Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Nowe rakiety i więcej statków kosmicznych do latania w roku 2023 Space Coast

Źródło: Unsplash / CC0 Public Domain

To będzie pracowity rok z wystrzeliwaniem rakiet z wybrzeża kosmicznego w tempie, które może wprowadzić kilka nowych nazw i ustanowić nowe rekordy.


Platformy startowe zarówno w Centrum Kosmicznym im. Kennedy’ego, jak iw Stacji Sił Kosmicznych na Przylądku Canaveral osiągały częstotliwość więcej niż jednego startu tygodniowo, a zakończyły rok 2022 z 57 rakietami, które dotarły na Ziemię. Próżnia.

Tempo to może się prawie podwoić, ponieważ więcej dostawców startowych założy sklepy w hrabstwie Brevard, powiedział Frank DiBello, prezes i dyrektor generalny Space Florida, państwowej agencji rozwoju gospodarki kosmicznej.

„Ilu możemy utrzymać? Budujemy i inwestujemy, nie tylko my, ale także Siły Kosmiczne i NASA” – powiedział. „A komercyjni wykonawcy inwestują w infrastrukturę, która musi być w stanie obsłużyć 100 startów rocznie. Taki był nasz plan. Myślę, że chcemy mieć możliwość przeprowadzania dwóch lub więcej startów tygodniowo”.

Wiele z tego będzie pochodzić od SpaceX, który nadal rozwija rakiety Falcon 9 jak domino, ale rok 2023 powinien zająć się wybrzeżem kosmicznym w wielu przejawach potężnego Falcona Heavy.

Podczas gdy NASA Space Launch System Rakieta Pojawił się na pierwszych stronach gazet w listopadzie wraz z wystrzeleniem Oriona na Księżyc w ramach misji Artemis I i nie wystartuje ponownie co najmniej do 2024 r., więc następną najlepszą rzeczą po masowej premierze Space Coast jest Falcon Heavy, który wystartował dopiero dotychczas cztery razy. .

Jednak jedną z zabawnych rzeczy do oglądania, jak rośnie, jest jego 5,1 miliona funtów ciągu. Widzowie otrzymują dodatkową premię w postaci boomu dźwiękowego dla dwóch z trzech dopalaczy pierwszego stopnia, aby powrócić do awaryjnego lądowania.

Szanse na zobaczenie przelatującego pocisku już w styczniu mogą nadejść wraz z planowaną misją USSF-67 Sił Kosmicznych. SpaceX ma również drugą misję Sił Kosmicznych i komercyjne wystrzelenie satelity na pokładzie swojej ciężkiej rakiety spodziewane w pierwszej połowie roku, wraz z opóźnionym uruchomieniem sondy NASA Psyche w celu zbadania odległej asteroidy.

W przypadku mniejszej rakiety Falcon 9 punktem kulminacyjnym będą planowane przez KSC wystrzelenia ludzi w kosmos w kapsułach Crew Dragon, zarówno na pokładzie Crew-6 w połowie lutego, jak i Crew-7 jesienią, w ramach programu NASA Commercial Crew. na Międzynarodową Stację Kosmiczną.

Flying Dragons będzie również w pełni cywilnym lotem Polaris Dawn, który powróci w kosmos miliardera Jareda Eschmana po przelocie w 2021 roku w ramach misji Inspiration4. Polaris Dawn to pierwsza z trzech planowanych wypraw Isaacmana, który po raz kolejny zabiera ze sobą trzech pasażerów. Misja orbitalna, która ponownie podejmie próbę zebrania pieniędzy dla Dziecięcego Szpitala Badawczego St. Jude, podejmie również próbę spacerów kosmicznych na uwięzi przez co najmniej jednego członka załogi. Ta premiera może nastąpić już w marcu.

Kolejna specjalna premiera jest planowana już w maju, kiedy Axiom Space po raz kolejny przewozi swoich klientów na pokładzie SpaceX Crew Dragon na planowany 10-dniowy pobyt na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Axiom-2 jest kontynuacją udanej misji Axiom-1 z 2022 r. na stację, która przyciągnęła trzech klientów, którzy zapłacili po 55 milionów dolarów każdy, wraz z pracownikiem Axiom i byłym astronautą NASA, którzy przewodzą.

