Qantas przegrał odwołanie od orzeczenia sądu federalnego, który uznał outsourcing około 2000 pracowników obsługi naziemnej za nielegalny.
Ale firma planuje teraz apelację w tej przełomowej sprawie do Sądu Najwyższego.
Jeśli przegra, może ponieść wysokie koszty, w tym odszkodowania dla zwolnionych pracowników, a także ponieść kary.
W zeszłym roku, w jednej z największych spraw dotyczących przeróbek, jakie kiedykolwiek słyszano, sąd federalny orzekł na korzyść Związku Pracowników Transportu (ZRT) przeciwko Qantasowi, kwestionując outsourcing prawie 2000 miejsc pracy przez linie lotnicze.
W sierpniu 2020 r. Qantas ujawnił, że zleci obsługę naziemną na 10 australijskich lotniskach innym wykonawcom, w wyniku czego pracę straciło 1683 pracowników.
Okazało się, że decyzja Qantas o zleceniu obsługi bagażu i sprzątania na zewnątrz była naruszeniem ustawy o uczciwej pracy.
Qantas odwołał się od tej decyzji, ale w środę pełny sąd federalny odrzucił ofertę linii lotniczych o unieważnienie orzeczenia, że nielegalnie zwolniło pracowników.
Qantas twierdzi, że będzie dążyć do odwołania się od pełnego orzeczenia sądu federalnego do Sądu Najwyższego.
„Qantas zawsze powtarzał, że decyzja o outsourcingu naszej funkcji obsługi naziemnej została podjęta z uzasadnionych powodów biznesowych w odpowiedzi na bezprecedensowy wpływ kryzysu COVID” – podała firma w oświadczeniu.
„Przed pandemią Qantas aktywnie rekrutował do pracy w obsłudze naziemnej i inwestował w nowy sprzęt – znak, że nie mieliśmy zamiaru zlecać na zewnątrz”.
Odbędą się teraz dalsze przesłuchania, aby ustalić, jakie odszkodowania Qantas może płacić pracownikom, a także możliwe kary za niezgodne z prawem zwolnienia.
„Dzisiejsze orzeczenie nie oznacza, że Qantas jest zobowiązany do płacenia odszkodowań lub grzywien” – powiedział przewoźnik.
„Poprosimy sąd o zawieszenie dalszych rozpraw w tej sprawie” – dodał [of compensation and penalties] poza postępowaniem Sądu Najwyższego.”
Dlaczego pracownicy Qantas nie odzyskają pracy?
W grudniu Sąd Federalny odrzucił wniosek ZRT o przywrócenie miejsc pracy robotnikom.
Sędzia sądu federalnego stwierdził, że jeśli dotknięci pracownicy zostaną przywróceni do pracy, Qantas usunie ich ze służby tak szybko, jak będzie to prawnie możliwe.
Pełnoprawni sędziowie sądu federalnego zgodzili się i odrzucili apelację ZRT o przywrócenie pracowników do pracy.
ZRT apeluje teraz o duży pakiet wynagrodzeń dla pracowników.
Wezwał również zarząd Qantas do odwołania dyrektora naczelnego Alana Joyce’a oraz głównego decydenta w sprawie outsourcingu, lokalnego i międzynarodowego dyrektora naczelnego Andrew Davida.
„Po 18 miesiącach horroru w swojej brutalnej i nielegalnej karierze robotnicy stanęli na wysokości zadania i podjęli walkę z jedną z najtwardszych i najpotężniejszych korporacji w kraju.
„Dzisiaj ci robotnicy zostali wysłuchani, uniewinnieni i uhonorowani za swoją odwagę.
„Kierowcy Qantas celowo celowali, atakowali i łamali prawo, zwalniając ich, aby uniemożliwić im korzystanie z ich praw”.
Qantas twierdzi, że będzie walczył w Sądzie Najwyższym, aby udowodnić, że outsourcing jest powiązany z pandemią
Ale Qantas powiedział, że linia lotnicza ma trzy wyraźne powody, dla których outsourcing pracy podczas pandemii w 2020 roku.
Obejmowało to korzystanie z wyspecjalizowanych firm obsługi naziemnej, które mogłyby zaoszczędzić firmie Qantas ponad 100 milionów dolarów rocznie do wykorzystania w ramach odzyskiwania COVID, eliminując potrzebę wydawania przez Qantas 80 milionów dolarów w ciągu pięciu lat na krytyczny sprzęt do obsługi naziemnej, taki jak lokomotywy i windy bagażowe i umożliwienie Zasobów jest lepiej dostosowane do zmieniających się poziomów popytu.
Powiedziała, że ZRT dawała swoim członkom fałszywą nadzieję na odzyskanie dawnych miejsc pracy, „kiedy powrót na to stanowisko zawsze był niewykonalny”.
Powiedziała, że zadania outsourcingowe były wykonywane przez firmy „wykonujące tę samą pracę, co większość innych linii lotniczych w Australii i większość linii lotniczych na całym świecie”.
Powiedziała, że niedawny incydent wielkanocny, w którym podróże pasażerów zostały zakłócone przez pracowników obsługi naziemnej, którzy zostali narażeni z powodu nieobecności związanych z COVID, miałby miejsce, gdyby taka praca była nadal wykonywana przez pracowników Qantas.
„Obserwujemy, jak obsługa bagażu w dużej mierze wraca do normy, a liczba przypadków COVID rośnie, a zasady bliskiego kontaktu się zmieniają” – powiedziała linia lotnicza.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu