Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

„Nikt nie chce czytać” jego książki o epidemiologii – wtedy Covid uderzył | Wiadomości z USA

iW październiku 2019 r., mniej więcej miesiąc przed tym, jak Covid-19 zaczął rozprzestrzeniać się z chińskiego miasta przemysłowego Wuhan, Stephen Taylor Australijski psycholog z University of Vancouver opublikował coś, co stało się niezwykłą książką proroczą, Psychology of Epidemiology.

Nawet wydawcy mieli wątpliwości co do jego przydatności i potencjału rynkowego. Ale w ciągu 22 miesięcy, odkąd książka stała się Przewodnikiem po pandemii Lonely Planet, została przeniesiona i oznaczona jako punkty orientacyjne w nowej, wstrząsającej podróży po świecie zdrowia.

Książka Taylora, jak zauważa we wstępie, jest obrazem „w jaki sposób czynniki ludzkie wpływają na rozprzestrzenianie się chorób i niepokoju emocjonalnego”. Stacje po drodze obejmują uprzedzenia, rolę mediów, postawy wobec szczepień, jak społeczeństwo radzi sobie z plotkami i psychologię teorii spiskowych.

Świat zachodni, z godnym pozazdroszczenia dostępem do opieki zdrowotnej w porównaniu z większością części planety, znajduje się prawie w dziesiątym rozdziale tej podróży: poprawie przestrzegania szczepień. „Niechęć do szczepień tak naprawdę nie sięga korzenia niechęci ludzi do szczepień” – powiedział Taylor dla Guardiana.

Dane CDC pokazują, że wskaźniki transmisji Covid-19 na obszarach miejskich i wiejskich ściśle się ze sobą pokrywają, A powszechna dostępność szczepionek w większości krajów zachodnich sugeruje bardziej intensywną psychologiczną złożoność dotyczącą „wahania” niż opisywane przez przekonania polityczne lub ekonomiczne, wyjaśniające, dlaczego 90 milionów dorosłych Amerykanów nie jest chronionych żadną szczepionką.

Taylor pisze, że preferowanym terminem, używanym przez psychologów od prawie 60 lat, jest . reakcja psychologiczna Motywacyjna reakcja na „zasady, przepisy lub próby perswazji, które postrzegane są jako zagrażające autonomii jednostki i wolności wyboru”.

Mimo to Taylor mówi, że to, co ludzie mówią o szczepieniach, często różni się od tego, co robią, i Badania przed wprowadzeniem szczepionek Przewiduj mniejszą akceptację niż to, co faktycznie wydarzyło się w obliczu śmiertelnej pandemii. Jest to pod wieloma względami optymistyczny znak, podobnie jak oznaki tego Przyjmowanie szczepień ponownie rośnie wraz ze wzrostem zmiennej delta, zwłaszcza wśród populacji nieszczepionych.

READ  Prowadzone przez USA rozmowy w regionie Indo-Pacyfiku przyniosły porozumienie w sprawie wczesnych ostrzeżeń w łańcuchu dostaw

Jasne jest, mówi Taylor, że politycznie lub osobiście kierowany gniew wobec grup niechętnych do szczepień prawdopodobnie będzie To przynosi odwrotny skutek. W szczególności, gdy dostępne szczepionki są wyjątkowo bezpieczne i wysoce skuteczne.

„Interakcja psychologiczna była problemem w przypadku jakichkolwiek wytycznych dotyczących zdrowia publicznego, niezależnie od tego, czy chodzi o zwiększone spożycie większej ilości owoców i warzyw, dobre zdrowie zębów, czy szczepienia i maski” – powiedział Taylor. „Odpowiedź typu „nie jestem dla mnie szefem” jest szczególnie widoczna u ludzi, którzy dorastali w kulturach, które szczycą się wolnością i indywidualnością”.

Dodał: „Im bardziej starasz się naciskać i przekonywać tych ludzi, którzy reagują psychologicznie na reakcję psychologiczną, tym bardziej prawdopodobne jest, że zareagują, ponieważ widzą, że ich wolność jest zagrożona. Chociaż mogą być mniejszością, są również bardzo głośni. , więc widzimy wiele różnych typów ludzi”. Dołączają do niego”.

To z kolei prowadzi do tego, co psychologowie nazywają „myśleniem katalitycznym” lub fantazyjnym myśleniem, w którym Covid-19 lub zmiana klimatu są postrzegane jako mistyfikacja, aby ludzie mogli opowiadać sobie pozytywne historie, że wszystko będzie dobrze i że ich wolność nie jest zagrożony.

To, co często określa się mianem konserwatywnego indywidualnego uporu, jest w rzeczywistości alternatywą dla różnych grup, w tym teoretyków spiskowych, białych ewangelików, niektórych historycznie straumatyzowanych społeczności kolorowych, zwolenników new-age w naturalną odporność i innych, którzy wierzą, że szczepionki są sztuczkami maksymalizacji zysków przez wielką farmę. A lista jest długa.

„Wkładanie obcego przedmiotu do ciała za pomocą igły, z perspektywy ewolucyjnej, powoduje skażenie siebie. Oczywiście nie jesteś, ale możesz zobaczyć, jak niektórzy ludzie rozwinęli poglądy na to, co jest czyste i wierne” – mówi Taylor.

Taylor, który spędził 30 lat na badaniu zaburzeń lękowych, w tym nadmiernych lęków i fobii lub hipochondrii, postanowił napisać psychologia pandemii w 2018 roku po przeczytaniu o hiszpańskiej grypie sto lat temu i przewidywaniach projektantów chorób na następną pandemię.

READ  Melbourne Uni i Sydney Uni znajdują się wśród 100 najlepszych uniwersytetów na świecie w rankingach World University Center

Wyjaśnił, że epidemie „są zasadniczo zjawiskiem psychologicznym i odnoszą się do zachowań, postaw i emocji ludzi” oraz że „ślad psychologiczny jest większy niż ślad medyczny”.

Taylor mówi, że nie chodzi o to, aby lekceważyć znaczenie choroby dla tych, którzy zachorowali lub zmarli, ale raczej, że wiele osób ma psychologiczny wpływ. Analiza została zawarta w innym artykule naukowym, Opublikowano w psychologii kanadyjskiej, Napisał w nim, że „epidemie to nie tylko wydarzenia”, w których rozprzestrzeniają się szkodliwe mikroby.

Napisał: „Psychologia odgrywa kluczową rolę w rozprzestrzenianiu się epidemii, wpływa na rozprzestrzenianie się i powstrzymywanie chorób, kształtuje niepokój związany z epidemią oraz destrukcyjne społecznie, dzielące i szkodliwe zjawiska, takie jak panika kupowania, rasizm i protesty przeciwko ograniczeniom łagodzenia epidemii”.

Wydawca wcześniejszych książek Taylora odrzucił Psychologię epidemiologii, komentując, że temat był „ciekawy, ale nikt nie chciałby go czytać”.

Jak na ironię, sytuacja ta była charakterystyczna dla tezy Taylora, że ​​ludzie są zbyt zajęci teraźniejszością, by planować przyszłość, a to pozostawiało świat w dużej mierze nieprzygotowany do radzenia sobie z nią. Jednak mówi: „Byłem w szoku. Psychologia jest bardzo ważna w przypadku epidemii”.

Trwająca pandemia Covid-19 i jej skutki psychologiczne są, co zaskakujące lub nie, ściśle powiązane z poprzednimi pandemiami, w tym wybuchami rosyjskiej grypy, hiszpańskiej grypy i wybuchu SARS.

„Byłem bardzo zaskoczony, że ujawniono prawie wszystko w książce” – mówi. „To nie były przepowiednie Nostradamusa – to były przepowiednie reakcji oparte na badaniach tego, co wydarzyło się podczas poprzednich epidemii. Można więc było rozsądnie oczekiwać, że przy podobnej pandemii, z ograniczeniami społecznymi, zostaniesz dotknięty podobnymi zjawiskami na dużą skalę ”.

Tym, co wyróżnia tę pandemię, mówi Taylor, jest to, że wszystkie leżące u jej podstaw zjawiska zaobserwowane w przeszłości miały miejsce na coraz większą skalę.

READ  Polska wysyła do 10 000 żołnierzy na granicę z Białorusią | Aktualności

Jednym z powodów, jak mówi, są media społecznościowe i całodobowy cykl informacyjny, który może napędzać te ruchy. Patrząc wstecz na ligę antymasek w San Francisco w 1919 r., powody podane wtedy były takie same jak dzisiaj.

„Protesty przeciwko blokadom, maskom i szczepieniom były znacznie bardziej rozpowszechnione niż 100 lat temu, nawet jeśli były motywowane tymi samymi przyczynami” – powiedział.

Jednym z wyjątków, mówi Taylor, jest rozwój myślenia konspiracyjnego. „Wielu teoretyków spiskowych, którzy zwykle kontaktowali się ze sobą, wyszło ze swoich silosów, aby szerzej promować swoje teorie i myślę, że w wyniku Covid-19 zindoktrynowali więcej ludzi”.

Taylor stawia hipotezę, że gdy zmienna delta wydaje się rosnąć, każdy powrót do blokady może prowadzić do przesadnego sprzeciwu i buntu – części psychologicznego zjawiska znanego jako zmęczenie epidemiologiczne.

Mówi, że blokady nie są długoterminową strategią zarządzania epidemiami. „Są z konieczności źli, ale jeśli pojawi się kolejna fala, kiedy ludzie zasmakują w wolności, zdemoralizuje to ludzi i zaszkodzi zdrowiu psychicznemu” – powiedział.

Z tego samego powodu pragnienie ludzi, aby powrócić do życia sprzed pandemii, nie przemawia więcej do odporności zdrowotnej niż reaktywność psychologiczna, mówi.

„Konsekwencje pędu ludzi do przedwczesnej socjalizacji są częścią niepewności, szczególnie dla osób, które uważają się za odporne lub zdrowe” – zauważa Taylor.

„Będziemy świadkami częstych epidemii Covid”, powiedział, „ale pragnienie kontaktów towarzyskich jest silniejsze niż strach przed infekcją”. i ten który To jest psychologia.