W 2023 roku w Axiom-2 pojawi się była astronautka NASA, Peggy Whitson, która obecnie również pracuje w Axiom Space. Misje położyły podwaliny pod Axiom Space, aby wysłać własne moduły do ​​Międzynarodowej Stacji Kosmicznej i ostatecznie stać się samodzielną komercyjną stacją kosmiczną.

Jednak SpaceX nie jest jedynym statkiem kosmicznym, który planuje wysłać ludzi na Międzynarodową Stację Kosmiczną z Florydy w przyszłym roku. Długo opóźniany CST-100 Starliner Boeinga ma w końcu zakończyć swój lot testowy z załogą na Międzynarodową Stację Kosmiczną, aby wysłać astronautów NASA Barry’ego Wilmore’a i Sunitę Williams na przelot, który jest zaplanowany na kwiecień. Bezzałogowa wersja Starlinera z powodzeniem zadokowała do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej w maju, ponad dwa i pół roku po pierwszej nieudanej misji bez załogi.

Starliner wystartuje na szczycie rakiety United Launch Alliance Atlas V z Launch Complex 41 w Canaveral. Ludzie nie polecieli w kosmos z Canaveral od czasu, gdy Apollo 7 wystartował z ówczesnego Cape Kennedy Launch Complex 34 w 1968 roku, podobnie jak każdy kolejny lot Apollo, a także loty promu kosmicznego i loty SpaceX Crew Dragon, które wystartowały z KSC.

Jeśli wszystko pójdzie dobrze, Boeing dogoni SpaceX, który od 2020 roku obsługuje taksówki na Międzynarodową Stację Kosmiczną, a NASA będzie co roku wymieniać loty załogi między nimi.

W międzyczasie oczekuje się, że ULA w końcu wprowadzi na rynek nową rakietę Vulcan Centaur, której pierwszy start spodziewany jest na początek 2023 r. To pierwszy z dwóch certyfikowanych lotów przed trzema planowanymi startami ULA dla Departamentu Obrony w 2023 r. Już opóźniony od 2021, to ULA czeka na nowe silniki rakietowe Jeffa Bezosa od Blue Origin. Wykorzystuje dwa nowe silniki BE-4, które ostatecznie dostarczono i zainstalowano na pierwszej rakiecie Vulcan w listopadzie.

Pierwszy lot Vulcan ma na celu wysłanie lądownika Peregrine Lunar Lander firmy Astrobotic na Księżyc w ramach programu Commercial Lunar Payload Services NASA.

Vulcan czeka również na nowego komercyjnego dostawcę ładunków dla Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, Sierra Space i swojego Dream Chaser, który wygląda jak mały prom kosmiczny. Dream Chaser dołączy do statku kosmicznego SpaceX Cargo Dragon i Cygnus Northrop Grumman jako opcje dla NASA i będzie pierwszą opcją ładunkową, która umożliwi lot powrotny, który wyląduje w Centrum Kosmicznym im. Kennedy’ego. Sierra Space kontynuuje swoją pierwszą misję na rok 2023.

Jedną z nowych rakiet, która prawdopodobnie nie wykona pierwszego lotu w przyszłym roku, jest rakieta New Glenn firmy Blue Origin, która również wykorzystuje silniki BE-4, ale potrzebuje ich siedmiu. A z ULA i pięcioma startami Vulcan już zaplanowanymi na 2023 r., mówiono o pierwszych 10 silnikach.

Jednak zarówno ULA, jak i Blue Origin będą potrzebować szerokiego zasilania silników, ponieważ obaj są klientami planu internetu satelitarnego Amazon Project Kuiper, który ma aż 83 starty zaplanowane do 2029 r., aby wysłać większość z 3236 satelitów na orbitę. który stworzy produkt podobny do konstelacji Starlink firmy SpaceX.

DiBilo powiedział, że spodziewa się, że ULA zbliży się do SpaceX pod względem regularności uruchamiania raczej wcześniej niż później.

„Myślę, że kiedy Vulcan zacznie latać, zobaczysz tę samą zdolność, którą pokazała ULA” – powiedział. „ULA ma niesamowite osiągnięcia prowadzące do dzisiejszych możliwości. Myślę, że kiedy zaczniesz pracować z Vulcanem, możesz zobaczyć tę samą dyscyplinę przy uruchamianiu.”

Podczas gdy ULA i SpaceX wypełnią większość harmonogramu startów Space Coast, inna nowa firma rakietowa spodziewa się wkrótce dołączyć do szeregów startowych.

Siedząc w Launch Complex 16 w Canaveral, Relativity Space i wydrukowana w 3D rakieta Terran 1 są gotowe do ciągłego strzelania ze swoich silników i czekają na zgodę FAA na swój pierwszy start.

Firma z Long Beach w Kalifornii będzie drugą małą firmą rakietową w ciągu roku, która wystartuje z Canaveral po dwóch startach Astra Space w 2022 r. Dwie rakiety Astra 3.3 uległy awarii po starcie z powodu problemów z drugim stopniem, więc nie wrócą na Wybrzeże Kosmiczne, a projekt Rocket 4 prawdopodobnie planowany jest do 2024 roku.

Ale Relativity chce kontynuować testowy start, który nazwał swoją misją „GLHF”, na przykład „Powodzenia, dobrej zabawy”, z kolejnymi startami Terran 1 z Canaveral, w tym jednym w 2023 roku dla NASA. W przyszłości firma planuje wprowadzić na platformę większą rakietę Terran R.

Teoria Względności i Astra to tylko dwa z kilku, z których Canaveral mógłby wystartować, jeśli nie w 2023 roku, to wkrótce potem. Firefly Aerospace, który wykonał swój pierwszy udany lot orbitalny w październiku w Kalifornii, zapewnił sobie dzierżawę Space Launch Complex 20. ABL Space Systems, którego celem jest udany pierwszy start z Alaski na początku 2023 r., wcześniej ogłosił plany wystartowania z jednego z platformy startowe Canaveral w celu przechwycenia pary modelowych satelitów dla projektu Amazon Kuiper.

Do 2024 roku Space Coast może żonglować harmonogramami SpaceX, ULA, Relativity, Astra, Firefly, ABL i NASA.

„W pewnym momencie było to prawdopodobnie wyzwanie” – powiedział DiBillo. „Ale Siły Kosmiczne, NASA i FAA poczyniły wielkie postępy w usprawnianiu zasięgu i operacji startowych, abyśmy mogli obsłużyć pojemność”.

Space Launch Delta 45 i Eastern Range niedawno przygotowały się do obsługi dwóch startów SpaceX z nakładającymi się oknami, więc można sobie wyobrazić dwie rakiety lecące w odległości 33 minut od siebie.

„Technologia rozwija się, aby zarządzać przestrzenią powietrzną, więc oglądanie startów średnio dwa razy w tygodniu jest bardzo wykonalne” – powiedział DiBello. „Uważamy, że jest na to zapotrzebowanie rynku – oczywiście spodziewamy się, że w pozostałej części tej dekady zobaczymy od 50 000 do 100 000 wystrzelonych satelitów. Spodziewamy się, że przeważająca część tych wystrzeleń będzie pochodzić z USA iz Florydy”.

2022 Strażnik Orlando.

Dystrybuowane przez Tribune Content Agency, LLC.

cytat: New Rockets and More Spacecraft to Fly in 2023 from Space Coast (2022, 30 grudnia) Pobrano 30 grudnia 2022 z https://phys.org/news/2022-12-rockets-spacecraft-flight-space-coast .html

Niniejszy dokument podlega prawu autorskiemu. Poza wszelkimi uczciwymi transakcjami do celów prywatnych studiów lub badań, żadna część nie może być powielana bez pisemnej zgody. Treść jest udostępniana wyłącznie w celach informacyjnych.

READ  Siły Kosmiczne chcą „patrolu autostradowego” między Ziemią a Księżycem