Pogarszające się skutki zmiany klimatu wypychają uczennice w Azji z zajęć lekcyjnych, ponieważ ekstremalne warunki pogodowe utrudniają im odrabianie zadań domowych, utrzymywanie higieny, a nawet fizyczne uczęszczanie do szkoły.
Osin Iingari to 20-letnia kobieta z Indonezji, mieszkająca we wschodniej Nusa Tenggara.
Jej prowincję dotyka dotkliwa susza i poważne powodzie, co zwiększa jej obowiązki domowe.
Budzi się każdego ranka o czwartej rano, aby przed pójściem do szkoły udać się do lokalnego źródła wody.
Czeka w kolejce po wodę dla rodziny, a jeśli się spóźni, będzie to miało wpływ na cały jej dzień.
„Jeśli nie dostanę wody, nie będę mógł gotować przez resztę dnia i nie będę mógł wziąć prysznica” – powiedział Osin.
Brak wody wystarczającej do zaspokojenia podstawowych potrzeb higienicznych i żywieniowych sprawia jej trudności w skupieniu się na lekcjach.
„Jeśli rano nie będę mógł wziąć prysznica, poczuję to [out of] „Skup się podczas zajęć” – powiedziała.
„Ponieważ jest tu tak gorąco, trudno jest skupić się na lekcjach”.
Ponieważ planeta stale się ociepla, bardzo martwi się o swoją przyszłość.
Jej największym zmartwieniem jest podnoszący się poziom mórz, który już spowodował gwałtowne powodzie na jej wyspie.
Sikha i Samikshya z Nepalu
Sikha i Samikshya to działacze klimatyczni z Nepalu, których edukacja również została zagrożona przez zmianę klimatu.
„Pamiętam, jak nasza szkoła została zniszczona i uszkodzona przez powodzie” – powiedział Sikha.
Rzecz w tym, że nigdy nie chcieliśmy wiedzieć, dlaczego tak się stało.
„[Climate change] „Wpłynęło to na nas pod każdym względem – jak jemy, jak żyjemy, jak myślimy”.
Samikshya miał podobne doświadczenie.
Powiedziała: „Kiedy przychodzimy do szkoły z domu, nie jesteśmy informowani o warunkach pogodowych. Jeśli pada deszcz, musimy wrócić do domu bez żadnych informacji”.
„To zabija nasz czas i nie możemy się skoncentrować”.
Ekstremalne zjawiska pogodowe powodujące osunięcia ziemi i blokowanie dróg również utrudniały dotarcie do szkoły.
Do szkoły jeździła na rowerze i pamięta, jak kilka razy była zmuszona wracać do domu, bo nie mogła wrócić.
Infrastruktura również zostanie uszkodzona, a ich szkoły zostaną zamknięte na kilka miesięcy na czas sprzątania.
Nawet jeśli fizycznie mogli chodzić do szkoły, nie mieli innego wyboru, jak tylko zostać w domu.
Podręczniki zniszczą deszcze i powodzie, przerwy w dostawie prądu będą plagą porannych zajęć, a brak łazienek w szkole utrudnia przestrzeganie właściwej higieny.
„Nasze toalety zostały zamknięte, ponieważ w Nepalu nie mamy odpowiedniej infrastruktury… Nasze toalety są w namiotach jak małe domki… [and they] „Nie mają źródeł czystej wody” – powiedziała Samikchia.
Trzy kobiety dostrzegają znaczenie edukowania nowego pokolenia na temat zmian klimatycznych – czegoś, o czym nigdy ich nie uczono.
Oisin i jej przyjaciele sadzą różne rodzaje drzew wokół brzegu, aby zapobiec przejęciu wyspy przez podnoszący się poziom mórz.
Sikha i Samikshya kontynuują swoją działalność i mają nadzieję, że zmiany klimatyczne nie będą już dłużej stanowić przeszkody w edukacji młodych kobiet.
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych