Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Porsche 911 GT3 RS 2023 wyciekło przed premierą

Porsche 911 GT3 RS 2023 wyciekło przed premierą

Zdjęcia najszybszej dotychczas wersji obecnego Porsche 911, nowego GT3 RS, pojawiły się w sieci przed jego pełną ujawnieniem w czwartek.


The 2023 Porsche 911 GT3 RS Po raz pierwszy pojawił się na zdjęciach patentowych, zanim został w pełni ujawniony 18 sierpnia 2022 r. o godzinie 1:00 AEST.

Kino Szeroko udostępniane w mediach społecznościowych Z dnia na dzień pojawia się najnowsza wersja najnowszej generacji Porsche 911, charakteryzująca się sportowym, inspirowanym wyścigami wyglądem z długim tylnym spojlerem, szerszymi bocznymi panelami i potężnymi otworami wentylacyjnymi w nadkolach.

Główne ulepszenia „standardowego” 911 GT3 obejmują większe otwory wentylacyjne w przedniej pokrywie bagażnika (maska), charakterystyczne otwory wentylacyjne hamulców GT3 RS na przednim kole, płetwy dachowe i szersze nadkola z przeprojektowanym centralnym zamkiem. Koła metalowe.



Gwiazdą pokazu jest nowy tylny spojler „łabędzia szyja”, który wydaje się być wyjęty z samochodu wyścigowego – i jeden z największych na obecnych drogach – który, jak potwierdzają zdjęcia, będzie można dostosować do różnych torów wyścigowych.

Nie jest jasne, czy nowy samochód będzie oferował aktywną aerodynamikę – jak mówią plotki – z rozkładanym błotnikiem, który podnosi się, aby zmniejszyć opór przy dużych prędkościach, podobnie jak system redukcji oporu (DRS) w bolidzie Formuły 1.

GT3 RS rezygnuje z zasilanych wyskakujących pokręteł wszystkich innych wariantów 911 generacji 992 dla tradycyjnych jednostek mechanicznych – potencjalnie zmniejszając masę – podczas gdy czarne wloty i płetwy za każdym kołem są bardziej wytrzymałe niż jakakolwiek inna produkcyjna 911, jaką kiedykolwiek zbudowano.



Przedstawiony pojazd pojawia się również w kolorze biało-czerwonym (z czerwonymi kołami) inspirowanym oryginalnym 911 GT3 RS z 2003 roku i nowszym 911 GT3 RS z 2010 roku (3,8 l).

We wnętrzu aktualizacje „standardowego” 911 GT3 obejmują czerwone klamki zamiast gałek mechanicznych, żółte oznaczenie godziny 12 na kierownicy, zestaw wskaźników charakterystyczny dla GT3 RS oraz grafikę na ekranie informacyjno-rozrywkowym.



Na kierownicy znajdują się cztery obracające się tarcze, a nie tylko jeden, co pozwala na ręczne sterowanie systemami osiągów pojazdu.

Podczas gdy dokładność przeciekającego obrazu utrudnia identyfikację funkcji tych tarcz, czerwony przełącznik wydaje się zmieniać adaptacyjne zawieszenie, niebieska tarcza steruje systemem wektorowania momentu obrotowego samochodu, a biała tarcza zmienia się ogólny wygląd. Tryb jazdy (nieznana funkcja żółtego pokrętła).

Uruchamianie nowego GT3 RS ma być wersją najnowszego GT3 Płaski sześciocylindrowy silnik 4.0L – Choć gdyby pojawiły się uwagi ze strony kierownictwa, mogłoby to być o 7 kW mniej niż w przypadku zwykłego GT3, przy mocy 368 kW (w porównaniu do 375 kW).



„Nowe 911 GT3 RS jest zoptymalizowane do użytku na torze wyścigowym jeszcze bardziej niż jego poprzednicy. Spontanicznie reagujący, szybki, czterocylindrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser o mocy 500 koni mechanicznych [368kW, down on the standard GT3’s 375kW] „Okazał się idealny do użytku na torach wyścigowych i imprezach klubów sportowych” – powiedział Andreas Breuninger, dyrektor Porsche GT Cars.

Wcześniej krążyły pogłoski, że GT3 RS rozwija około 390 kW – o 7 kW więcej niż model, który zastępuje – ponieważ GT3 poniżej otrzymał podobny wzrost mocy jak jego najnowsza generacja.



Moc ma być przesyłana na tylne koła tylko za pośrednictwem siedmiobiegowej dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów – zamiast dostępnej manualnej sześciobiegowej skrzyni GT3, biorąc pod uwagę tor wyścigowy modeli Porsche marki RS, które faworyzują szybsze automatyczne skrzynie biegów .

Pełne szczegóły nowego 2023 Porsche 911 GT3 RS Zostanie on ujawniony w czwartek 18 sierpnia o godzinie 1:00 czasu AEST. Australijska premiera prawdopodobnie nastąpi w przyszłym roku.

Alex Misoyannis

Alex Misoyannis pisze o samochodach od 2017 roku, kiedy to założył własną stronę internetową Redline. Współpracował z Drive w 2018 roku, zanim dołączył do CarAdvice w 2019 roku, stając się stałym dziennikarzem zespołu informacyjnego w 2020 roku. Samochody odgrywały kluczową rolę przez całe życie Alexa, od nawigowania po magazynach motoryzacyjnych w młodym wieku po rozwój wokół samochodów wyczynowych w rodzinie Miłośnik samochodów.

Przeczytaj więcej o Alexie Misoyannis LinkIkona