Rewolucja w zakresie sztucznej inteligencji ogarnia australijskie miejsca pracy, a jedna z największych firm technologicznych na świecie twierdzi, że rekrutacja zmieni się na zawsze.
Mira Moratti, szefowa zespołów inżynieryjnych i produktowych w OpenAI, omawia przyszłość ChatGPT (w tym GPT-5) i szerszą wizję firmy w zakresie sztucznej inteligencji w obszernym wywiadzie z Joanną Stern z The Wall Street Journal, który odbył się w marcu.
Najnowszy indeks trendów roboczych firmy Microsoft, który śledzi zmiany w praktykach pracy pracowników umysłowych na całym świecie, wskazuje, że pracownicy umysłowi szybko koncentrują się na sztucznej inteligencji, co będzie miało wpływ na wszystko, od zatrudniania po codzienne spotkania zespołów.
Indeks wykazał, że 75 procent australijskich liderów biznesu byłoby niechętnych do przyjęcia osoby poszukującej pracy bez umiejętności sztucznej inteligencji, co stanowi więcej niż średnia światowa wynosząca 66 procent.
Matt Tindale, dyrektor zarządzający LinkedIn ANZ, powiedział, że nowe podejście do zatrudniania odzwierciedla rosnące znaczenie „umiejętności” i możliwości podnoszenia kwalifikacji w miarę, jak menedżerowie poruszają się w świecie szybkich, niekończących się zmian.
„Ogólnie widzimy większy ruch, ponieważ umiejętności zmieniły się radykalnie i więcej pracodawców zatrudnia obecnie ze względu na umiejętności” – powiedział.
„Zatem zatrudniają mniej ze względu na doświadczenie, mniej ze względu na wykształcenie wyższe, mniej ze względu na stanowiska, które mogą służyć jako wskaźniki Twojego sukcesu na danym stanowisku, a więcej zatrudniają ze względu na umiejętności.
„Umiejętności obecne i przyszłe, a także zdolność adaptacji i uczenia się w przyszłości.”
Z indeksu wynika również, że 80% liderów uważa, że przyjęcie sztucznej inteligencji będzie miało kluczowe znaczenie dla utrzymania konkurencyjności na rynku.
Dane pokazują, że australijscy pracownicy chętnie korzystają z fali sztucznej inteligencji, która eksplodowała w świadomości publicznej wraz z uruchomieniem pod koniec 2022 r. generatywnego modelu sztucznej inteligencji ChatGPT.
Lucy Debono, szefowa grupy biznesowej Modern Work w Microsoft w Australii i Nowej Zelandii, powiedziała, że 84 procent pracowników korzysta obecnie z narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji w miejscu pracy.
„W niektórych przypadkach organizacje nie nadążają i pracownicy zatrudniają ich samodzielnie” – stwierdziła.
W swoim biurze w Microsoft powiedziała, że sztuczna inteligencja zmieniła codzienne życie zawodowe.
„Tak więc, jeśli jesteś użytkownikiem Microsoft Teams, CoPilot (chatbot Microsoft AI) jest wbudowany w Teams” – powiedziała.
„Dzisiaj mój zespół działa w wielu krajach Azji, więc może być telefon do Indii późnym wieczorem, cóż, dla Ciebie jest już późna noc, ale dzieje się to w Indiach i wymaga to przeglądu biznesowego”. godzin, a nie będziesz w stanie tego zrobić, bo kładziesz dzieci spać.
„Funkcja podsumowania w CoPilot w aplikacji Teams umożliwia poproszenie CoPilota o podsumowanie w pięciu lub sześciu punktach tego, co przegapiłeś podczas tego dwugodzinnego spotkania, oraz pytanie: „Czy możesz umieścić to w Power Point, abym mógł włączyć moje urządzenie?” Zespół z Podczas tego poranka? To doskonały przykład.
Zarówno Tindale, jak i pani Debono stwierdziły, że nauczenie się kluczowych umiejętności, takich jak skuteczne „szturchanie” lub kierowanie modelem sztucznej inteligencji, będzie miało kluczowe znaczenie dla obecnych i nowych pracowników w Australii.
„Indeks trendów w działaniu nauczył nas, że «motywacja» jest trudna” – stwierdziła pani Debono.
„Wszyscy staliśmy się ekspertami w komunikowaniu się z wyszukiwarkami, ale ta technologia (generatywna sztuczna inteligencja) tak naprawdę istnieje dopiero od sześciu do 12 miesięcy, więc uczy się nowej umiejętności.
„Celem jest zwiększenie skuteczności motywacji, udoskonalenie sztuki motywacji i pomoc ludziom w uzyskaniu szybszego zwrotu”.
Trzeba znaleźć sposób, aby z nim porozmawiać tak, jak rozmawia się z pracownikiem delegującym zadanie – powiedziała.
„Prawie rozmawiasz z innym człowiekiem”.
Tindale powiedział, że 18-letniemu Australijczykowi u progu życia świat sztucznej inteligencji będzie oferował „ogromne” możliwości, ale pracownicy będą musieli stale się dostosowywać i skupiać na podnoszeniu i przekwalifikowaniu.
„W Australii umiejętności zmienią się do 2030 r. o około 66 procent, co stanowi ogromną zmianę” – powiedział.
„Dane, które sprawdziliśmy, są również starsze niż generatywna sztuczna inteligencja, więc wiemy, że umiejętności zmieniają się szybko.
„Bardzo ważna jest potrzeba podnoszenia, przekwalifikowywania i ciągłego uczenia się pracowników, pracowników wiedzy i wszystkich pracowników w dowolnym zawodzie, branży lub pracy, którą wykonują, a także potrzeba szkolenia i podnoszenia kwalifikacji przez organizacje.
„Jest mało prawdopodobne, aby umiejętności, które posiadamy dzisiaj, były umiejętnościami, których będziemy potrzebować za kilka lat, a one bardzo się zmieniają.
„Technologia z pewnością doświadczy pewnych zakłóceń, będzie się rozwijać i staje się silniejsza.
„Ale ważne jest to, że otwiera to ogromne możliwości przed pracownikami wiedzy, a kluczem do odblokowania tych możliwości jest rozwijanie umiejętności”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu