Dwulitrowy czterocylindrowy silnik może teraz dorównać mocy muskularnego, wolnossącego V8, dzięki postępowi w technologii silników w ostatnich latach.
Dwie dekady temu pomysł czterocylindrowego silnika o mocy 300 kW, sześciocylindrowego silnika o mocy 400 kW i V8 o mocy 500 kW – wszystko w samochodzie drogowym – był nie do pomyślenia.
Dzisiaj, gdy silnik spalinowy wkracza w ostatnią dekadę pod maską naszych nowych samochodów, wszelkie postępy w technologii silników pozwoliły producentom samochodów na uzyskanie większej mocy niż kiedykolwiek wcześniej, z mniejszych, lżejszych silników.
Jednak niektóre silniki stoją ponad resztą, wciskając większą moc i moment obrotowy w krótsze, węższe i niższe cylindry. Oto 10 najbardziej „energochłonnych” silników na sprzedaż – innymi słowy, silniki o największej mocy na litr.
10. Alfa Romeo Giulia / Stelvio Quadrifoglio (129.7kW/L)
Jedna z zaledwie dwóch grup samochodów czterodrzwiowych na tej liście, Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio 2,9 l Twin Turbo V6wywodzący się z wcześniejszej wersji silników V8 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,9 litra i 4,0 litra w Ferrari wyżej na tej liście.
z wyjściami 375 kW A 600 NmAlfa Romeos to najbardziej masywny czterodrzwiowy samochód w swojej klasie – przewyższa średniej wielkości samochody wyczynowe BMW (M3, M4, X3 M i X4 M), które również podaje 375 kW, ale od większych silników 102 cm3 (2993 cm3 w porównaniu do 2891 cm3).
9. McLaren 720S (132,7 kW/L)
McLaren, który znajduje się najniżej w rankingu w pierwszej dziesiątce, używa 720S 4,0 litra „M840T” Kopia firmowa Twin Turbo V8 – Pochodzi z silnika zaplanowanego po raz pierwszy w samochodzie wyścigowym Nissan Group C z lat 80. – w fazie rozwoju 530 kW A 770 N.
To też nie jest tanie, wycenione na ponad 500 000 dolarów przed kosztami i opcjami na drodze — ponad dwie trzecie następnego samochodu na tej liście i równowartość ponad trzech Giulii.
8. BMW M4 CSL (135,3 kW/L)
„Zwykłe” BMW M4 i M4 Competition może nie mieć wystarczającej mocy, aby pokonać wspomnianą Alfę Romeos i znaleźć miejsce na tej liście, ale dostrojony i dostrojony M4 CSL ma.
Przywracając nazwę ostatnio używaną 20 lat temu – i po raz pierwszy użytą w latach 70. – nowy M4 CSL wykorzystuje najmocniejszą wersję BMW 3.0-litrowy sześcioprzewodowy „S58” z podwójnym turbodoładowaniem Oferowane do tej pory, rozwijające się 405 kW A 650 Nm.
Jest to również najdroższa aplikacja silnikowa (Dotychczas).
7. Ferrari F8 Tributo/Spider (135,8 kW/L)
Prawdopodobnie ostatnie supersamochody Ferrari V8 wyprodukowane do produkcji seryjnej bez jakiejkolwiek formy technologii hybrydowej, F8 Tributo Coupe i kabriolet F8 Spider zajmą siódme miejsce na tej liście.
Zasilany przez 3,9 litra Wersje Ferrari „F154” V8 z podwójnym turbodoładowaniem, dwudrzwiowe F8 mają wspólne wyjścia 530 kW A 770 N, jest podawany na tylne koła przez 2,9 sekundy od 0-100 km/h. Ceny zaczynają się od około 540 000 USD plus koszty w dalszej kolejności.
6. McLaren 765LT (141,0 kW/L)
Znany McLaren V8 jest oferowany z większą mocą pod pokrywą bagażnika 765LT – skoncentrowanej na torze mistrzowskiej wersji serii 720S.
Dostępny w formie Spider, od 685 000 USD plus koszty jazdy po drogach, fragment 765LT 563 kW (lub 765 koni mechanicznych) i 800 Nm 2,8 sekundy od 0 do 100 km/h.
5. McLaren Artura (145,7 kW/L)
Najmniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zainstalowano w nowoczesnym McLarenie, zapewnia większą moc na litr niż jakikolwiek inny silnik firmy: nowy silnik 3.0L (2993 cm3) V6 Twin Turbo W Artura 449 550 $, rozwój 430 kW / 585 Nm.
System hybrydowy samochodu zwiększa łączną moc do 500 kW i 720 Nm – ale wykluczyliśmy to elektryczne doładowanie z obliczeń mocy na litr, ponieważ nie jest on wytwarzany przez sam silnik benzynowy.
4. Ferrari SF90 Stradale/Spider (143,9 kW/L)
Najmocniejsza wersja produkcyjna Ferrari F154 turbo V8 jest wyposażona w SF90 Stradale o wartości 846 888 USD i duet SF90 Spider o wartości 957 700 USD cztery litry (3990 cm3) i rozwijający się 574 kW / 800 Nm.
Ta liczba nie obejmuje systemu dual-hybrydowego SF90, który może dodać 162 kW, co daje łącznie 735 kW – chociaż nie uwzględniliśmy go w obliczeniach jako Artury.
3. Maserati MC20 (154,3 kW/L)
Jedyny dwudrzwiowy supersamochód V6 na tej liście bez wspomagania hybrydowego, pakiety terenowe Maserati MC20 warte 467 000 USD 3.0L Twin Turbo Nettuno V6 ZAPROJEKTOWANE W DOMU – niezwiązane z fabryczną gamą Ferrari Alfa Romeo 2,9 litra.
Cytuje, że z technologią wstępnego spalania wywodzącą się z Formuły 1 na pokładzie 463 kW (630 metrycznych KM, nie 470 kW, jak również podano) i 730 N Tylko o pojemności 3000 cm3.
2. Mercedes-AMG A45 / CLA45 / GLA45 S (155,7 kW/L)
Mercedes-AMG 2,0 l (1991 ml) czterocylindrowy M139 z turbodoładowaniem Jest to najmocniejszy czterocylindrowy silnik, jaki kiedykolwiek zainstalowano w samochodzie produkcyjnym 310 kW A 500 Nm W wyczynowych samochodach A45 S, CLA45 S i GLA45 S.
Silnik jest ręcznie budowany, redline cytuje 7200 obr./min, szybką turbosprężarkę typu twin-scroll i ciśnienie doładowania do 30,5 psi (2,1 bara). Może być Twój za „mniej niż” 99 895 USD plus koszty jazdy po drogach w A45 S – jedynym samochodzie poniżej 100 000 USD tutaj.
Silnik M139 zostanie wkrótce wyposażony w następną generację sedanów Mercedes-AMG C63 o mocy do 331 kW – przed włączeniem systemu hybrydowego o dużej mocy.
1. Ferrari 296 GTB (163,0 kW/L)
Podobnie jak w przypadku brytyjskiego konkurenta, jest mały Podwójne turbodoładowanie V6 Twierdzi, że gęstość mocy jest słusznie chwalona przez Ferrari, z 120-stopniowym silnikiem „F163” w nowym 296 GTB Coupe (i nadchodzącym hybrydowym kabriolecie 296 GTS typu plug-in).
przemieszczenie 3,0 litry Chociaż Ferrari plasuje go na 2,9-litrowym silniku, pomimo 2992 cm3, 296 GTB rozwija się 487 kW Na własną rękę, przed dodaniem kolejnych 123 kW hybrydowego układu napędowego typu plug-in.
Ferrari twierdzi, że łączna moc 610 kW i 740 Nm wystarcza na sprint od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy, a czerwona smuga przy 8500 obr./min jest na równi z wolnossącym V12 Ferrari.
Czy jest jakiś samochód, którego przegapiliśmy? Który silnik o dużej mocy wyróżnia Cię najbardziej? Daj nam znać w komentarzach.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort