PODSTAWY – Spółka joint venture NTI Group czyni znaczne postępy w realizacji projektu Vistula Speed Shipping Channel w Polsce.
Kanał przez Vistula Speed to duży projekt infrastrukturalny, który przyniesie Rzeczypospolitej Polskiej istotne korzyści gospodarcze. Mierzeja to półwysep oddzielający Zalew Wiślany od Zatoki Gdańskiej.
Według wykonawców prace nad projektem przebiegają pomyślnie i mają zostać zakończone do końca przyszłego roku.
W sumie projekt obejmuje dwa falochrony, kanał, wykop, budowę mostu, cztery wrota bagienne, budynki, zagospodarowanie terenu i wzmocnienie gruntu pobliskich dróg i nasypów drogowych.
Innym ciekawym elementem projektu jest duża sztuczna wyspa o powierzchni 190 hektarów, która zostanie wbudowana w Zalew Wiślany.
Jesienią ubiegłego roku przeprowadzono pogłębienie Zatoki Gdańskiej, aby zaopatrzyć statki w kamień i inne materiały potrzebne do realizacji projektu.
„Początek wiosny to czas, kiedy musimy pobić rekord. W marcu udało nam się nawiązać 136 podwodnych połączeń, mimo że pracowaliśmy tylko przez dwa tygodnie (na sztucznej wyspie) ”- powiedział. Pave iewpiewak, Prezes Zakładów Hydrotechnicznych z NTI / Physics Federation. „Poza tym zrzuciliśmy 570 metrów ścianki szczelnej, co jest naszym nowym rekordem. Całkowity udział w operacjach wbijania pali wynosi około 66 procent. Zbliżamy się do całkowitego zamknięcia Sztucznej Wyspy”.
„Ponadto masowo prowadzone są wykopy, zamulanie i roboty ziemne, a także trwają prace na zachodnich i wschodnich falochronach” – powiedział iepiewak.
Zakończenie budowy Kanału Mierzei Wiślanej planowane jest na 2022 rok.
„Pisarz ogólny. Fanatyk Twittera. Wielokrotnie nagradzany praktykujący alkohol. Guru popkultury.”
More Stories
Polska przedłuża kontrole graniczne ze Słowacją do 2 stycznia 2024 r
Polski bank centralny zwrócił się do EBC wbrew Tuskowi
Nowa większość parlamentarna w Polsce uderza w pierwszy blok legislacyjny dotyczący przepisów dotyczących energetyki wiatrowej – Politico