Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Łazik Perseverance NASA wykonuje pierwszego autopilota wokół Marsa

  • Łazik NASA po raz pierwszy w historii autonomicznej jazdy na Czerwonej Planecie.
  • Ulepszona technologia AutoNav pozwala łazikowi przejąć kontrolę nad swoimi przygodami.
  • Agencja powiedziała, że ​​wytrwałość „myśli podczas jazdy”, gdy koła się kręcą.
  • Zobacz więcej artykułów na stronie Business Insider صفحة.

Wehikuł wytrwałości NASA Zabierając swoją pierwszą autonomiczną jazdę z nowo ulepszonym automatycznym systemem nawigacji, Autonawigacja, według Agencja.

Ta technologia pozwala Perseverance kontrolować koła i poruszać się po Czerwonej Planecie bez konieczności polegania tak bardzo na ludzkich kierowcach z Ziemi.

Według NASAAutoNav jest wyposażony w mocniejsze technologie niż jego poprzednik, ciekawość. Funkcje te obejmują możliwość tworzenia map 3D terenu przed sobą, identyfikowania zagrożeń i planowania tras wokół przeszkód. Oznacza to, że wytrwałość będzie w stanie jeździć bardziej bezpośrednimi drogami i podróżować ze znacznie większymi prędkościami.

Vandy Verma, główny inżynier, planista i kierowca w Laboratorium napędów odrzutowych NASA (JPL) w Kalifornii. „Rover myśli, że sam jeździ, podczas gdy jego koła się kręcą”.

Agencja stwierdziła, że ​​Perseverance może osiągnąć maksymalną prędkość 393 stóp (120 metrów) na godzinę. To prawie sześć razy szybciej niż Curiosity, który był w stanie osiągnąć 66 stóp na godzinę.

„Przyspieszyliśmy AutoNav cztery lub pięć razy”, powiedział Michael McHenry, lider mobilności i członek zespołu planistów wędrujących Laboratorium Napędów Odrzutowych. „Jedziemy znacznie dalej w znacznie krótszym czasie, niż pokazała Curiosity”.

AutoNav będzie kluczową funkcją, która pozwoli robotowi sześciokołowemu go ukończyć kampania naukowa Na dnie krateru Jezero. Obejmuje to skanowanie i wykopywanie marsjańskiej gleby w poszukiwaniu śladów starożytnego mikroskopijnego życia.

„Teraz jesteśmy w stanie przejechać przez ten bardziej złożony teren, zamiast go omijać: nie byliśmy w stanie tego zrobić wcześniej” – powiedziała Jennifer Trosper, kierownik projektu łazika Mars 2020 Perseverance.

READ  Tranzystor ferroelektryczny umożliwia obliczenia na dużą skalę

AutoNav nie eliminuje całkowicie konieczności korzystania z ludzkich kierowców, ale zwiększa autonomię łazika tam, gdzie to tylko możliwe. .

Członkowie zespołu powiedzieli, że nie mogą się doczekać, kiedy AutoNav „przejmie ster”. Ale będą też gotowi wkroczyć, gdy sytuacja tego wymaga.

Korzystając z takich technik, NASA ostatecznie dąży do: Przetransportuj ludzi na Marsa i załóż tam osadę.