Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Noah Wildschut i Elizabeth Prowse premiera May Lyon’s Forces of Nature dla Musica Viva w Perth Concert Hall

Noah Wildschut i Elizabeth Prowse premiera May Lyon’s Forces of Nature dla Musica Viva w Perth Concert Hall

Lekkość ledwo przyćmiła debiut australijskiego duetu skrzypiec i fortepianu Noaha Wildschuta i Elizabeth Prowse w poniedziałkowym Musica Viva w Perth Concert Hall.

Jasność i odważna ekspresja są zapewnione w większości europejskim projekcie ustawy, który obejmuje światową premierę intensywnie programowego spektaklu Forces of Nature australijskiego May Lyon.

Krystaliczne harmonie skrzypiec skierowały blask słońca na wodę, lśniącą czystością; Pojedyncze nuty nagle łączą się w płynne linie melodyczne, rezonując w środku pasma, zanim powrócą do wysokich tonów.

Vibrato urozmaicało paletę i przywoływało na myśl dwudźwiękowe pianino, niczym krople topniejącego śniegu, stopniowo rozszerzające się z przezroczystych pojedynczych nut w deszcz przełamujący suszę; Dziwny dźwięk pedału, który sugeruje głębiny, które nie zostały jeszcze zgłębione.

Ostry śpiew w środku rejestru wywołał glissando skrzypiec i kolejny głęboki ładunek fortepianu.

Surowe, niemal uroczyste brzmienie fortepianu wydobyło ze skrzypiec nową pilność, najpierw zatrzymując się, a potem otrząsając z podejrzeń w kanciastym przejściu, przechodząc w burzę ostrych ukłonów i maniakalnych uderzeń na klawiaturze.

Ikona aparatuAustralijski duet skrzypiec i fortepianu Noah Wildschut i Elizabeth Prowse zadebiutuje w poniedziałek w Perth Concert Hall w Musica Viva. kredyt: Tony’ego McDonougha

Światło i lód zamieniły się w ruchy wulkaniczne w najciemniejszych oceanach, ale obaj artyści zachowali spokój i ton pośród zamieszania, osiągając ostateczne szaleństwo.

Młodzież i babcia wspólnie stworzyły przekonujący pokaz. Wildschut miał 22 lata i był absolwentem zespołu Fundacji Anne-Sophie Mutter, a Brauss miał 28 lat. Ich łączny wiek ledwo dorównywał indywidualnej średniej publiczności, a mimo to smak i wyrafinowanie były olśniewające.

Wieczór rozpoczął się I Sonatą skrzypcową I stopnia Schumanna. Rozległe romantyczne frazy na skrzypcach nad falującym fortepianem splatały delikatną nić melodii i harmonii, wznosząc się i opierając.

Ciche wołanie i odpowiedź przypływały i odpływały w stylu konwersacyjnym, z okresowymi podmuchymi i wirami, które nadawały intymny ton tej nocy, zanim gorący zakręt osiągnął ognisty punkt kulminacyjny.

READ  Jestem popularną gwiazdą poza moim „niegrzecznym” współlokatorem.

Środkowa część Allegretto utrzymała nastrój, nadając mu liryczną atmosferę zarówno w kompozycji, jak i wykonaniu; Obaj artyści przywołują ducha tańca dramatycznymi ujęciami i spokojnymi momentami na końcu.

Szarpanie na klawiaturze i piórkowe echo skrzypiec doprowadziły do ​​(żywego) finału Lebhafta, pełnego mistrzowskiego szaleństwa. To był błysk zarówno rzeczywisty, jak i wyimaginowany – od szybkich błysków smyczka Dominique’a Pikata Wildschuda po elektryczne tempo dźwięku – który trzymał doświadczoną publiczność aż do ostatnich ostrych akordów.

Temat i warianty Messiaena wprowadziły następnie francuską żywiołowość – „tyle kolorów, tyle światów w jednym kawałku”, jak powiedział Wildschut.

Wspaniały i subtelny na początku, z niewielką ilością prostych smyczków i poszukującą melodią, temat wkrótce przechodzi w introspekcję, czerpiąc z każdego odcienia instrumentu Wildschut Guadagnini 1750.

