Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Piloci Air France omal nie rozbili Boeinga 777 w Paryżu podczas konfliktu

Piloci Air France omal nie rozbili Boeinga 777 w Paryżu podczas konfliktu

Samolot, wiozący w panice 177 pasażerów, musiał wylądować, ponieważ pilot powiedział kontroli ruchu lotniczego, że samolot jest „wszędzie”.

Według raportu, piloci lotu Air France z Nowego Jorku do Paryża, którzy walczyli o zapanowanie nad samolotem przed lądowaniem, zaangażowali się w rodzaj przeciągania liny — pozornie nieświadomi wzajemnego wpływu na sterowanie.

Boeing 777 ze 177 pasażerami na pokładzie wylądował na lotnisku Charles de Gaulle 5 kwietnia, kiedy kontrolerzy ruchu lotniczego usłyszeli walkę pilotów, podczas gdy w tle włączył się alarm. Poczta w Nowym Jorku Raporty.

Dramatyczny dźwięk uchwycił jednego z pilotów krzyczącego: „Stop! Whoa!” Kapitan powiedział wieży, że samolot jest „wszędzie”.

We wstępnym raporcie francuska agencja badająca wypadki lotnicze poinformowała w czwartek, że piloci „zapewnili równoczesny wkład w kontrole” podczas wypadku.

„Kapitan trzymał drążek sterowy lekko pod nosem, podczas gdy drugi pilot wykonał kilka ostrzejszych, bardziej precyzyjnych wejść” – czytamy w raporcie.

Zgodnie z normalną procedurą jeden pilot może powiedzieć „Mam kontrolę”, podczas gdy drugi potwierdza wyrażenie, odpowiadając „Masz kontrolę”.

Nie jest jasne, co spowodowało wypadek w Air France.

Agencja śledcza zaklasyfikowała zdarzenie jako „poważny wypadek”, co oznacza, że ​​mogło ono doprowadzić do wypadku, podał Reuters.

Podobnie jak w przypadku innych samolotów, wały sterowe Boeinga 777 poruszają się w parze ze sobą, chociaż zwykle oczekuje się, że jeden pilot będzie aktywnie wykorzystywał je do latania w dowolnym momencie.

Jeśli przeciwstawne siły na dwóch wałach przekroczą pewną granicę, połączenie między nimi zostanie dezaktywowane – lub „asynchroniczne” – aby zapobiec wypadkom w przypadku zacięcia.

Po panice po lądowaniu piloci ocenili sytuację, ale nie zauważyli, że podali sprzeczne dane, ani że kolumny się rozdzieliły, podało biuro.

Agencja France-Presse powiedziała, że ​​„na pokładzie nie zaobserwowano żadnych anomalii”, ale dodała, że ​​kontynuuje analizę danych.

READ  Zdjęcie odsłania tragiczną rzeczywistość kryzysu w Chinach

Samolot wylądował bezpiecznie przy drugiej próbie i wznowił służbę dopiero dwa tygodnie później.

Air France zapoznała się z wiadomościami od [France probers] Jeśli chodzi o trwające śledztwo w sprawie incydentu Flight AF011” – poinformowała linia lotnicza Simple Flying.

„Air France nadal w pełni współpracuje w dochodzeniu i pamięta, że ​​procedury startowe zostały określone przez producentów samolotów i Air France jako normalna procedura bezpieczeństwa” – podała firma.

„Piloty są szkolone i regularnie ćwiczą te procedury, które są stosowane przez wszystkie linie lotnicze. Air France przypomina, że ​​bezpieczeństwo swoich lotów, klientów i załóg jest jej najwyższym priorytetem.”

Ten artykuł pierwotnie ukazał się Poczta w Nowym Jorku Reprodukowano za zgodą