Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Odkrywanie Starfield nie było tym, czego chciała Bethesda

Odkrywanie Starfield nie było tym, czego chciała Bethesda

Jeden z byłych deweloperów Bethesdy uważa, że ​​eksploracja nie poszła zgodnie z oczekiwaniami.

Starfield wywołał gorącą debatę, począwszy od jego ekskluzywności, a skończywszy na wynikach odbioru i recenzjach. Wśród kontrowersyjnych aspektów gry wyróżnia się eksploracja kosmosu. Bethesda śmiało stwierdziła, że ​​gracze mogą zaangażować się w tę aktywność „całkowicie swobodnie”.

Bethesda poświęciła dużo czasu na eksplorację marketingu w Starfield jako kluczowym elemencie. Studio podkreśliło, że istnieje 100 układów i ponad 1000 planet, które można zbadać. W grze znajdują się generowane proceduralnie osady, lochy i jaskinie, które gracze mogą znaleźć podczas eksploracji.

Kiedy wydano Starfield, wielu graczy chwaliło eksploracyjny aspekt gry. Jednak w miarę upływu dni i tygodni gracze odkryli, że większość planet była całkowicie pusta, a wiele proceduralnie generowanych struktur i obszarów do eksploracji było dokładnymi kopiami miejsc, które odwiedzili wcześniej. Inni nienawidzili tej gry za to, że była symulatorem chodzenia i posiadała niewidzialne bariery. W rezultacie oceny gry na Steamie drastycznie spadły.

W niedawnym wywiadzie dla MinnMax Bruce Nesmith, były weteran Bethesdy i główny projektant systemów w Starfield, ujawnił, że studio uczyniło Starfield tak dużym, jakim jest, ponieważ „ludzie lubią nasze wielkie gry”. Nesmith uważał, że idealnym rozwiązaniem byłoby skondensowanie eksploracji do zaledwie dwudziestu planet, ale reżyser gry Todd Howard chciał 100 układów gwiezdnych, a liczbę tę „wzięto z niczego”, jak stwierdził.

READ  Quordle wskazówki i odpowiedzi dzisiaj, w niedzielę, 25 lutego

Gracze uwielbiają eksplorować, szczególnie w grach kosmicznych. Bethesda w dalszym ciągu tworzyła możliwie największą grę, ale kosztem posiadania ogromnych przestrzeni otwartej pustki, którą Howard nazywa „wspaniałą pustką”. Nesmith powiedział, że Bethesda musiała dokonać kilku trudnych wyborów przy projektowaniu dużej gry i że eksploracja nie poszła tak, jak chcieli twórcy.

„Myślę, że niektóre elementy eksploracji nie poszły tak dobrze, jak mogły, ponieważ zdecydowano się dokonać innych wyborów” – powiedział Nesmith. „I nigdy nie zrozumcie tego źle. W każdym studiu gier na świecie wiedzą, jakich wyborów dokonują. Wiedzą, czego nie będzie. Wiedzą, na co gracze będą narzekać. Ale musisz podjąć trudną decyzję.”

Nesmith powiedział, że Bethesda musiała podjąć trudne decyzje, które doprowadziły do ​​kiepskich eksploracji.
Nesmith powiedział, że Bethesda musiała podjąć trudne decyzje, które doprowadziły do ​​kiepskich eksploracji.

Bethesda musiała dokonać wielu trudnych wyborów w ostatecznej wersji Starfield. Howard ujawnił, że studio „po prostu spieprzyło” eksplorację kosmosu, a nawet celowo osłabiło sztuczną inteligencję. Bethesda zdecydowała się również nie pozwolić graczom kontrolować startu i lądowania planet. Podróże międzyplanetarne odbywają się również za pośrednictwem mapy galaktyki i szybkiej podróży.

Hardkorowi fani Starfield będą bronić istniejących systemów, twierdząc, że gra jest RPG Bethesdy, a nie kosmicznym symulatorem pokroju No Man’s Sky czy Star Citizen. Pete Haynes z Bethesdy powiedział, że Starfield zawiera planety, które można w pełni eksplorować, co nie było do końca prawdą, ponieważ niewidzialne bariery i proceduralnie generowana zawartość ograniczały się do miejsc, do których gracze mogli się udać. Zamiast tego studio skupiło się na stworzeniu kilku dobrze zaprojektowanych witryn, a następnie pozostawieniu wszystkiego innego jałowym lub zawierającym powtarzalne treści.

Bethesda jest świadoma wad Starfield i wysłuchuje skarg na temat gry. Howard powiedział wcześniej, że studio ponownie zajmie się eksploracją zaledwie miesiąc po premierze gry. System przetrwania i eksploracji „może być czymś, czym zajmiemy się w przyszłości” – powiedział.

READ  Disrespect for Dr Disrespect: Overwatch 2 nie uratuje „serii śmierci”

Czy Bethesda może naprawić błąd w elementach eksploracyjnych Starfield? Krótka odpowiedź brzmi: tak. Hello Games udało się zmienić sytuację w No Man’s Sky, od jednej z najbardziej katastrofalnych premier we współczesnych grach do jednego z obecnych standardów gier o eksploracji kosmosu. Jednakże przekształcenie Starfield w odpowiedni tytuł poświęcony eksploracji kosmosu zajmie dużo czasu i pochłonie wiele zasobów.