Prywatny japoński lądownik księżycowy Hakuto-R rozbił się pod koniec kwietnia podczas próby lądowania, ponieważ czujnik wysokości na jego dachu został zablokowany przez krawędź księżycowego krateru.
Przedstawiciele tokijskiej firmy iSpace, która zbudowała statek kosmiczny, ujawnili, że nieoczekiwana cecha terenu spowodowała, że komputer pokładowy statku kosmicznego uznał, że jego wysokościomierz jest nieprawidłowy i zamiast tego polegał na obliczeniach opartych na przewidywanej wysokości w tym czasie. zadanie. W rezultacie komputer był przekonany, że sonda jest niżej niż w rzeczywistości i uruchomił ją kolizja 25 kwietnia.
„Podczas gdy sonda oszacowała, że jej wysokość wynosi zero lub że znajduje się na powierzchni Księżyca, później ustalono, że znajduje się na wysokości około 5 kilometrów. [3.1 miles] „Po osiągnięciu określonego czasu lądowania pojazd kontynuował opadanie z małą prędkością, aż do wyczerpania paliwa w układzie napędowym. W tym czasie kontrolowane opadanie lądownika ustało i uważa się, że spadł on swobodnie na powierzchnię Księżyca ”, powiedział eSpace w oświadczeniu wydanym w piątek (26 maja).
Powiązany: Odnaleziono miejsce katastrofy na Księżycu! Orbiter NASA odkrył grób prywatnego japońskiego lądownika (zdjęcia)
Firma powiedziała na konferencji prasowej, że niewystarczające uwzględnienie topografii terenu wokół lądowiska przyczyniło się do niepowodzenia, po części dlatego, że miejsce lądowania zostało zmienione na kilka miesięcy przed startem misji.
sonda która Uruchomiony w grudniu 2022 r NA SpaceX Sokół 9 pocisk, który miał wylądować 26 kwietnia na dnie szerokiego na 54 mil (87 km) krateru Atlas w Mare Frigoris („Sea of Chill”) księżycbliższa strona. wcześniej w tym tygodniu, Lunar Reconnaissance Orbiter NASA zauważył wrak Hakuto-R w pobliżu planowanego miejsca lądowania.
Jeśli się powiedzie, Hakuto-R byłby pierwszym prywatnym lądownikiem księżycowym, który wylądował na Księżycu. Jak dotąd tylko NASA, Chiny i Rosja mają statki kosmiczne do miękkiego lądowania na powierzchni Księżyca.
Ispace podkreślił, że misja pomyślnie ukończyła osiem z dziewięciu kamieni milowych misji i zakończyła się niepowodzeniem tylko w końcowej fazie twardego lądowania. Przedstawiciele firmy powiedzieli, że wypadek nie wpłynie na planowane starty drugiej i trzeciej misji ispace odpowiednio w 2024 i 2025 roku.
Ponieważ awaria została przypisana problemowi z oprogramowaniem, przyszłe zadania nie będą wymagały przeprojektowania sprzętu.
„Teraz byliśmy w stanie zidentyfikować problem podczas lądowania i mamy bardzo jasny obraz tego, jak możemy ulepszyć nasze przyszłe misje” – powiedział Takeshi Hakamada, założyciel i dyrektor generalny ispace.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort