Nowa! Posłuchaj artykułu
Gdybyś miał porównać bazę użytkowników, wspólne założenia i przeznaczenie PowerPoint i TikTok, trudno byłoby znaleźć dwie platformy oprogramowania o mniejszym nakładaniu się.
PowerPoint to stare narzędzie straży. TikTok jest punktem przegięcia nowej generacji treści. Jest dynamiczny, interaktywny i oryginalny.
Ale są cztery rzeczy, których każdy może się nauczyć, stojąc przed pokojem i przemawiając do publiczności z TikTok, a żadna z tych rzeczy nie obejmuje wewnętrznej Lady Gagi.
1. Świetna treść, która rozpoczyna rozmowy
trendy taneczne. klipy reakcji. Szycie i pliki binarne. Najlepsze treści w TikTok nie kończą się, gdy powtarzasz filmy. wejść w większa rozmowagdzie jest udostępniany, edytowany, ponownie łączony i kierowany do innych celów.
Wspólnym mianownikiem jest to, że oryginalni twórcy oferują coś odpowiedniego i atrakcyjnego dla ich konkretnych odbiorców. Nie chodzi tylko o to, co chcą powiedzieć lub zrobić, ale także o to, jak mogą być kreatywni w rozmowie, w szerszym kontekście kulturowym.
2. Autentyczność jest ważniejsza niż polskość
Jeśli chcesz, aby Twoi odbiorcy zwracali uwagę i pamiętali Twój przekaz, musisz umieścić swoją osobowość w swojej pracy. Zbyt często prezenterzy tak bardzo skupiają się na tym, aby każdy piksel był doskonały, że o tym zapominają że oni Na tym skupia się publiczność.
W praktyce oznacza to, że wielu prezenterów uważa, że publiczność nie chce widzieć jego postaci – a on chce tylko zobaczyć zawartość śrub i nakrętek na slajdach.
TikTok nauczył nas, że to nieprawda.
To, na co publiczność reaguje bardziej niż wyrafinowanie i praktyka, to charakter: twoja pasja, twój entuzjazm, twoja charyzma.
Bądź prawdziwy dla siebie i mówi prosto z sercazamiast starać się być w pełni dopracowaną wersją tego, co Twoim zdaniem chcą zobaczyć Twoi odbiorcy.
3. Zabawa znów jest fajna
Cieszenie się swoim programem nie oznacza, że nie jesteś poważną osobą. Oznacza to, że jesteś osobą.
Ludzie często myślą, że „praca to praca, wypoczynek to rozrywka”. Ale tam jest Nie ma powodu, aby były oddzielne. A to, co liczy się jako „rozrywka”, wszystko zależy od odbiorców. To, co jest odpowiednie dla startupu, może nie być w zarządzie banku inwestycyjnego.
Jeśli pasjonujesz się swoimi treściami i możesz być zabawny, możesz Spraw, aby każdy temat był atrakcyjny. A jeśli Twoje treści są zabawne i trafne, ten humor naprawdę może pomóc publiczności Zapamiętaj podane przez Ciebie informacje.
4. Ciekawość tytułów prac
Niezależnie od tego, czy jest to wymowny tytuł, czy podpisy współpracujące z narracją, TikToks łączy tekst na wiele sposobów, tworząc krótkie, mocne wiadomości.
Efektem końcowym wszystkich z nich jest po prostu zaprzestanie pisania nudnych nagłówków. Twoja prezentacja nie jest okazją do konkurowania o „najczęściej odwiedzany przedsiębiorca na świecie”. Jest to sposób na wytworzenie uczucia wśród odbiorców. Przestań więc pisać proste, nudne, nie dające się zapomnieć nagłówki i pisz coś, co ludzie poradzą sobie.
W narracji w prezentacji mówimy o zmianie prezentacji historii w czasie. Innymi słowy, jak zmieni się sytuacja w wyniku wyboru Twojej marki. Takie podejście jest potężnym sposobem wpisywania nagłówków, a niektóre typowe tytuły TikTok pokazują dokładnie, co mamy na myśli:
- „Kiedy X dowie się…”
- „Ja, kiedy X się dzieje…”
- „X wchodzi w interakcję z…”
W każdym z nich powstała historia tylko kilka słów. Jeden sposób, w jaki człowiek się czuje, wykonuje czynność i rzeczy się zmieniają. Ale co najważniejsze, widz od samego początku jest gotowy na oczekiwanie na wynik.
Przekonujący, oparty na fabule tytuł zwiększa napięcie narracyjne od momentu rozpoczęcia slajdu i utrzymuje zaangażowanie odbiorców do samego końca.
Opuść pętlę uczenia się
TikTok nauczył nas, że istnieje wiele sposobów na opowiedzenie historii. Jedna z najsłynniejszych gwiazd TikTok znana jest z opowiadania potężnych historii Bez słowa.
Ale najważniejszą rzeczą, której TikTok może nas nauczyć o prezentacjach, jest to, że najlepszym sposobem na bycie świetnym prezenterem jest nieustanne uczenie się.
Znajdź inspirację w nietypowych miejscach. Postaw się w swojej pracy. nie martw się tradycyjne wyzwanie myślenia.
Każdy program opowiada historię. Jak ona ci powie?
Więcej zasobów o świetnych prezentacjach
4 największe błędy, które popełniasz w prezentacjach i prezentacjach PowerPoint
Pięć wskazówek, jak zmienić swoje prezentacje marketingowe z wystarczająco dobrych na świetne
Jak nie dać wielkiego show
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024