Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Lufthansa podpisuje list intencyjny w sprawie zakupu ITA Airlines

Lufthansa podpisuje list intencyjny w sprawie zakupu ITA Airlines

dallas- Zbliża się przejęcie ITA Airways (AZ) przez Lufthansa Group (LH), ponieważ niemiecka firma podpisała list intencyjny (LOI) z włoskim Ministerstwem Gospodarki w sprawie przejęcia największej włoskiej linii lotniczej. Ten list intencyjny oznaczałby, że na razie Lufthansa Group byłaby skłonna kupić do 40% udziałów w ITA, za wartość od 200 do 300 milionów euro, według lokalnych mediów.

W liście intencyjnym LH Group ogłosiła, że ​​podmiot rozpoczyna okres wyłącznych negocjacji z rządem w sprawie „potencjalnych inwestycji kapitałowych, komercyjnej i operacyjnej integracji ITA w ramach Lufthansa Group oraz synergii, które mogą z tego wyniknąć”.

Kontynuowali: „Włochy stanowią trzeci najważniejszy rynek w Niemczech, zaraz po podróżach krajowych i lotach do Stanów Zjednoczonych. Nasza wola integracji ITA Airways opiera się na silnej wymianie tego kraju na poziomie globalnym poprzez podróże prywatne i komercyjne.”

Zarówno Ministerstwo Gospodarki Włoch, jak i LH oświadczyły, że nie będą udostępniane żadne dalsze informacje na temat rozmów.

Lufthansa Group powoli przejmowała kontrolę nad większością rynku wewnątrzeuropejskiego, kupując linie lotnicze sąsiadujące z LH. Przedstawione przez: Lufthansa Group.

wyraźną dominację na rynku europejskim


W chwili pisania tego tekstu Lufthansa Group składa się z pięciu głównych linii lotniczych: Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Eurowings (EW), Lufthansa (LH) i Swiss (LX). Teraz, wraz ze zbliżającym się przejęciem ITA Airways, Europa zostanie znacznie zepchnięta pod oczywiste wpływy Lufthansa Group, ponieważ będzie miała ogromną władzę nie tylko w zakresie lotów między wszystkimi krajami europejskimi, ale także za granicą.

Niemiecka firma bardzo dobrze opracowała swoją strategię operacyjną i skrupulatnie dobiera każdą funkcję wszystkich przewoźników w ramach grupy, aby zaoferować pasażerom jak najlepsze perspektywy. LH to wiodąca linia lotnicza, globalny wybór dla podróżnych i główna linia lotnicza obsługująca loty do Stanów Zjednoczonych. Z drugiej strony Brussels Airlines działa jako główna linia lotnicza oferująca loty łączone z Europy do Afryki Środkowej i Południowej.

READ  Sri Lanka ewakuuje 40 obywateli z Ukrainy przez Polskę, monitoruje Białoruś

Następnie Austria i Szwajcaria działają jako hybrydowe linie lotnicze, oferując pasażerom różne możliwości lotów do Ameryki Południowej i Azji. Wreszcie, Eurowings jest wiodącym tanim przewoźnikiem, oferującym niskie ceny do ponad 200 miejsc w Europie i poza nią.

Mając to na uwadze, włączenie ITA Airways doda do listy rozbudowaną siatkę linii lotniczych zlokalizowanych w południowej Europie, bogatą w loty turystyczne i rekreacyjne. Byłoby to idealne dopasowanie jako doskonała alternatywa dla tanich lotów już obsługiwanych przez Eurowings.
Ponadto, przy szerokiej obecności partnerów Star Alliance, takich jak TAP Air Portugal (TP) czy Polskie Linie Lotnicze LOT (LO) i Skandynawskie Linie Lotnicze (SK), każdy inny zakątek świata dostępny z Europy byłby całkowicie objęty zasięgiem przewoźnika, dzięki czemu będzie mógł konkurować na prawie wszystkich światowych rynkach.


Wyróżniony obraz: ITA Airways Airbus A330-202 (EI-EJG) na lotnisku JFK. Zdjęcie: Francesco Cecchetti.