osiągnął porozumienie z władzami kanału w sprawie kwoty odszkodowania po ponad trzymiesięcznych negocjacjach i impasie sądowym.

Porozumienie o ugodzie zostało podpisane podczas ceremonii w środę w mieście Ismailia na Kanale Sueskim, a statek płynął do Morza Śródziemnego.

Zwolnienie nastąpiło w środę, dzień po tym, jak egipski sąd uchylił sądowe zajęcie statku po powiadomieniu Urzędu Kanału Sueskiego. Doszła do ugody w sporze finansowym z armatorami i towarzystwami ubezpieczeniowymi.

Statek osiadł na mieliźnie w marcu, blokując ważny szlak wodny na sześć dni.

Od tego czasu został zatrzymany w wyniku sporu o rekompensatę finansową.

Evergreen, siedząca z łukiem wbitym w ścianę Kanału Sueskiego.
Sprowadzono maszyny do robót ziemnych, które miały pomóc uwolnić statek. (

AFP: Urząd Kanału Sueskiego

)

Pieniądze, według władz kanału, pokryją akcję ratowniczą, koszty ruchu w kanale uziemionym i utracone opłaty tranzytowe za tydzień, w którym Ever Given zamknął kanał.

Rzeka Ever Geffen była w drodze do holenderskiego portu w Rotterdamie 23 marca, kiedy zderzyła się z jednym brzegiem kanału, 6 kilometrów na północ od południowego wejścia w pobliżu miasta Suez.

Ogromna akcja ratunkowa przeprowadzona przez flotę holowników wspomaganych pływami wyzwoliła sześć dni później drapacz chmur wielkości drapacza chmur pod banderą Panamy, kończąc kryzys i umożliwiając setkom oczekujących statków przepłynięcie przez kanał.

Od tego czasu statek jest przetrzymywany w Wielkim Jeziorze Piotrowym, podczas gdy właściciele kanału negocjują ugodę.

Zablokowanie kanału zmusiło niektóre statki do wybrania alternatywnej długiej trasy wokół Przylądka Dobrej Nadziei na południowym krańcu Afryki, co wymagało dodatkowego paliwa i innych kosztów. Setki innych statków czekały w miejscu na zakończenie blokady.

Zawieszenie działalności, które wzbudziło obawy o niedobory dostaw i rosnące koszty dla konsumentów, wywarło dodatkową presję na branżę żeglugową, która już znajduje się pod presją pandemii koronawirusa.

AP

READ  Al Jazeera potępia nowe izraelskie prawo i odrzuca „kłamstwa Netanjahu”. Wolność prasy informacyjnej