Na kwiecistym fortepianie, choć słabym, grały skrzypce o łagodnym temperamencie, a harmonia stała się teraz ostrzejsza i trudniejsza; Prowse badał różnice, podczas gdy Wildshot kontynuował swoje poszukiwania.

Gwałtownie dudniący fortepian wywołał bardziej emocjonalny motyw skrzypiec. Prowse rozpada się na oktawy, a następnie spływa intensywnie po klawiaturze pod melodramatycznym ugięciem, fortepian zamienia się w struny dzwonka, podczas gdy skrzypce dudnią w wysokiej harmonii.

Tutaj lekkość dotyku zajaśniała w zanikającym rytmie, który pozostawił wieczną ciszę w sali.

Ikona aparatuAustralijski duet skrzypiec i fortepianu Noah Wildschut i Elizabeth Prowse zadebiutuje w poniedziałek w Perth Concert Hall w Musica Viva. kredyt: Tony’ego McDonougha

Następnie nastąpiła Sonata g-moll Debussy’ego z delikatnie teksturowanymi smyczkami i subtelnym akcentem skrzypiec, wywołującym wielkie wahania nastroju i cichą fleksję, wprowadzającą w narracyjną atmosferę. Wymowny i pełen pasji lament skrzypiec nad nastrojowym fortepianem doprowadził do przełomowej kadencji i finału o latynoskim zabarwieniu.

Srebrne struny skrzypiec otworzyły się nad znikającym fortepianem, pogrążając się w mroku, na przemian udręczone i ospałe, ale zawsze harmonijne. Bogate brzmienie środka skrzypiec rezonowało ze zmianami, po czym gwizdnęło w stratosferze i zakończyło się zachwytem.

READ  John Grindrud: Z biegiem czasu dom staje się jak dom George'a Baileya

Rozpoczął się porywający finał, rozkwitający w wiosennej energii; Strumienie dźwięku eksplodują strumieniem, po czym delikatnie płyną w kaskady melodii i harmonii, gdy dynamicznie rozwijający się duet osiąga punkt kulminacyjny, a następnie przyspiesza do chwalebnego zakończenia.

Po majowej premierze w Lyonie, III Sonata a-moll Rumuna George’a Enescu oferowała nutę cygańskich skrzypiec zrównoważoną z bardziej radykalnym romantyzmem fortepianu; Miękki dywan dominujących tonów czerpie pełne echo Guadagniniego, z synkopowanymi synkopami nad zanikaniem basu.

Powtarzająca się nuta przypominająca sygnał Morse’a dała początek apatycznej linii wysokich harmonicznych w drugiej sekcji Andante, przyspieszając szelest strun i uderzenia klawiatury.

Jako ćwiczenie prostoty nawiązuje do poprzednich prac, dodając atmosferę nieznanego.

Ikona aparatuAustralijski duet skrzypiec i fortepianu Noah Wildschut i Elizabeth Prowse zadebiutuje w poniedziałek w Perth Concert Hall w Musica Viva. kredyt: Tony’ego McDonougha

Zaklęcie wydawało się zakończone, dopóki gracze nie wpadli w szybki rytm, przyspieszając biegi i zirytowane miny wypełniające krajobraz dźwiękowy, zanim uspokoili się w hipnotyzujących meandrach.

Efekty Gossamer glissando i anielski pył wydobywający się z fortepianu zamknęły sekcję drobnymi szeptami.

Orientalna atmosfera w tonacji molowej nawiązała do finału Allegro con brio, z postrzępionymi figurami strun i klawiszy, by wyrwać się z nagłej furii. Przerywniki skrzypcowe przypominające kadencję, przerywane pulsującym pulsem fortepianu, ochłodziły nastrój, zanim następna eksplozja dynamiki i rytmu zapewniła wstęp, a każdy artysta namawiał drugiego do stanowczego zakończenia.

Na bis zaprezentowano utwór Tin Pan Alley Paula Schoenfielda, który ukoił dom wiejski jazzowym hymnem pełnym ciepła i fantazji.

Wildschut i Brauss są w trasie koncertowej z Musica Viva Australia do 28 listopada.

www.musicaviva.com.au

Ikona aparatuAustralijski duet skrzypiec i fortepianu Noah Wildschut i Elizabeth Prowse zadebiutuje w poniedziałek w Perth Concert Hall w Musica Viva. kredyt: Tony’ego McDonougha