Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

McConaughey zbuduje łodzie ETNZ Chase Zero

Kiedy ogłoszono protokół 37. Pucharu Ameryki, jedną z głównych inicjatyw, oprócz zmienionych zasad AC75 i rozpoczęcia nowego AC40 dla Pucharu Ameryki Juniorów i Kobiet, było wprowadzenie napędzanych wodorem łodzi pościgowych, które muszą zbudować wszystkie drużyny .

Emirates Airline Team New Zealand, we współpracy ze sponsorem Toyotą, objął prowadzenie, a kiedy wystartował Chase Zero, zaszokował świat. Próby wydajności wykazały maksymalną prędkość 52,7 węzłów i łatwą, przyjazną dla środowiska prędkość przelotową od 30 do 35 węzłów. Statek pływał na florecie z prędkością 19 węzłów i od tego czasu w Auckland poza bazą ETNZ w miesiącach zimowych trwają próby.

Po sukcesie projektu firma McConaghy została poproszona o przeprowadzenie ćwiczeń projektowych i stwierdziła, że ​​przy obniżonym dachu wagonu można zwiększyć całkowitą długość (LOA) z 10 m do 13 m, aby stworzyć napędzaną wodorem folię zdolną pomieścić VIP-ów lub wyścigi sędziów bez przesuwania środka ciężkości i zwiększania marginesu tylko o 150 kg w całkowitym rozkładzie masy. Wersję VIP można dostosować tak, aby obejmowała przestrzeń nad głową, lodówkę i klimatyzację, a także wspaniałe, nowoczesne fotele Recaro z włókna węglowego i detale jako opcję dostosowywania.

Mówiąc o nowym projekcie, Mark Evans z McConaghy powiedział: „Kiedy poproszono nas o przyjrzenie się projektowi od strony koncepcyjnej, po sukcesie ETNZ Chase Zero w próbach, stało się jasne, że możemy naprawdę popchnąć projekt do przodu, aby zbudować większą łódź który mógłby pomieścić więcej gości. Ale przy minimalnym wzroście wagi i prawie zerowym spadku wydajności. 13M będzie bardzo dużym zainteresowaniem dla zespołów i osób rozważających przejście na statki napędzane wodorem.

Waga wersji 13-metrowej wynosi 5350 kilogramów, a zanurzenie to zaledwie 2,2 metra. Na 4,5 metrach znajduje się obszerne i przestronne wnętrze, które nowi właściciele mogą dostosować do swoich potrzeb i upodobań. Zasięg to imponujące 180 mil morskich przy prędkości przelotowej 35 węzłów. Konstrukcja jest wykonana w całości z włókna węglowego, Nomexu i pianki strukturalnej, podczas gdy w każdej konstrukcji znajdują się dwa wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty, z których każde zapewnia około 80 kilowatów mocy. Układ chłodzenia układu napędowego odbywa się za pośrednictwem poboru wody morskiej umieszczonego z przodu każdej torpedy z rozpórką foliową z dwiema małymi pompami na kadłub. Główne podkładki regulacyjne w kształcie litery T na lewej i prawej burcie są połączone za pomocą klamry środkowej podkładki, a pojedynczy ster ma ster wysokości z regulowanym sterem.

READ  Apple TV+ podziela szaleństwo, jakie wywołało wprowadzenie Tetrisa na rynek

Cała potężna moc jest wykorzystywana przez sterowanie joystickiem typu fly-by-wire na konsoli głównej oraz wiele pokładowych urządzeń nawigacyjnych, w tym VHF, AIS i sprzęt do monitorowania systemu. W nowej konstrukcji śmigła Mercury Bravo 1 są zamontowane na tylnym końcu torpedy z podkładkami podporowymi, a cztery 8,4-kilogramowe zbiorniki wodoru wytrzymują ciśnienie 350 barów.

Tematyczne projekty McConaughey dla różnych opcji układu wnętrza wyrażają wykwintne, nowoczesne i futurystyczne szwy, które można dostosować do wspólnego siedzenia w stylu ławki lub bardziej indywidualnego dzięki najwyższej klasy wyścigowym fotelom z włoskim studiem projektowym – m2atelier. Widoczność zwiększa się, gdy szyba kokpitu wysuwa się do tyłu, tworząc wrażenie lekkości i przestronności pośród wyjątkowo cichego układu napędowego, gdy goście, VIP-y lub sędziowie wyścigów na dachu ślizgają się na chipach.

po więcej informacji odwiedź mcconaghyboats.com

Aby być na bieżąco ze wszystkimi wiadomościami z branży morskiej, odwiedź stronę www.marinebusinessnews.com.au