Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kobiety i dziewczęta poświęcają swoją edukację, gdy zmiany klimatyczne nawiedzają klasy

Kobiety i dziewczęta poświęcają swoją edukację, gdy zmiany klimatyczne nawiedzają klasy

Pogarszające się skutki zmiany klimatu wypychają uczennice w Azji z zajęć lekcyjnych, ponieważ ekstremalne warunki pogodowe utrudniają im odrabianie zadań domowych, utrzymywanie higieny, a nawet fizyczne uczęszczanie do szkoły.

Osin Iingari to 20-letnia kobieta z Indonezji, mieszkająca we wschodniej Nusa Tenggara.

Jej prowincję dotyka dotkliwa susza i poważne powodzie, co zwiększa jej obowiązki domowe.

Budzi się każdego ranka o czwartej rano, aby przed pójściem do szkoły udać się do lokalnego źródła wody.

Czeka w kolejce po wodę dla rodziny, a jeśli się spóźni, będzie to miało wpływ na cały jej dzień.

„Jeśli nie dostanę wody, nie będę mógł gotować przez resztę dnia i nie będę mógł wziąć prysznica” – powiedział Osin.

Zmiana klimatu wpływa na edukację kobiet w wielu krajach.(AP: Tatan Sioflana)

Brak wody wystarczającej do zaspokojenia podstawowych potrzeb higienicznych i żywieniowych sprawia jej trudności w skupieniu się na lekcjach.

„Jeśli rano nie będę mógł wziąć prysznica, poczuję to [out of] „Skup się podczas zajęć” – powiedziała.

„Ponieważ jest tu tak gorąco, trudno jest skupić się na lekcjach”.

Ponieważ planeta stale się ociepla, bardzo martwi się o swoją przyszłość.

Jej największym zmartwieniem jest podnoszący się poziom mórz, który już spowodował gwałtowne powodzie na jej wyspie.

Indonezyjskie dziewczynki czekają w swojej szkole na rozpoczęcie zajęć pierwszego dnia od niszczycielskiego tsunami.

Różne katastrofy klimatyczne, w tym powodzie i susze, wpływają na edukację dziewcząt w Indonezji.(AP: Erwin Fedriansyah)

Sikha i Samikshya z Nepalu

Sikha i Samikshya to działacze klimatyczni z Nepalu, których edukacja również została zagrożona przez zmianę klimatu.

„Pamiętam, jak nasza szkoła została zniszczona i uszkodzona przez powodzie” – powiedział Sikha.

Rzecz w tym, że nigdy nie chcieliśmy wiedzieć, dlaczego tak się stało.

Samikshya miał podobne doświadczenie.

Powiedziała: „Kiedy przychodzimy do szkoły z domu, nie jesteśmy informowani o warunkach pogodowych. Jeśli pada deszcz, musimy wrócić do domu bez żadnych informacji”.

„To zabija nasz czas i nie możemy się skoncentrować”.

Ekstremalne zjawiska pogodowe powodujące osunięcia ziemi i blokowanie dróg również utrudniały dotarcie do szkoły.

Do szkoły jeździła na rowerze i pamięta, jak kilka razy była zmuszona wracać do domu, bo nie mogła wrócić.

Nepalscy ratownicy szukają ciał ofiar pod gruzami po osuwisku w wiosce Lumli.

Osuwiska i inne niszczycielskie zjawiska pogodowe uniemożliwiają uczniom uczęszczanie do szkół w Nepalu.(AP: Niranjan Shrestha)

Infrastruktura również zostanie uszkodzona, a ich szkoły zostaną zamknięte na kilka miesięcy na czas sprzątania.

Nawet jeśli fizycznie mogli chodzić do szkoły, nie mieli innego wyboru, jak tylko zostać w domu.

Podręczniki zniszczą deszcze i powodzie, przerwy w dostawie prądu będą plagą porannych zajęć, a brak łazienek w szkole utrudnia przestrzeganie właściwej higieny.

„Nasze toalety zostały zamknięte, ponieważ w Nepalu nie mamy odpowiedniej infrastruktury… Nasze toalety są w namiotach jak małe domki… [and they] „Nie mają źródeł czystej wody” – powiedziała Samikchia.

Trzy kobiety dostrzegają znaczenie edukowania nowego pokolenia na temat zmian klimatycznych – czegoś, o czym nigdy ich nie uczono.

Oisin i jej przyjaciele sadzą różne rodzaje drzew wokół brzegu, aby zapobiec przejęciu wyspy przez podnoszący się poziom mórz.

Sikha i Samikshya kontynuują swoją działalność i mają nadzieję, że zmiany klimatyczne nie będą już dłużej stanowić przeszkody w edukacji młodych kobiet.