Koreańskie Koleje Narodowe ogłosiły 23 maja, że konsorcjum, które złożyło ofertę o wartości 43 mld wonów (33 mln USD), zostało wybrane do udziału w przetargu na usługi projektowe dla kolei dużych prędkości między Katowicami a Ostrawą. Przetarg rozstrzygnął w lutym br. Solidarny Port Komunikacyjny (CPK).
Polska realizuje od 2020 r. plan budowy łącznie 1800 km szybkiej kolei łączącej nowe lotnisko z głównymi miastami centralnymi. Uczestniczący w Korea National Railway Design odcinek Katowice-Ostrawa to 96-kilometrowa międzynarodowa linia kolejowa łącząca Polskę i Czechy.
W lutym 2022 roku Koreańskie Koleje Państwowe wraz z Dowa Engineering utworzyły Konsorcjum K do projektowania i nadzoru nad polską koleją dużych prędkości i przeszły przegląd przedkwalifikacyjny w konkurencji z Francji, Szwecji i renomowanych firm inżynierskich. W innych krajach.
W celu wprowadzenia koreańskiej technologii kolejowej do Europy, gdzie istnieją wysokie techniczne bariery wejścia, w kwietniu ubiegłego roku w Warszawie odbyło się Koreańsko-Polskie Forum Współpracy Technologicznej Kolei Dużych Prędkości.
„Pisarz ogólny. Fanatyk Twittera. Wielokrotnie nagradzany praktykujący alkohol. Guru popkultury.”
More Stories
Polska więzi Rosjan za szpiegostwo na rzecz wojska
Dlaczego Polska bardziej kocha kapitalizm: nowe badanie
Strategiczne partnerstwo – autobusy Daimler i specjalista ds. systemów akumulatorowych BMZ Poland wspierają bezemisyjny transport autobusowy w Europie