Związek Pracowników Transportu wzywa do bardziej intensywnego śledztwa w sprawie wypadku na lotnisku w Perth w zeszłym tygodniu, w którym pojazd naziemny zderzył się z odrzutowcem Qantas.
główne punkty:
- Związek twierdzi, że wypadek mógł spowodować obrażenia lub śmierć
- Decyzja Qantasa miała na celu outsourcing operacji na lądzie
- Qantas twierdzi, że obsługa naziemna na zewnątrz jest nie mniej bezpieczna
Związek twierdził, że pracownik mógł zginąć, gdy zawiodły hamulce w jego samochodzie i uderzył w spód Boeinga 737, który wylądował w Melbourne w zeszły piątek.
Sekretarz krajowy Związku Robotników Transportu, Michael Kane, powiedział, że wykonawca cudem uniknął obrażeń, ale został uwięziony pod samolotem, aby można go było przetransportować.
„Jest to poważne naruszenie bezpieczeństwa i może spowodować obrażenia lub śmierć pracowników i pasażerów” – powiedział.
„Qantas mógł zlecić wykonanie prac naziemnych na zewnątrz, ale musi wziąć pełną odpowiedzialność za to, co się stanie.
„Qantas podjął nieodpowiedzialną decyzję o outsourcingu wszystkich operacji naziemnych, decydując się na cięcie kosztów kosztem bezpieczeństwa pracowników i pasażerów”.
Qantas twierdzi, że outsourcing jest często bezpieczniejszy
Rzeczniczka Qantas zaprzeczyła w oświadczeniu, że bezpieczeństwo pasażerów jest zagrożone, mówiąc, że wypadek jest badany i że trwają prace inżynieryjne mające na celu naprawę samolotu.
„ZRT doskonale wie, że naziemne procesory zewnętrzne są nie mniej bezpieczne, aw niektórych przypadkach bezpieczeństwo jest lepsze niż praca wykonywana w domu” – powiedziała.
„Kiedy ta praca była wykonywana wewnętrznie, mieliśmy 0,8 uszkodzenia samolotu na 1000 lotów w porównaniu z 0,4 w przypadku operacji zagranicznych.
„Firma Menzies świadczy usługi obsługi naziemnej na rzecz Grupy Qantas od dziesięcioleci i rozpoczęła świadczenie tych usług Qantas na lotnisku w Perth na początku tego roku”.
Rzeczniczka powiedziała również, że Menzies jest firmą z dużym doświadczeniem w świadczeniu usług obsługi naziemnej i że wszyscy pracownicy obsługi naziemnej są zobowiązani do przestrzegania zasad i procedur bezpieczeństwa Qantas.
Nadal oczekuje się orzeczenia sądu federalnego dotyczącego outsourcingu 2000 robotników lądowych Qantas, co zdaniem związku ZRT jest nielegalne w świetle uczciwego prawa pracy.
Qantas ogłosił niedawno redukcję etatów dla międzynarodowego personelu pokładowego, dwuletnie zamrożenie wynagrodzeń dla swoich pracowników i prognozowaną stratę w wysokości 2 miliardów dolarów.
ZRT jest jednym ze związków, które wytoczą postępowanie prawne przeciwko Qantas, włączając w to sprawę w sądzie federalnym, która anulowałaby outsourcing 2000 pracowników naziemnych w Qantas.
Rzeczniczka WorkSafe WA potwierdziła, że zbadają incydent.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu