Wiele popularnych sieci fast food zaczęło podnosić ceny pozycji menu w popularnych aplikacjach do dostarczania, starając się zrekompensować utracone koszty.
Pewna Brytyjka czekała na zamówienie UberEats, by otrzymać przezabawną wiadomość od kierowcy: „Przepraszam, kochanie, zjadłam twoje jedzenie”.
Duże sieci i lokalne lokale z jedzeniem na wynos podniosły ceny – czasami nawet o 10 dolarów za pojedynczy produkt – aby zrekompensować obniżkę poniesioną przez zewnętrzne firmy kurierskie.
Usługi dostawcze pobierają od restauracji prowizję w wysokości do 30 procent od zamówienia, która jest zmniejszana w przypadku zamówień dostarczanych przez personel restauracji lub odbieranych przez klientów.
Według UberEats.com ceny UberEats i Menulog są już rutynowo wyższe niż te w sklepie — nawet przed naliczeniem opłat za dostawę i obsługę. wiek.
Popularna grecka sieć Zeus Street, która ma 24 sklepy w całym kraju, jest jednym z najgorszych przestępców w podwyżkach cen, a niektóre produkty kosztują nawet o 10 USD więcej za aplikacje do dostawy.
Grecka restauracja kosztuje 32 USD za spartańską miskę w Uber Eats, ale to tylko 22 USD w sklepie lub po zamówieniu przez ich stronę internetową do odbioru.
Skórki w wersji beta kosztują od 5 do 6,50 USD, jeśli zostały zamówione za pośrednictwem usługi strony trzeciej.
Podwyżki są uzupełnieniem istniejących opłat za dostawę i usługi.
powiedział Ramon Castillo, dyrektor ds. marketingu Zeus Street Greek wiek Różnica w cenie wynosiła „100 procent, aby zrekompensować opłaty pobierane przez zewnętrzne firmy kurierskie”.
Inne popularne marki fast foodów, Fishbowl, Oporto i Guzman y Gomez, również podnoszą ceny swoich aplikacji dostawczych.
W Fishbowl wszystkie sałatki są o 4 dolary droższe niż Uber Eats.
Podwójny burger Bondi w Porto kosztuje 14,25 USD za aplikacje do dostawy, ale 10,75 USD w sklepie.
A miska nachos od Guzman y Gomez kosztuje 19 USD w aplikacji i 15,20 USD za osobę – 3,80 USD mniej.
Castillo powiedział, że muszą podnieść ceny, aby wchłonąć koszty wygody.
„Wygoda oferowana przez dostawców ma swoją cenę” – powiedział Castillo. wiek.
„Zdolność naszych franczyzobiorców do pokrycia tych opłat, jak również innych kosztów operacyjnych, jest po prostu nie do utrzymania”.
Duże międzynarodowe sieci fast foodów, takie jak KFC i McDonald’s, podnoszą ceny swoich pozycji w menu w aplikacjach dostarczających – niektóre z ich popularnych burgerów są o 1 do 2 dolarów droższe niż UberEats.
Rzecznik Ubera powiedział, że Uber nie wymaga, aby restauracje korzystające z jego platformy odpowiadały cenom w sklepach wiek To, jakie przedmioty zdecyduje się uwzględnić w sklepie i jak je wycenić, leży „w gestii naszych współpracowników”.
News.com.au skontaktował się z UberEats i Menulog w celu uzyskania komentarza.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu