Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Opóźnienia w dostawach potrwają do 2022 r., ponieważ statki towarowe zatrzymują się w Chinach

Oszałamiające obrazy pokazują skalę kryzysu żeglugowego powodującego duże opóźnienia i gwałtownie rosnące ceny dla Australijczyków, których końca nie widać.

Niesamowite zdjęcia pokazują skalę kryzysu żeglugowego powodującego duże opóźnienia i gwałtownie rosnące ceny dla Australijczyków.

Szanghaj, najbardziej ruchliwy port na świecie, w ciągu ostatnich dwóch miesięcy był coraz bardziej brutalnie blokowany, ponieważ Chiny realizowały strategię zerowego wirusa Covid, wpędzając i tak już napięte globalne łańcuchy dostaw w kłopoty. Powrót do chaosu.

Pekin stoi teraz również w obliczu ograniczeń Covid, co budzi obawy, że końca nie widać.

Australijczycy zostali ostrzeżeni, aby przygotowywali się na ciągłe opóźnienia i wzrost cen towarów importowanych przez pozostałą część roku, przy czym szacuje się, że jedna piąta światowych statków towarowych utknęła w portach.

Zdjęcia śledzące statki pokazują skalę problemu, ponieważ tysiące statków krąży u wybrzeży Chin.

więcej niż jedna czwarta produkty importowane Do Australii przybywa z Chin, w tym elektronikę o wartości 15 miliardów dolarów, maszyny o wartości 14 miliardów dolarów i odzież o wartości 5 miliardów dolarów.

W rozmowie z 3AW we wtorek ekspert ds. zarządzania łańcuchem dostaw ANU David Linney Powiedział, że opóźnienia i wzrost cen zaobserwowano „we wszystkim, od lekkich maszyn po odzież i sprzęt AGD”.

„Prace budowlane zdecydowanie miały jedne z największych opóźnień” – powiedział. „Czas oczekiwania na drewniane ramy, jeśli budujesz dom, wynosi 46 tygodni. Lekkie maszyny, silniki zaburtowe. W branży motoryzacyjnej mówimy o opóźnieniu zakupu nowego samochodu o 12-18 miesięcy.”

Pan Linney powiedział, że obecne zakłócenia zwykle dotyczą tygodni lub kilku miesięcy, ale „te niestety potrwają bardzo długo”.

„Sednem problemu jest asymetria w obecnym globalnym łańcuchu dostaw” – powiedział.

„Problem dotyczy dokerów, operatorów dźwigów i kierowców ciężarówek w chińskich portach – Szanghaj jest pierwszym na świecie, Shenzhen i Ningbo oraz inne porty w Chinach i to one są głównym powodem tego.

READ  Wskaźnik śmiertelności firmy Omicron rodzi pytania dotyczące pomiaru śmiertelności pandemicznej

To zakłóca cały połączony system. Więc nawet jeśli zamierzają jutro rozwiązać problemy związane z chorobą niezwiązaną z Covidem, uruchomienie tego systemu zajmie dużo czasu”.

Porównał to do korka ulicznego po wypadku.

„Usunąłem wypadek, ale zatory na drogach nadal istnieją, a ruch musi znów płynąć płynnie” – powiedział.

„Jesteśmy jeszcze kilka miesięcy od przywrócenia płynnego ruchu, a wciąż dzieli nas kilka miesięcy od rozwiązania problemu, który powoduje zatory na drogach. Powiedziałbym więc, że pozostałą część roku mamy z opóźnieniami i zwiększonymi kosztami.”

Cena kontenera transportowego wzrosła od trzech do pięciu razy.

Chociaż nie stanowi to dużej części ostatecznego kosztu produktu dla konsumenta, Lenny powiedział, że wszystko się sumuje i przyczynia się do inflacji, co z kolei zachęci Bank Rezerw do kontynuowania podnieść stopy procentowe.

„Jest wystarczająco dużo kontenerów, aby okrążyć równik cztery razy, ale teraz zamiast płynnie rozprzestrzeniać się po całym świecie, są uwięzione w tych korkach w Szanghaju i innych miejscach” – powiedział.

„Fizyczne przenoszenie kilku kontenerów transportowych i sprawienie, aby ponownie płynnie płynęły, jest prawdziwym wyzwaniem. To trochę jak gra w muzyczne krzesła – dopóki gra muzyka, a wszyscy nadal się poruszają, nie zdasz sobie sprawy, że jesteś brakuje krzesła”.

Pekin nałożył ograniczenia podczas epidemii wirusa

Dzieje się tak, gdy miliony ludzi w Pekinie zostały w poniedziałek w domu, podczas gdy chińska stolica próbowała powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa Covid poprzez nałożenie pełzających ograniczeń na poruszanie się.

Mieszkańcy Pekinu obawiają się, że wkrótce mogą znaleźć się w uścisku tych samych drakońskich środków, które na kilka tygodni zamknęły większość z 25 milionów mieszkańców Szanghaju.

Jednak blokada Szanghaju nasiliła się, wywołując rzadko spotykany gniew i protesty w ostatniej dużej gospodarce, która nadal trzyma się polityki zerowej wobec Covid-19.

READ  Naukowcy mapują wpływ ścieków ludzkich na wybrzeża na całym świecie

Dane celne opublikowane w poniedziałek wykazały, że eksport w kwietniu spadł do najniższego miesięcznego tempa od czerwca 2020 r., ponieważ główne łańcuchy dostaw zostały sparaliżowane przez ograniczenia.

Oczekuje się, że prezydent Chin Xi Jinping, który ma zapewnić sobie kolejną pięcioletnią kadencję jeszcze w tym roku, podwoi podejście do nieproliferacji, pomimo rosnącej frustracji społecznej.

Biorąc pod uwagę „poważną i skomplikowaną” sytuację w stolicy, oficjalny Xu Hejian powiedział dziennikarzom, że mieszkańcy nie powinni opuszczać miasta, podczas gdy ostatnie negatywne testy Covida będą potrzebne, aby wejść do miejsc publicznych, w tym do biur i supermarketów.

Gniew wybuchł w związku z postrzeganą klapą w kontroli wirusów, mieszanymi wiadomościami i okrucieństwem ze strony urzędników z Szanghaju, w tym poddawaniem kwarantannie ludziom z negatywnymi wynikami testów Covida, pozostawiając całe dzielnice bez jedzenia.

„Policja jak najszybciej podjęła kroki, aby przekonać gapiów do rozproszenia i uspokojenia sytuacji” – podało w niedzielę oświadczenie zespołu reagowania Zhuanqiao Covid.

– Z AFP

Przeczytaj powiązane tematy:Koszt utrzymania w Chinach