Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Prototyp silnika BMW LMDH bazuje na starej jednostce DTM V8

Prototyp silnika BMW LMDH bazuje na starej jednostce DTM V8

Niemiecki producent potwierdził tajemnicę poliszynela, że ​​postanowił stworzyć silnik dla BMW M hybryda V8 na silniku używanym w M4 DTM przez dwa sezony przed zmianą przepisów na 2019 rok.

Ostatnie ogłoszenie programu LMDh BMW ujawnia, że ​​silnik LMDh znany jako P66/3 zachowuje czterolitrową pojemność wolnossącej jednostki DTM i jest teraz z bezpośrednim wtryskiem.

Nazwanie samochodu jako M Hybrid V8 nadejdzie w czerwcu bez potwierdzenia żadnych szczegółów technicznych, które towarzyszyły opublikowaniu pierwszych zdjęć samochodu, który będzie ścigany. Rahal Letterman Lanigan Wyścigi Drużyna IMSA w przyszłym sezonie.

BMW oceniło również rzędowy czterocylindrowy silnik turbo używany w DTM po zmianie przepisów w 2019 roku oraz drogowy turbodoładowany silnik V8 z M8 GTE, który startował zarówno w długodystansowych mistrzostwach świata IMSA, jak i FIA.

„W fazie oceny przyjrzeliśmy się również czterocylindrowemu silnikowi P48 z BMW M Motorsport” – powiedział Ulrich Schulz, szef działu projektowania układów napędowych w BMW M Motorsport. [2019-spec] BMW M4 DTM i turbodoładowany silnik P63 V8 z BMW M8 GTE.

„Ale potencjalne problemy z trwałością P48 i dużą wagą P63 były negatywnymi względami”.

Silnik BMW M Hybrid V8, P66/3

Silnik BMW M Hybrid V8, P66/3

Zdjęcie: BMW

Schulz wyjaśnił, że BMW było w stanie wykorzystać doświadczenie z udziału w Formule 1 w latach 2000-09 przy opracowywaniu elementu spalania wewnętrznego w układzie napędowym LMDh, który jest połączony z jednomodelowym układem hybrydowym opracowanym przez Williams Advanced Engineering, Bosch i Xtrac.

„Zaoszczędziło nam to czasu i pieniędzy, dzięki czemu było skuteczne i zrównoważone” – powiedział.

„Wydajność jest kluczowym czynnikiem dla tego projektu, ponieważ mamy bardzo krótki czas od startu do naszego wyścigowego debiutu w Rolex 24 w Daytona w styczniu 2023 roku.

„Przekształcenie wolnossącego silnika P66/1 na silnik z dwoma turbosprężarkami, a następnie współpraca z innymi kolegami z elektrycznego układu napędowego w celu przekształcenia go w napęd hybrydowy była bardzo skomplikowana”.

READ  Oto dlaczego Mi zamierza „Overwatch 2” i kiedy wróci

Nowy silnik był już napędzany silnikiem M Hybrid V8 opracowanym wspólnie z Dallara we Włoszech.

Testy samochodu rozpoczną się w lipcu na torze Varano w pobliżu siedziby firmy Dallara.

Zrozumiałe jest, że początkowa faza programu testowego M Hybrid V8 jest w pełni zaplanowana w Europie.

Początkowo BMW LMDh skupi się na serii IMSA z dwoma fabrycznymi samochodami Rahal Letterman Lanigan Racing, ale niemiecka marka już ma Otwarcie drzwi do potencjalnego programu WEC w 2024 r..