Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Pionierskie badanie badające zabawę wyobraźnią u niemowląt i małych dzieci

Pionierskie badanie badające zabawę wyobraźnią u niemowląt i małych dzieci

Przełomowe badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Monash wykazało, że niemowlęta i małe dzieci są w stanie zaangażować się w zabawę wyobraźnią, korygując przekonania akademickie, których wcześniej uważały, że nie są w stanie tego zrobić, i potwierdzając ogromne znaczenie zabaw wyobraźni we wczesnej edukacji.

W pięcioletnim badaniu programowym, finansowanym przez program stypendialny Laureatów Australijskiej Rady ds. Badań Naukowych, uczestniczyli naukowcy z Wydziału Edukacji Uniwersytetu Monash, w którym wzięło udział ponad 2500 nauczycieli i małych dzieci.

Wyniki projektu badawczego Conceptual PlayWorld wykazały, że gdy dzieci angażują się w zabawę wyobraźnią, przechodzą od postrzegania rzeczy takimi, jakie są, do wyobrażania sobie ich jako czegoś innego. Ta fundamentalna zmiana perspektywy stanowi kluczowy kamień milowy w rozwoju małych dzieci i niemowląt.

Laureatka nagrody Australijskiej Rady ds. Badań Naukowych, profesor Marilyn Fleer z Uniwersytetu Monash, stwierdziła, że ​​tego typu zabawy są nie tylko niezbędne do rozwijania wyobraźni, ale także do wspierania uczenia się, szczególnie w przypadku pojęć abstrakcyjnych, takich jak pomiar.

„To, co odkryliśmy podczas naszych badań, całkowicie zmieniło nasze rozumienie znaczenia zabaw wykorzystujących wyobraźnię w rozwoju wczesnego dzieciństwa i jej wpływu na uczenie się przedmiotów STEM” – powiedział profesor Flier.

„Zabawa wyobraźnią jest integralną częścią rozwoju psychologicznej funkcji wyobraźni. Funkcja ta jest niezbędna do zrozumienia abstrakcyjnych pojęć, a także myślenia o przeszłości i przyszłości. Wyobraźnia pozwala nam tworzyć i łączyć znane doświadczenia na nowe sposoby oraz wizualizować rzeczy, które jeszcze nie istnieją.”

Badania Conceptual PlayLab pokazują, że pedagodzy małych dzieci, którzy wprowadzili świat zabaw konceptualnych do swoich ośrodków opieki nad dziećmi, rozszerzyli także swoje techniki pedagogiczne, aby kultywować i podtrzymywać zabawę wyobraźnią w ośrodku.

W badania zaangażowana była Kerry Dever, wychowawczyni małych dzieci z Monash Community Family Co-operative i stwierdziła, że ​​przed badaniem powiedziałaby, że zabawa wyobraźnią jest umiejętnością wykorzystywaną wyłącznie przez starsze dzieci w wieku powyżej czterech lat.

READ  Dyrektor medyczny Paul Kelly mówi, że Australia może uczyć się od Wielkiej Brytanii i Izraela

„To badanie naprawdę podważyło tradycyjny pogląd, że zabawa przedmiotami to jedyny etap zabawy dla niemowląt i małych dzieci. Zamiast tego obecnie regularnie włączamy zabawę w udawanie do naszych małych dzieci i widzieliśmy rezultaty, gdy nawet nasze najmłodsze dzieci angażują się w udawanie zabawy „Działalność” – stwierdził Kerry Dever.

Interwencja Konceptualnego Świata Zabawy objęła także nauczycieli uczestniczących w samorozwoju zawodowym w celu zaplanowania i wdrożenia Konceptualnego Świata Zabawy w swoich placówkach opieki nad dziećmi. Ten zasób internetowy był dostępny dla wszystkich i zmienił przekonania i praktyki nauczycieli, pozycjonując ich jako liderów pedagogicznych i agentów zmiany na swoich odpowiednich stanowiskach.

Profesor Fleer powiedział: „Aby wzmocnić psychologiczną funkcję wyobraźni, nasze badania podkreślają znaczenie wspierania zabaw wyobraźnią w naszych społecznościach i środowiskach edukacyjnych”.

/Wydanie ogólne. Ten materiał od oryginalnej organizacji/autora(ów) może mieć charakter chronologiczny i został zredagowany pod kątem przejrzystości, stylu i długości. Mirage.News nie zajmuje stanowiska ani stron korporacyjnych, a wszystkie opinie, stanowiska i wnioski wyrażone w niniejszym dokumencie są wyłącznie opiniami autorów.