Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Korzyści z wydatków detalicznych dzięki Swift Lift

Korzyści z wydatków detalicznych dzięki Swift Lift

Gdy 600 000 widzów przybyło na siedem wyprzedanych koncertów Taylor Swift w Sydney i Melbourne, statystycy zauważyli wpływ wydatków na modę i kawiarnie.

Sprzedaż detaliczna w Australii wzrosła w lutym o 0,3 procent, częściowo dzięki Taylor Swift. ABS twierdzi, że siedem wyprzedanych koncertów Taylor Swift w Sydney i Melbourne podniosło wydatki na sprzedaż detaliczną do 35,9 miliarda dolarów. Ponad 600 000 Swifties wydało pieniądze na ubrania, gadżety, akcesoria i posiłki w restauracjach. Analityk ds. handlu detalicznego Morningstar, Johannes Wohl, dołączył do Sky News Australia, aby omówić wzrost wydatków na handel detaliczny w lutym. Faul powiedział, że to „dobra wiadomość” dla sprzedawców detalicznych, ponieważ spodziewają się „odbicia” wzrostu sprzedaży w następnym roku finansowym i utrzymania się na wysokim poziomie w przyszłości.

Australijskie Biuro Statystyczne podało w czwartek, że wydatki detaliczne wzrosły w zeszłym miesiącu o 0,3 procent, co jest odczytem nieco niższym od oczekiwań ekonomistów zakładających wzrost o 0,4 procent.

Kiedy jednak wykluczymy wpływ „Podróży wieków”, wydatki na handel detaliczny w ujęciu fundamentalnym były bardzo słabe.

Światowa gwiazda muzyki pop Taylor Swift sprzedała 600 000 biletów na siedem wypełnionych po brzegi występów. Zdjęcie: NCA NewsWire/Richard Dobson

„Biorąc pod uwagę tymczasowy i jednorazowy wpływ koncertów Taylor Swift, podstawowy wzrost sprzedaży detalicznej wzrósł zaledwie o 0,1 procent (w ujęciu trendu)” – powiedział Ben Dorber, szef statystyk handlu detalicznego w ABS.

„Po okresie dużej zmienności od listopada do stycznia, podstawowe wydatki pozostały na niezmienionym poziomie”.

Według danych wyrównanych sezonowo, miesięczny wynik podniósł roczne wydatki detaliczne do 1,6 procent w roku poprzedzającym luty.

600 000 imprezowiczów zakupiło odzież z motywem Swifta, bransoletki przyjaźni i inne przedmioty, największym beneficjentem był sprzedawca odzieży, obuwia i akcesoriów osobistych, którego akcje wzrosły o 4,2%.

Wydatki w supermarketach również wzrosły w ciągu miesiąca o 2,3 proc., natomiast handel w kawiarniach, restauracjach i punktach sprzedaży na wynos był spokojniejszy i wzrósł o 0,5 proc.

READ  Ukraina przechodzi na zerwanie stosunków dyplomatycznych z Iranem po atakach dronów

Tymczasem wydatki na artykuły gospodarstwa domowego spadły o 0,8 proc., a detaliczny handel żywnością o 0,1 proc.

Fani byli zachwyceni kostiumami i akcesoriami z motywem Swifta. Zdjęcie: NCA NewsWire/Ben Simmons

Nowa Południowa Walia i Wiktoria odnotowały silniejszy wzrost wydatków detalicznych w porównaniu z wynikami podstawowymi, wzrastając odpowiednio o 0,6% i 0,7% w związku ze wzrostem liczby podróży międzystanowych.

Tymczasem Queensland – zignorowany przez SWIFT – odnotował 0,5-procentowy spadek wydatków detalicznych, podczas gdy wzrost w Australii Zachodniej i Australii Południowej pozostał słaby.

Oprócz jednorazowego wsparcia w ramach rundy SWIFT ekonomiści z Commonwealth Bank stwierdzili, że kwota wydatków na osobę jest „wyjątkowo ujemna”.

„Przy wzroście populacji na poziomie około 2,5 procent i inflacji na poziomie około 3,5 procent w dalszym ciągu podkreśla to, że realne wydatki na mieszkańca są ujemne” – stwierdziła ekonomistka CBA Belinda Allen.