Wysokiej klasy buty to wielki biznes w Australii, a my przetestowaliśmy trzy z najlepszych, aby zobaczyć, kto jest królem na drodze i poza nią. Zobacz zwycięzcę tutaj.
Wszyscy trzej są znakomitymi wykonawcami na drodze i poza nią. Zdjęcie: Mark Bean
Toyota Hilux Rouge
Jako pierwsza – i jedyna – która znalazła się na szczycie list sprzedaży, Toyota HiLux ma ugruntowaną pozycję australijskiego faworyta.
Niekwestionowany mistrz wagi ciężkiej australijskiej sprzedaży nowych samochodów został zaktualizowany o najnowszy model Rogue na połowę 2022 r., korzystający z częściowego nadwozia, mocno zmienionego zawieszenia i dodania tylnych hamulców tarczowych w pakiecie, który jest dłuższy i szerszy niż jakikolwiek inny w ofercie .
HiLux jest najstarszym z całej trójki, ale Rogue otrzymał kilka poważnych ulepszeń w ciągu ostatniego roku. Zdjęcie: Mark Bean
Rogue to najnowszy i najbardziej przystępny cenowo model w gamie HiLux, którego cena początkowa wynosi 76 000 USD za samochód. Przeznaczony dla „konkretnych kowbojów”, którzy chcą mieć samochód bez rezygnowania z udogodnień, Rogue jest wyposażony w podgrzewane skórzane fotele, radioodtwarzacz JBL i dwustrefową klimatyzację.
Zasilana metalowa roleta zakrywa tacę wyłożoną wodoodporną matą — idealną do utrzymywania kajaków lub kijów golfowych w doskonałym stanie, ale mniej idealną do ciągnięcia tony wierzchniej warstwy gleby lub błotnistego quada.
Napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,8 litra, HiLux zużywa 7,9 l/100 km, generując moc 150 kW i moment obrotowy 500 Nm, czyli wartości wyjściowe, które przykuwałyby uwagę dekadę temu, ale nie są niczym niezwykłym w 2023 roku.
Wnętrze jest funkcjonalne, ale brakuje mu efektu „wow” innych. Zdjęcie: Mark Bean
To samo dotyczy kabiny, która łączy staromodne wskaźniki analogowe ze skromnym wyświetlaczem kierowcy.
Centralny 8-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy ma nawigację satelitarną, Apple CarPlay i Android Auto, ale do podłączenia smartfonów potrzebny jest przewód, a nie ma bezprzewodowej podkładki ładującej.
System wydaje się odpowiedni w starej izolacji obok Forda i VW z ekranami podobnymi do iPada.
W tej firmie silnik Toyoty jest roztrzęsiony i nierówny, a sześciobiegowa skrzynia biegów nie ma elastyczności konkurencyjnych dziesięciobiegowych skrzyń biegów.
Jazda HiLux jest roztrzęsiona i nerwowa na nierównym podłożu, a jego prosty napęd na wszystkie koła nie dostosowuje się do panującego terenu.
Nadmierne systemy kontroli trakcji i stabilności podważają zaufanie do błota, gdzie Ford i VW – i ich bardziej agresywna guma – mają wyraźną przewagę.
Forda Rangera Wildraka
Ford wystartował w zeszłym roku z zupełnie nowym Rangerem.
Inteligentniejszy i mocniejszy niż kiedykolwiek samochód zdobył uznanie krytyków i tysiące klientów. Jest nieco większy niż wielu konkurentów i
Ranger ma solidny wygląd i wydajność, które to potwierdzają. Zdjęcie: Mark Bean
Ma męską obecność na szlaku lub otwartej drodze.
Inspirowana amerykańską stylistyką Forda F-150 połączona jest z sprytnymi akcentami, w tym podnóżkami wtopionymi w karoserię w pobliżu tylnych opon, genialnym rozwiązaniem, którego nie ma w mechanicznie identycznym Amaroku.
Testowaliśmy samochód w popularnym wykończeniu Wildtrak V6 z ceną wywoławczą około 79 000 USD za samochód. Kosztuje więcej niż HiLux, ale nadrabia różnicę dzięki technologii, w tym cyfrowej desce rozdzielczej i 12-calowemu ekranowi multimedialnemu z bezprzewodowym kopiowaniem smartfona.
Ranger ma więcej wyposażenia bezpieczeństwa niż stare modele (w tym przednią środkową poduszkę powietrzną), a także sprzęt, którego zazdrościłoby wielu producentów.
Ranger jest najbardziej funkcjonalnym i praktycznym z całej trójki. Zdjęcie: Mark Bean
Sześciocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l zużywa 8,4 l/100 km, generując moc 184 kW i moment obrotowy 600 Nm. Co więcej, silnik jest gładki i wyrafinowany.
10-biegowa automatyczna skrzynia biegów oferuje szeroki zakres przełożeń, przesyłając moc do opon terenowych za pośrednictwem zaawansowanego układu napędowego, który obejmuje adaptacyjny tryb napędu na wszystkie koła, który zapewnia lepszą przyczepność na asfalcie niż HiLux.
