Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Największa polska sieć convenience wyprzedziła Amazon w europejskim wyścigu o sklepy autonomiczne

Po uruchomieniu 25 sklepów pod szyldem Żabka Nano i Żappka, polska firma Żabka Group zakończyła otwarcie największych autonomicznych sklepów w Europie — co najmniej do 12 marca.

Ta koncepcja umożliwia zakupy bez wymeldowania i szybsze, przy użyciu zbliżeniowej technologii wizji komputerowej obsługującej sztuczną inteligencję od amerykańskiego gracza technologicznego Aifi, podobnej do systemu Amazon Just Walk Out. Amazon dodaje własną markową kolekcję zbliżeniową Amazon Go
AMZN
I nowe sklepy w UK Od marca 2021 r. powiedział, że planuje 30, Ale firma nie wyszła tak szybko jak Żabka i do tej pory otworzyła tylko 15 w Londynie i okolicach.

Aldi, piąty co do wielkości supermarket w Wielkiej Brytanii, otwiera sklep Pilot Checkout-free W Londynie dzisiajWedług Gilesa Hurleya, dyrektora generalnego sprzedawcy w Wielkiej Brytanii i Irlandii, AiFi jest zasilane przez „miesiące pracy”.

Tymczasem w Polsce -abka, należąca do firmy private equity, takiej jak 7-Eleven, rozwinęła się, otwierając 25 sklepów nano w całym kraju i obejmując siedem miast: Gdańsk, Kraków, Piaseczno, Poznań, Sopot, Warszawę i Wrocław. W sklepach wielkoformatowych, takich jak Decathlon i uczelnie, ich konkretne lokalizacje różnią się od centrów miast; Do stacji kolejowych i metra.

Sklepy, które są otwarte 24 godziny na dobę, skupiają się na artykułach spożywczych, takich jak przekąski, żywność i napoje, w tym na własne podatki firmowe. W zależności od projektu przechowują od 450 do 1500 produktów, z wyłączeniem przedmiotów regulowanych, takich jak tytoń i alkohol. „Nie ma koszy, więc klienci mogą odebrać to, czego potrzebują i wyjść o każdej porze dnia” – powiedział mi Paweł Grabowski, szef działu rozwiązań bezzałogowych w Żabce.

Sklepy bezzałogowe coraz częściej generują sprzedaż

„Na przykład w Poznaniu widzimy młodych ludzi korzystających ze sklepów późno w nocy po wyjściu do barów i klubów” – dodał. Nano Concept otwiera nowe, rosnące koszty dla detalisty, czasami i/lub wcześniej niedostępne obszary. Innym przykładem jest metro, gdzie jednostki przez całą noc odwołują się do dostępu do niewykorzystanych wcześniej przychodów.

Żabka przygląda się także społecznym aspektom nano. Jeden z projektów — spersonalizowany, jasno oświetlony sklep w kontenerach — jest testowany na odizolowanych ulicach lub w parkach, gdzie wcześniej nie było sprzedaży detalicznej. Oprócz wygody, światła dodają element bezpieczeństwa i przestrzeni społecznej, która w niektórych obszarach może być martwym punktem.

Do tej pory kilka tysięcy osób korzystało z komputerowego projektowania wizyjnego opartego na kamerach i monitoruje dane sprzedawców detalicznych oraz poziom zadowolenia klientów. Nadchodzą kolejne autonomiczne placówki i podobnie jak w obecnym zestawie, będą to głównie miejsca, w których spadają wysokie nogi, w pobliżu miejsc, w których nie ma łatwego dostępu do zakupów i innych miejsc, które przyciągają możliwości biznesowe. . Teraz to nie lotnisko jest celem podróży, ale szpitale i sale gimnastyczne.

Wejdź do środka

Żabka wykorzystuje technologię wizji komputerowej AiFi do zintegrowania własnej aplikacji o nazwie Żappka, z której korzysta ponad osiem milionów Polaków — ponad 20% populacji. „Różnica między nami a Amazonką polega na tym, że nie mamy bram” – zauważył Krabowski. „Kiedy otworzysz drzwi jesteś już zidentyfikowany (przez aplikację z kodem QR) możesz swobodnie się poruszać.”

Bez aplikacji ta opcja „wchodzenia” będzie nieco powolna dla pierwszego użytkownika. Nowi goście, którzy nie mają procesora lojalnościowego, mogą użyć dowolnej karty bankowej, aby zarejestrować swoją obecność, a następnie wprowadzić swój numer telefonu komórkowego, za pośrednictwem którego mogą prowadzić komunikację, taką jak pokwitowania, rachunki i zapytania klientów.

Obie podróże klientów odbywają się z ன்பொருள்abka Future, działem technicznym detalisty i kilkoma modyfikacjami sprzętu z archiwum biznesowego w celu uzyskania nowych pomysłów. Ponadto system nie wykorzystuje biometrii ani rozpoznawania twarzy do identyfikacji klientów, aby zagwarantować pełną prywatność i bezpieczeństwo.

Z 31 milionami dolarów wsparcia z funduszy AiFi-inwestorów, rynek europejski porusza się szybko. Przed wybuchem epidemii, w listopadzie 2019 r., startup technologiczny otworzył prowizoryczny sklep testowy z holenderskim sprzedawcą spożywczym Albertem Heigenem. Lotnisko Schiphol w Amsterdamie. Amazon jest również zajęty na lotniskach z partnerami handlowymi z technologią Just Walk Out OTG i Hudson.

Ostatnio, w listopadzie 2021 r., AiFi połączyło się z francuską firmą supermarketową Carrefour. Do pilotażu Flash 10/10 w Paryżu. W sklepie codziennie znajduje się prawie 900 produktów i jest opatrzony hasłem zakupowym z mottem „10 sekund na zakupy i 10 sekund na zapłacenie”. Zamiatanie w supermarkecie Różny. W Irlandii, Compass, brytyjska grupa gastronomiczna, planuje przetestować bezkontaktową percepcję w miejscu pracy przy użyciu technologii AiFi po zniesieniu ograniczeń związanych z domowym covitem.

W przeciwieństwie do Carrefour, abka nie podała żadnych konkretnych stwierdzeń dotyczących szybkości procesu zakupów w Nano. Ale w oświadczeniu Tomasz Suchański, prezes Grupy Żabka, powiedział: „Chcemy na nowo zdefiniować tempo zakupów. Otworzyliśmy 25 nano sklepów, ale na tym się nie zatrzymujemy.

W ciągu ostatnich dwóch dekad Abka Polska stała się największą w Polsce siecią sklepów typu convenience, z 7900 sklepami prowadzonymi przez 6500 właścicieli pod marką Żabka. Sklepy firmy, w których w promieniu 1000 stóp mieści się około 12 milionów polskich sklepikarzy – codziennie odwiedza ponad 2,5 miliona klientów.

READ  Mattie Kesh nauczył się już hymnu Polski od YOUTUBE, przygotowując się do debiutu po zostaniu gwiazdą Aston Villi