dallas- Zbliża się przejęcie ITA Airways (AZ) przez Lufthansa Group (LH), ponieważ niemiecka firma podpisała list intencyjny (LOI) z włoskim Ministerstwem Gospodarki w sprawie przejęcia największej włoskiej linii lotniczej. Ten list intencyjny oznaczałby, że na razie Lufthansa Group byłaby skłonna kupić do 40% udziałów w ITA, za wartość od 200 do 300 milionów euro, według lokalnych mediów.
W liście intencyjnym LH Group ogłosiła, że podmiot rozpoczyna okres wyłącznych negocjacji z rządem w sprawie „potencjalnych inwestycji kapitałowych, komercyjnej i operacyjnej integracji ITA w ramach Lufthansa Group oraz synergii, które mogą z tego wyniknąć”.
Kontynuowali: „Włochy stanowią trzeci najważniejszy rynek w Niemczech, zaraz po podróżach krajowych i lotach do Stanów Zjednoczonych. Nasza wola integracji ITA Airways opiera się na silnej wymianie tego kraju na poziomie globalnym poprzez podróże prywatne i komercyjne.”
Zarówno Ministerstwo Gospodarki Włoch, jak i LH oświadczyły, że nie będą udostępniane żadne dalsze informacje na temat rozmów.
wyraźną dominację na rynku europejskim
W chwili pisania tego tekstu Lufthansa Group składa się z pięciu głównych linii lotniczych: Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Eurowings (EW), Lufthansa (LH) i Swiss (LX). Teraz, wraz ze zbliżającym się przejęciem ITA Airways, Europa zostanie znacznie zepchnięta pod oczywiste wpływy Lufthansa Group, ponieważ będzie miała ogromną władzę nie tylko w zakresie lotów między wszystkimi krajami europejskimi, ale także za granicą.
Niemiecka firma bardzo dobrze opracowała swoją strategię operacyjną i skrupulatnie dobiera każdą funkcję wszystkich przewoźników w ramach grupy, aby zaoferować pasażerom jak najlepsze perspektywy. LH to wiodąca linia lotnicza, globalny wybór dla podróżnych i główna linia lotnicza obsługująca loty do Stanów Zjednoczonych. Z drugiej strony Brussels Airlines działa jako główna linia lotnicza oferująca loty łączone z Europy do Afryki Środkowej i Południowej.
Następnie Austria i Szwajcaria działają jako hybrydowe linie lotnicze, oferując pasażerom różne możliwości lotów do Ameryki Południowej i Azji. Wreszcie, Eurowings jest wiodącym tanim przewoźnikiem, oferującym niskie ceny do ponad 200 miejsc w Europie i poza nią.
Mając to na uwadze, włączenie ITA Airways doda do listy rozbudowaną siatkę linii lotniczych zlokalizowanych w południowej Europie, bogatą w loty turystyczne i rekreacyjne. Byłoby to idealne dopasowanie jako doskonała alternatywa dla tanich lotów już obsługiwanych przez Eurowings.
Ponadto, przy szerokiej obecności partnerów Star Alliance, takich jak TAP Air Portugal (TP) czy Polskie Linie Lotnicze LOT (LO) i Skandynawskie Linie Lotnicze (SK), każdy inny zakątek świata dostępny z Europy byłby całkowicie objęty zasięgiem przewoźnika, dzięki czemu będzie mógł konkurować na prawie wszystkich światowych rynkach.
Wyróżniony obraz: ITA Airways Airbus A330-202 (EI-EJG) na lotnisku JFK. Zdjęcie: Francesco Cecchetti.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu