Związek Pracowników Transportu wzywa do bardziej intensywnego śledztwa w sprawie wypadku na lotnisku w Perth w zeszłym tygodniu, w którym pojazd naziemny zderzył się z odrzutowcem Qantas.
główne punkty:
- Związek twierdzi, że wypadek mógł spowodować obrażenia lub śmierć
- Decyzja Qantasa miała na celu outsourcing operacji na lądzie
- Qantas twierdzi, że obsługa naziemna na zewnątrz jest nie mniej bezpieczna
Związek twierdził, że pracownik mógł zginąć, gdy zawiodły hamulce w jego samochodzie i uderzył w spód Boeinga 737, który wylądował w Melbourne w zeszły piątek.
Sekretarz krajowy Związku Robotników Transportu, Michael Kane, powiedział, że wykonawca cudem uniknął obrażeń, ale został uwięziony pod samolotem, aby można go było przetransportować.
Dostawca: TWU
)„Jest to poważne naruszenie bezpieczeństwa i może spowodować obrażenia lub śmierć pracowników i pasażerów” – powiedział.
„Qantas mógł zlecić wykonanie prac naziemnych na zewnątrz, ale musi wziąć pełną odpowiedzialność za to, co się stanie.
„Qantas podjął nieodpowiedzialną decyzję o outsourcingu wszystkich operacji naziemnych, decydując się na cięcie kosztów kosztem bezpieczeństwa pracowników i pasażerów”.
Qantas twierdzi, że outsourcing jest często bezpieczniejszy
Rzeczniczka Qantas zaprzeczyła w oświadczeniu, że bezpieczeństwo pasażerów jest zagrożone, mówiąc, że wypadek jest badany i że trwają prace inżynieryjne mające na celu naprawę samolotu.
„ZRT doskonale wie, że naziemne procesory zewnętrzne są nie mniej bezpieczne, aw niektórych przypadkach bezpieczeństwo jest lepsze niż praca wykonywana w domu” – powiedziała.
„Kiedy ta praca była wykonywana wewnętrznie, mieliśmy 0,8 uszkodzenia samolotu na 1000 lotów w porównaniu z 0,4 w przypadku operacji zagranicznych.
„Firma Menzies świadczy usługi obsługi naziemnej na rzecz Grupy Qantas od dziesięcioleci i rozpoczęła świadczenie tych usług Qantas na lotnisku w Perth na początku tego roku”.
Dostawca: TWU
)Rzeczniczka powiedziała również, że Menzies jest firmą z dużym doświadczeniem w świadczeniu usług obsługi naziemnej i że wszyscy pracownicy obsługi naziemnej są zobowiązani do przestrzegania zasad i procedur bezpieczeństwa Qantas.
Nadal oczekuje się orzeczenia sądu federalnego dotyczącego outsourcingu 2000 robotników lądowych Qantas, co zdaniem związku ZRT jest nielegalne w świetle uczciwego prawa pracy.
Qantas ogłosił niedawno redukcję etatów dla międzynarodowego personelu pokładowego, dwuletnie zamrożenie wynagrodzeń dla swoich pracowników i prognozowaną stratę w wysokości 2 miliardów dolarów.
ZRT jest jednym ze związków, które wytoczą postępowanie prawne przeciwko Qantas, włączając w to sprawę w sądzie federalnym, która anulowałaby outsourcing 2000 pracowników naziemnych w Qantas.
Rzeczniczka WorkSafe WA potwierdziła, że zbadają incydent.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Osiem poczekalni na australijskich lotniskach, do których masz dostęp bez konieczności latania w klasie biznes
Egipt pokłada nadzieje w umowie zbożowej między Rosją a Ukrainą
Stopy procentowe, inflacja: ekspert ujawnia cztery sposoby szybkiego oszczędzania pieniędzy