Cichy na autostradzie, Ford ma wyczucie sadzonek, a jego wysokość jest wspomagana przez najdelikatniejsze zawieszenie tego trio. Świetnie czuje się na asfalcie i szutrze, zapewniając pewność siebie w różnych warunkach.
Precyzyjnie dopracowany system kontroli trakcji działa doskonale na śliskich nawierzchniach, pozwalając na poślizg wystarczający do utrzymania postępu, ale nie na tyle, by samochód miał wrażenie, że może przekroczyć granice kontroli.
To doskonałe, wielofunkcyjne oprogramowanie, a uznanie należy się dziesiątkom australijskich inżynierów, którzy pomogli to urzeczywistnić.
Volkswagena Amaroka Pan Americana
VW Amarok bierze kości Forda Rangera i stara się go ulepszyć.
Volkswagen ściśle współpracował z Fordem w celu opracowania nowego modelu, który został zbudowany przez Blue Oval w RPA.
Amarok został opracowany wspólnie z Fordem Rangerem. Zdjęcie: Mark Bean
Ma ten sam silnik V6, 10-biegową skrzynię biegów i zaawansowany układ napędowy, co Ford.
Ma również te same dziewięć poduszek powietrznych i kompleksowy zestaw wyposażenia bezpieczeństwa, ale między tymi parami istnieją istotne różnice.
Volkswagen żąda więcej za Amaroka. Ta wersja Pan Americana kosztuje odrobinę więcej niż samochód za 83 000 USD, oferując jednocześnie bardziej hojne funkcje Forda.
Ma większą cyfrową deskę rozdzielczą Wildtrak, matrycowe reflektory LED i wysokiej jakości zestaw stereo Harman Kardon, który Ford albo rezerwuje dla droższych wariantów, albo umieszcza go na liście opcjonalnych dodatków Wildtrak (pakiet premium kosztuje 1850 USD).
Ma najpiękniejszy domek z całej trójki. Zdjęcie: Mark Bean
Volkswagen jest trochę mniej praktyczny. Brakuje bocznych stopni Forda, wygodnego schowka dla pasażera z przodu i nie ma pokrywy tylnej tacy. Ale w kabinie wygląda bardziej jak samochód, z głęboko wzmocnionymi siedzeniami, ściśniętą kierownicą Volkswagena dla pasażerów i ładniejszymi materiałami na desce rozdzielczej i drzwiach.
Jest równie pojemny jak Ranger, ale przy większej prędkości wydaje się cichszy.
Konkurencyjny Volkswagen ma lżejszy i bardziej precyzyjny układ kierowniczy niż Ford czy Toyota, wspomagany przez sztywniejsze amortyzatory, które zmniejszają przechyły nadwozia przy zmianie kierunku.
To najlepszy wybór na gładkim asfalcie.
Kompromis polega na tym, że jazda VW jest mniej stabilna w terenie. Jest bardziej sprężysty niż Ranger bez ładunku z tacy, co sprawia, że czuje się stosunkowo nerwowo na ziemi.
Wszyscy trzej są zdolnymi wykonawcami z wieloma funkcjami, którymi można się pochwalić. Zdjęcie: Mark Bean
rządzić
HiLux bierze tutaj brąz, co nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę, jak długo jest w sprzedaży. Spodziewaj się, że Toyota zaoferuje coś wyjątkowego, gdy za kilka lat pojawi się zupełnie nowy model. Srebro trafiło do Amaroka. Wyrafinowane maniery na drodze i doskonała kabina podważyły wysoką cenę i niską użyteczność Rangera. To pozostawia Forda jako zwycięzcę.
Ford Ranger WILDTRAK V6.0
Cena: około 79 000 USD za samochód
Silnik: 3,0-litrowy turbodiesel V6, 184 kW i 600 Nm
Gwarancja/serwis: 5 lat/okres eksploatacji, 329 USD rocznie
Bezpieczeństwo: dziewięć poduszek powietrznych, automatyczne hamowanie awaryjne z przodu/tyłu, aktywny tempomat, utrzymywanie pasa ruchu i asystent martwego pola, ostrzeżenia o ruchu poprzecznym z tyłu
Po trzecie: 8,4 litra / 100 km
ZAPASOWE: pełnowymiarowe
Holowanie: 3500 kg
Volkswagen Amarok Panamericana
Cena: około 83 000 USD za samochód
Silnik: 3,0-litrowy turbodiesel V6, 184 kW i 600 Nm
Gwarancja/serwis: 5 lat/km, 360 USD rocznie
Bezpieczeństwo: dziewięć poduszek powietrznych, automatyczne hamowanie awaryjne, aktywny tempomat, asystent pasa ruchu, asystent martwego pola, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu
Po trzecie: 8,4 litra / 100 km
ZAPASOWE: pełnowymiarowe
Holowanie: 3500 kg
Przestępca Toyoty Hilux
Cena: około 76 000 USD za samochód
Silnik: 4-cylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 litra, 150 kW i 500 Nm
Gwarancja/serwis: 5 lat/mil, 520 USD rocznie
Bezpieczeństwo: Siedem poduszek powietrznych, automatyczne hamowanie awaryjne, aktywny tempomat, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystent znaków drogowych
Po trzecie: 7,9 litra / 100 km
ZAPASOWE: pełnowymiarowe
Holowanie: 3500 kg
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu