Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Profil kraju: Polska |  Globalny raport reklamodawców

Profil kraju: Polska | Globalny raport reklamodawców

Rok 2022 to w Polsce rok pełen wielkich hałasów. Open’er – największy festiwal w kraju, prowadzony przez największego niezależnego promotora Alter Art – przyciągnął w tym roku do Gdyni rekordową liczbę 150 000 widzów, w tym Dua Lipa, Imagine Dragons i Twenty One Pilots.

Ponad 50 000 fanów przybyło na trzecią edycję festiwalu w Parku Śląskim w Sorso, aby złapać Strome, The Chainsmokers i Jamesa Arthura. W tym roku zainaugurował także w Warszawie nowy festiwal miejski On Air dzięki uprzejmości głównych promotorów Follow the Step. Festiwale na żywo Orange w Warszawie i Krakowie cieszyły się podobną popularnością, podczas gdy polscy promotorzy Prestige MJM i skupieni na metalu Knockout Productions – a także międzynarodowe nazwiska, w tym Live Nation i FKP Scorpio – odnieśli sukces, zaspokajając głód muzyki. .

„Rynek podnosi się po pandemii i stara się odrabiać straty, więc artyści i promotorzy z obu stron są chętni do organizacji wielu wydarzeń”

„Rynek podnosi się po pandemii i stara się odrabiać straty, dlatego po obu stronach artystów i promotorów widać chęć zorganizowania większej liczby wydarzeń” – mówi Maciej Korczak, współwłaściciel Follow The. Według Równocześnie rozwój muzyczny Polski został przyćmiony przez wielki hałas ze wschodu.

„Gdy rynek odbudowywał się po serii lockdownów, nas dotknął kolejny europejski kryzys” – wyjaśnia Mikołaj Ziółkowski, prezes Alter Art.

„Okupacja rosyjska na Ukrainie, która zapoczątkowała nową sytuację gospodarczą. Szybko przeszliśmy od wychodzenia z epidemii do walki z gwałtowną inflacją i ogromnym wzrostem kosztów. Główna kwestia, o której należy pamiętać, jest taka sama jak w pozostałej części Europy i wiąże się z dużym wzrostem kosztów produkcji niemal we wszystkich aspektach – personelu, nagłośnienia oraz kosztów oświetlenia, urządzeń, energii itp.

„Koszt energii elektrycznej jest sześciokrotnie wyższy. Tak więc wysoka inflacja i wojna za naszą wschodnią granicą bardzo to utrudniają.

„Energia elektryczna jest sześć razy droższa” – mówi Korczak, cytując duży telewizyjny program charytatywny, który był emitowany w 150 krajach i zebrał 2 miliony euro na pomoc dla Ukrainy, co jest jednym z największych osiągnięć Follow the Step w 2022 roku. „Tak więc wysoka inflacja i wojna za naszą wschodnią granicą bardzo to utrudniają. Ludzie stają się biedniejsi z powodu wysokiej inflacji i wysokich cen na rynku, więc rezygnują z imprez muzycznych lub wybierają jeden lub dwa koncerty zamiast pięciu, aby zmniejszyć wydatki.

READ  „Mój syn nie mógł odejść”: Ukraińcy wchodzą na teren wojny | Polska

Widać duże zainteresowanie wydarzeniami, ale często nie przekłada się to na liczbę zakupionych biletów. Dodatkowo na rynku jest mnóstwo wydarzeń, co zmusza do wybrania kilku. Korczak wyobraża sobie, że te problemy ekonomiczne mogłyby doprowadzić do „tanich, masowych pokazów czy koncertów organizowanych przez wielkie korporacje w ramach reklamy”.

Globalne postrzeganie obszaru problemowego również wpłynęło na rezerwacje. „Warunki turystyczne są zdrowe”, mówi Ketrius Klimaskas ze Stay Live. „Niestety, niektórzy agenci i artyści błędnie myślą, że uczestniczymy w wojnie na Ukrainie i dlatego wycofują się z planowania wydarzeń w naszym regionie. Szkoda, bo tracą szansę służenia naszym zdrowym ludziom.

„Niestety, niektórzy agenci i artyści błędnie myślą, że uczestniczymy w wojnie na Ukrainie i dlatego wycofują się z planowania pokazów w naszym regionie”.

Pomimo tych wszystkich problemów, a nawet spadku sprzedaży niektórych mniejszych pokazów, rok 2022 był udanym rokiem pod względem stylistyki na polskim rynku. „Zauważamy, że młodzi widzowie kupują bilety na swoich idoli z wyprzedzeniem, nie boją się odwołań ani problemów z covidem, a na koncerty skierowane do osób starszych są wyprzedane na tygodnie, a nawet dni przed koncertem” – mówi Korczak.

„Polacy, zwłaszcza młodzi ludzie, zawsze chętnie chodzą na koncerty swoich idoli z zagranicy – pokazują to takie show jak Louis Tomlinson, wyprzedane koncerty na scenie elektronicznej czy eleganckie, drogie koncerty wielkich artystów jazzowych.”

Jej zdrowy obieg festiwalowy pomaga przebijać się lokalnym talentom („Festiwale są siłą napędową wyrobienia sobie marki” — mówi Ziółkowski — „dzięki wysokiej frekwencji na naszych festiwalach i publiczności spragnionej nowej muzyki, co zawsze jest świetnym pierwszym krokiem na rynku”. ) i czołowa polska czołówka regionu.Dzięki międzynarodowym zespołom coraz bardziej współpracującym z rosnącą falą raperów, polscy promotorzy nie mogą się doczekać mniej burzliwych, bardziej pomyślnych czasów.

„Sytuacja nadchodzącej zimy czy wiosny jest skomplikowana, ale nie mamy wątpliwości co do lata przyszłego roku” – mówi Ziółkowski.

„Sytuacja dotycząca nadchodzącej zimy czy wiosny jest skomplikowana, ale nie mamy wątpliwości co do lata przyszłego roku. Wielu polskim promotorom udało się przezwyciężyć epidemię i zatrzymać większość swoich pracowników. Teraz wspólnie przygotowujemy się do stawienia czoła nadchodzącym wyzwaniom.

READ  Napięcia ukraińsko-rosyjskie powracają, by nawiedzać polską walutę

Jesteśmy pewni, że lato 2023 roku będzie kolejnym rekordowym sezonem festiwali, z liczną rzeszą fanów gotowych przeżyć najlepsze emocje na żywo. Mamy nadzieję, że po trudnym roku 2022 i 2023 – który wciąż prawdopodobnie będzie okresem przejściowym, post-covidowym i średniokryzysowym – sytuacja zacznie się poprawiać i Polska znów się nim stanie. Na najszybciej rozwijających się rynkach w Europie, tak jak przed pandemią.