Pomimo gwałtownej krytyki jej występu, Qantas postanowiła spróbować odwrócić swój los, ujawniając mistrzowski – i imponujący – plan.
Pomimo fali krytyki w związku z jego ostatnimi wynikami, w tym słabymi wynikami na czas i liczbą odwołanych lotów, Qantas próbuje odwrócić swój los dzięki ważnemu dziś ogłoszeniu.
Linie lotnicze ujawniły umowę o wartości 200 USD (288 USD) z gigantem lotniczym Airbus, aby śledzić przemysł paliw zrównoważonego lotnictwa (SAF) w Australii. Paliwo będzie wytwarzane z odpadów rolniczych i surowców.
Porozumienie jest zgodne z celem Qantas, jakim jest wykorzystanie 10% SAF w miksie paliwowym do 2030 r., a do 2050 r. wzrośnie do 60%, i zostało ogłoszone na marginesie dorocznego spotkania IATA w Doha.
Pięcioletnia umowa obejmie inwestycje w lokalnie opracowane i wyprodukowane inicjatywy SAF i surowce. Obecnie linie lotnicze SAF zaopatrują się w Wielkiej Brytanii i USA, ale twierdzą, że lokalna produkcja jest potrzebna, aby osiągnąć cele w zakresie emisji.
Skupienie się na SAF wiąże się z wysokimi cenami paliwa, które mają zwiększyć koszty Qantas o kolejne 1,8 miliarda dolarów.
Umowa ma miejsce po tym, jak linia lotnicza złożyła w zeszłym miesiącu wielomiliardowe zamówienie na samoloty Airbusa, w tym A350-1000 do obsługi lotów non-stop z Australii do Nowego Jorku i Londynu oraz wybór A220 i A321XLR w celu odnowienia krajowej floty . oraz niskoemisyjne samoloty dla swojej spółki zależnej Jetstar.
Nowa flota zapewni znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla nawet o 25%, z których wszystkie są już certyfikowane do pracy z 50% SAF.
Przemawiając w Doha, dyrektor generalny Qantas, Alan Joyce, powiedział, że stosowanie SAF wzrasta na całym świecie i że Australia musi podjąć działania.
„Dzięki tej inwestycji Qantas i Airbus inwestują w nasze pieniądze i stawiają na innowacyjność i pomysłowość australijskiego przemysłu” – powiedział Joyce.
„Ta inwestycja pomoże uruchomić krajowy przemysł biopaliw w Australii i, miejmy nadzieję, zachęci rządy i inne firmy do dodatkowych inwestycji oraz zwiększy dynamikę całej branży.
„Wkładanie kapitału w branżę, dla której będziemy największym klientem, ma sens.
„Zapraszamy inne firmy i producentów do kontynuowania swoich projektów dotyczących biopaliw. W wielu przypadkach to finansowanie będzie różnicą między niektórymi z tych projektów rozpoczynających się w terenie.
„Branża lotnicza potrzebuje również odpowiednich ustawień polityki, aby zapewnić, że cena SAF z czasem spadnie, aby koszty podróży lotniczych nie wzrosły”.
Joyce powiedział, że Qantas przeprowadził pewne „zachęcające” dyskusje z nadchodzącym rządem australijskim, biorąc pod uwagę jego silny nacisk na redukcję emisji.
Guillaume Faury, dyrektor generalny Airbusa, powiedział, że zapewnienie zrównoważonej przyszłości branży jest priorytetem dla Airbusa.
„Zwiększone wykorzystanie zrównoważonego paliwa do silników odrzutowych będzie kluczowym czynnikiem osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r.” – powiedział Faury.
Ale nie możemy tego zrobić bez rentownych systemów przemysłowych do produkcji i sprzedaży tych źródeł energii po przystępnych cenach i w pobliżu głównych ośrodków na całym świecie.
„Dotyczy to szczególnie kraju takiego jak Australia, który jest odległy geograficznie i w dużej mierze opiera się na lotnictwie, aby zachować łączność zarówno w kraju, jak i za granicą”.
Australia eksportuje miliony ton rzepaku i łoju do innych krajów w celu produkcji SAF.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu