Samolot, wiozący w panice 177 pasażerów, musiał wylądować, ponieważ pilot powiedział kontroli ruchu lotniczego, że samolot jest „wszędzie”.
Według raportu, piloci lotu Air France z Nowego Jorku do Paryża, którzy walczyli o zapanowanie nad samolotem przed lądowaniem, zaangażowali się w rodzaj przeciągania liny — pozornie nieświadomi wzajemnego wpływu na sterowanie.
Boeing 777 ze 177 pasażerami na pokładzie wylądował na lotnisku Charles de Gaulle 5 kwietnia, kiedy kontrolerzy ruchu lotniczego usłyszeli walkę pilotów, podczas gdy w tle włączył się alarm. Poczta w Nowym Jorku Raporty.
Dramatyczny dźwięk uchwycił jednego z pilotów krzyczącego: „Stop! Whoa!” Kapitan powiedział wieży, że samolot jest „wszędzie”.
We wstępnym raporcie francuska agencja badająca wypadki lotnicze poinformowała w czwartek, że piloci „zapewnili równoczesny wkład w kontrole” podczas wypadku.
„Kapitan trzymał drążek sterowy lekko pod nosem, podczas gdy drugi pilot wykonał kilka ostrzejszych, bardziej precyzyjnych wejść” – czytamy w raporcie.
Zgodnie z normalną procedurą jeden pilot może powiedzieć „Mam kontrolę”, podczas gdy drugi potwierdza wyrażenie, odpowiadając „Masz kontrolę”.
Nie jest jasne, co spowodowało wypadek w Air France.
Agencja śledcza zaklasyfikowała zdarzenie jako „poważny wypadek”, co oznacza, że mogło ono doprowadzić do wypadku, podał Reuters.
Podobnie jak w przypadku innych samolotów, wały sterowe Boeinga 777 poruszają się w parze ze sobą, chociaż zwykle oczekuje się, że jeden pilot będzie aktywnie wykorzystywał je do latania w dowolnym momencie.
Jeśli przeciwstawne siły na dwóch wałach przekroczą pewną granicę, połączenie między nimi zostanie dezaktywowane – lub „asynchroniczne” – aby zapobiec wypadkom w przypadku zacięcia.
Po panice po lądowaniu piloci ocenili sytuację, ale nie zauważyli, że podali sprzeczne dane, ani że kolumny się rozdzieliły, podało biuro.
Agencja France-Presse powiedziała, że „na pokładzie nie zaobserwowano żadnych anomalii”, ale dodała, że kontynuuje analizę danych.
Samolot wylądował bezpiecznie przy drugiej próbie i wznowił służbę dopiero dwa tygodnie później.
Air France zapoznała się z wiadomościami od [France probers] Jeśli chodzi o trwające śledztwo w sprawie incydentu Flight AF011” – poinformowała linia lotnicza Simple Flying.
„Air France nadal w pełni współpracuje w dochodzeniu i pamięta, że procedury startowe zostały określone przez producentów samolotów i Air France jako normalna procedura bezpieczeństwa” – podała firma.
„Piloty są szkolone i regularnie ćwiczą te procedury, które są stosowane przez wszystkie linie lotnicze. Air France przypomina, że bezpieczeństwo swoich lotów, klientów i załóg jest jej najwyższym priorytetem.”
Ten artykuł pierwotnie ukazał się Poczta w Nowym Jorku Reprodukowano za zgodą
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu