Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Meta, Apple i dlaczego wciąż daleko jej do prawdziwie wciągającej rzeczywistości wirtualnej

Meta, Apple i dlaczego wciąż daleko jej do prawdziwie wciągającej rzeczywistości wirtualnej

Oczywiście niektóre prototypy dążą tylko do zwiększenia rozdzielczości ekranów; Wszystkie obecne systemy VR są znacznie poniżej poziomu szczegółowości wymaganego do uzyskania wizji 20/20 w standardowym teście wzroku. Obecny prototyp obejmuje tylko część naszego pola widzenia i oczywiście musi być podłączony do potężnego komputera, aby wygenerować wystarczająco złożone obrazy.

Zbiór aktualnych prototypów słuchawek Meta.

„Jeżeli uda nam się poczynić wystarczające postępy w rozdzielczości siatkówki, jeśli zdołamy zbudować systemy, które są odpowiednie dla głębi ogniskowej i jeśli możemy znacznie zredukować zniekształcenia optyczne i zwiększyć klarowność, to mamy ogólnie realne ujęcie, aby stworzyć wyświetlacze, które są w stanie oddać sprawiedliwość całe piękno i złożoność” – powiedział Zuckerberg.

„Tymczasem pracujemy nad tym, jak zmieścić wszystkie te różne technologie w ostatecznie mniejszych, lżejszych i tańszych słuchawkach”.

Jednak, chociaż wydaje się, że branża skupia się na realizmie wizualnym, jest to tylko jedna mała część tworzenia systemów, które mogą naprawdę oszukać Cię, abyś pomyślał, że zostałeś przeniesiony gdzie indziej.

Prawdziwe wyzwanie polega na tym, że my, ludzie, integrujemy razem nasze zmysły. Profesor Spike Barlow z University of New South Wales Canberra powiedział: Tak, twój system wzrokowy jest stymulowany, ale inne zmysły nie odpowiadają temu, co widzisz.

Rendering artystyczny potencjalnego zestawu słuchawkowego Apple.

Rendering artystyczny potencjalnego zestawu słuchawkowego Apple.przypisane mu:Ian Zilbo

W rzeczywistości posiadanie całkowicie realistycznych obrazów i brak danych dotykowych może odpowiadać tak zwanej chorobie rzeczywistości wirtualnej lub zamieszaniu i nudnościom, które można odczuwać, gdy występuje rozbieżność między zmysłami, co jest dokładnie tym, czym innowacje, takie jak soczewki wieloogniskowe Meta, są zdzierać.

„Możemy uzyskać wyższą ostrość wzroku, ale to nie wystarczy. To nie przekona cię, że tam jesteś. Dostęp do w pełni wciągającego wirtualnego środowiska lub symulacji wymagałby bardziej inwazyjnego połączenia z ludzkim ciałem” – powiedział Barlow.

READ  Moment nadmiernej prędkości Kierowca Nissana Skyline otrzymuje podwójną dawkę natychmiastowej karmy po przejechaniu wewnętrznym pasem Sydney Road

Prawdziwe oszukanie umysłu, aby uwierzył, że jest gdzie indziej, wymagałoby stymulacji wszystkich pięciu zmysłów, a także wewnętrznych zdolności, takich jak zmysły wewnętrzne i ucho wewnętrzne. Można to zrobić za pomocą protez całego ciała, inwazyjnych maszyn i koparek, które poruszają ludzkim ciałem, lub implantów mózgowych. Ale to wszystko jest tak daleko, jeśli kiedykolwiek się zdarzy. Na razie wrażenia będą zależeć od widoków i dźwięków.

„Najlepsze aplikacje wirtualnej rzeczywistości w tej chwili dbają i tworzą doświadczenia, w których inne zmysły nie są tak ważne” – powiedział Barlow. „Możesz więc unosić się w balonie nad polem kwiatów, ale nie będziesz w stanie wyjść i ich dotknąć ani powąchać”.

Ładowanie

Jakich więc nowych słuchawek możemy się spodziewać w przyszłości? Meta otwarcie mówi o swoich pracach nad urządzeniem, które nazywa Project Cambria, które może być zbliżone do rynku. Mówi się, że jest to cieńsza i lżejsza, ale także potężniejsza wersja popularnego Quest 2, która może wyświetlać się na pełnokolorowym wyświetlaczu o wysokiej rozdzielczości rzeczywistego świata. Oznacza to, że może obsługiwać wszystkie zadania rzeczywistości wirtualnej, które może wykonać obecny zestaw słuchawkowy, a także rzeczywistość rozszerzoną.

Apple od dawna mówiło, że pracuje nad zestawem słuchawkowym „rzeczywistości mieszanej”, który, podobnie jak Cambria, umożliwi zarówno VR, jak i AR. Prawa autorskie i najnowsze oprogramowanie Apple odnosiły się do RealityOS, co sugeruje, że zestaw słuchawkowy i jego system operacyjny mogą nie być daleko w tyle. Zapytany przez chińskie media w zeszłym tygodniu o opinię Apple na temat przyszłości rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, prezes Tim Cook powiedział: „Nie mógłbym być bardziej podekscytowany możliwościami w tej dziedzinie. Pozostań w kontakcie, a zobaczysz, co musimy zrobić oferta.”

Ale podczas gdy przyszły rok może w końcu być przełomowym rokiem dla konsumentów VR i AR, na czele z Apple i Meta, możemy dużo poczekać, aby zrealizować prawdziwą obietnicę doskonałych wirtualnych światów.

READ  Według doniesień OpenAI i Google wykorzystywały kopie filmów z YouTube do szkolenia swoich modeli sztucznej inteligencji

Otrzymuj wiadomości i recenzje dotyczące technologii, gadżetów i gier w naszym biuletynie technicznym w każdy piątek. Rejestracja tutaj.