Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Optus i TPG zwracają miliony po przeładowaniu prędkości Internetu

Optus i TPG zwracają miliony po przeładowaniu prędkości Internetu

Optus i TPG zwróciły tysiące Australijczyków po tym, jak okazało się, że obie firmy przeładowały swoje usługi internetowe.

Ponad 6 milionów dolarów zostało zwróconych klientom Optus i TPG po tym, jak okazało się, że firmy nie informowały o dostępności prędkości Internetu.

Ponad 4,4 miliona dolarów zostało zwrócone przez Optus Internet Pty Limited i 2,1 miliona dolarów przez TPG Internet Pty Ltd, dzięki czemu pieniądze trafiły z powrotem do kieszeni dziesiątek tysięcy konsumentów.

Obie marki powiadomiły w zeszłym roku Australian Communications and Media Authority (ACMA), przy czym Optus powiadomił tę branżę w lipcu, a TPG w październiku.

Optus powiedział ACMA, że w ciągu dwóch lat nie poinformował ponad 34 000 klientów, że otrzymują usługi o niższej wartości, niż początkowo zakładali.

Podobnie firma TPG poinformowała ACMA, że ponad 4400 jej klientów nie zostało odpowiednio poinformowanych o usługach, za które płacili.

Zasady ACMA stanowią, że przewoźnicy muszą podawać prawdziwe informacje dotyczące maksymalnych prędkości Internetu i powiadamiać klientów, jeśli reklamowane prędkości początkowe nie mogą być obsługiwane, na przykład w przypadku migracji do NBN.

ACMA wydała zarządzenie naprawcze dla Optus w wyniku jego naruszenia, podczas gdy TPG zaoferowała organowi branżowemu wykonalne zobowiązanie sądu, które zdecydowała się zaakceptować.

W oświadczeniu wydanym we wtorek, prezes ACMA, Trepida O’Loughlin, powiedział, że przewoźnicy pobierają od klientów opłaty za usługę, której nie są w stanie świadczyć.

„Optus i TPG pobierali od tych ludzi opłaty za prędkości internetowe, których nie mogli uzyskać. Ci klienci pozostali w ciemności i odmówiono im możliwości przejścia na tańszą umowę lub rezygnacji” – powiedział O’Loughlin.

Optus powinien, zgodnie ze swoimi wytycznymi naprawczymi, zlecić niezależny audyt odpowiednich przepisów dotyczących zgodności i wdrożyć przepisy, aby uniknąć przyszłych nawrotów.

TPG była zobowiązana do wykonania tych samych czynności w ramach egzekwowalnego zobowiązania.

READ  Halo Food Co. popada w stan upadłości z powodu długu wynoszącego 13 milionów dolarów, inwestorzy tracą 2,1 miliona dolarów

Telstra miała ten sam problem w czerwcu 2021 r., a także została wydana ze wskazówkami naprawczymi po tym, jak nie powiadomiła odpowiednio prawie 50 000 klientów, że prędkości internetowe reklamowane w ich abonamencie internetowym nie są w rzeczywistości osiągalne.

Oczekiwano zwrotu około 25 milionów dolarów. Telstra regularnie informuje ACMA o postępach w refundacji.

„Skala awarii usług przez te firmy jest znacząca. Nasze działania zapewnią, że trzej najwięksi operatorzy będą bardziej czujni w dostarczaniu usług internetowych, których ich klienci oczekują i za które płacą” – powiedziała pani O’Loughlin.

Jeśli firmy nie przestrzegają dyrektyw ACMA, korporacja może wszcząć postępowanie w sądzie federalnym.