W 2021 r. w zakurzonej szafie odkryto interesujący obraz – przypuszczalnie odbitkę słynnego dzieła. Później licytator dał krewnym zmarłego właściciela domu szok w ich życiu: ich cioteczna babka ukryła w szafie nieznanego wcześniej oryginalnego Picassa, naturalnej wielkości model jego największego dzieła „Le Tricorne”, w szafie na pięćdziesiąt lat. . Tak właśnie było, według zdobywcy nagrody Grammy producenta i perkusisty Grega Fielda, kiedy natknął się na niewydane nagranie Ella Fitzgerald wydajność Śpiewnik Irvinga Berlina Na żywo w Hollywood Bowl w 1958 roku. Od ponad pięćdziesięciu lat analogowe taśmy do tego występu znajdują się w prywatnej kolekcji reżysera i producenta Fitzgeralda. rekordy werwy Założyciel Norman Granz.
kup lub streamuj Ella w Hollywood Bowl: Śpiewnik Irvinga Berlina.
„Ella do dziś pozostaje jedną z najważniejszych wokalistek jazzowych… i ma coś w rozmiarze [a live performance at] Hollywood Bowl with Orchestra… To znaczy, to prawdziwy skarb” – powiedział Field, który wyprodukował i zmiksował nową wersję, Ella na Hollywood Bowl: Śpiewnik Irvinga Berlin.
Karierę Elli Fitzgerald wyznaczają kameralne kolacje w klubach oraz występy w salach śpiewających swingujące melodie z orkiestrą. Ale w 1956 roku First Lady Song zadebiutowała na stadionie Hollywood Bowl z Louis Armstrong. Impreza, która nawet po północy przyciągnęła blisko 20 tysięcy osób, była ogromnym sukcesem. Od tego momentu Fitzgerald był zapraszany do regularnego występu w Bowl.
W ciągu swojego życia Fitzgerald dawała występy w Bowl w różnych formatach, w tym ze swoim trio, a w rzadkim przypadku 16 sierpnia 1958 – z całą orkiestrą prowadzoną przez pianistę, kompozytora, aranżera i dyrygenta Paula Westona, który również zaaranżował album Fitzgeralda Ella Fitzgerald śpiewa śpiewnik Irvinga Berlina.
Tego wieczoru Granz postanowił nagrać podniebny występ Fitzgeralda dla publiczności, która się wyczerpała. To był pierwszy występ Fitzgeralda na żywo z Westonem, który urzekł ją w zrelaksowanym i pogodnym stanie, ciesząc się muzyką Irvinga Berlina, którą nagrała zaledwie trzy miesiące wcześniej.
„To fantastyczne” – powiedział Field. „Każdy muzyk powie ci, że kiedy po raz pierwszy dostajesz muzykę do studia i nagrywasz ją, a potem ruszasz w drogę i grasz, nieuchronnie marzysz, abyś mógł wrócić, ponieważ wyciągałeś tę muzykę bardziej, prawda? w tym przypadku jest tutaj, w tym słynnym miejscu, dużo głębiej w aranżacje i muzykę.”
Dla Fielda praca nad tym utraconym nagraniem była także sposobem na ponowne nawiązanie kontaktu z jego kochaną przyjaciółką Ellą. „To ciekawe, to były dwie różne osoby. Poza sceną była bardzo nieśmiałą, bardzo skromną i bardzo miłą kobietą, ale kiedy weszliśmy na scenę, była bardzo żywa i bardzo zabawna” – powiedział Field. „Kochałem ją.”
Field po raz pierwszy spotkał Ellę na początku lat 80., kiedy koncertował jako perkusista przez Hrabia Basie orkiestra. W marcu 1985 roku, kilka lat po pobycie w Bassey, Fitzgerald zadzwonił do Fielda, aby zatrudnić perkusistę, który nie mógł pracować na koncertach. Od tego momentu Field stała się stałym członkiem swojego zespołu, poznając głębię talentu i serca Fitzgeralda z pierwszej ręki.
„Kiedy śpiewała coś, co się kołysało, w jej śpiewaniu była taka radość, że tak naprawdę nie sądzę, żebym słyszał, żeby ktoś inny osiągnął ten poziom. Z drugiej strony, kiedy śpiewa piosenkę, pochodzi ona z Jej serce. Nie była w stanie zaśpiewać czegoś fałszywego. I mam ją szczególnie miło wspominam. Wieczorem przed ukończeniem 30 lat mieliśmy koncert, a następnego ranka pojechaliśmy na lotnisko… Kiedy dotarliśmy do poczekalni linii lotniczych, Ella trzymała tort urodzinowy i śpiewała mi „Happy Birthday”.
W 1986 roku zastoinowa niewydolność serca zmusiła Fitzgeralda do odejścia od drogi. W tym momencie Field wyruszył w trasę z Frank Sinatra — ale on i Ella pozostali blisko aż do jej śmierci w 1997 roku. „W 2007 roku, który byłby jej 90. urodzinami, skompilowała płytę zatytułowaną Listy miłosne od Elli W międzyczasie skończyłem produkcję mojego pierwszego programu telewizyjnego. ona była Kochamy Ellę! Pozdrów pierwszą damę piosenkiczęść Świetne oferty serial dla PBS” – powiedział Field.
Szybko do 2019 roku i sensowne było zaangażowanie Fielda, gdy Verve szukał materiałów o niespotykanym Fitzgeraldzie ze skarbca Granza. „Mój przyjaciel Ken Drucker skontaktował się z Verve i oboje wybraliśmy około 30 nagrań do odsłuchania, które mogą być wykonalne”. W archiwach Field i Drucker znajdują Hollywood Bowl z 1958 roku oraz niewydany występ na żywo Elli i jej trójki z 1962 roku w Sportpalast Arena w Berlinie. To będzie ostatni Zaginione bary Berlinawydany przez Verve w październiku 2020 r.
w trakcie modyfikacji Zaginione bary BerlinaField odkrył program o nazwie Music Rebalance. Oprogramowanie pozwoliło mu oddzielić fortepian, bas, perkusję i wokale oraz stworzyć nowy miks oryginalnej czterościeżkowej taśmy. Ta technika przydała się ponownie, gdy nadszedł czas na mieszanie Ella w Hollywood Bowl.
Ta taśma była [a mono recording] Może został usunięty z tablicy… i nie jest idealny do nagrywania komercyjnego, powiedział Field. „Więc to oprogramowanie ponownie przyszło na ratunek i w zasadzie byłem w stanie przesunąć niektóre struny mosiężne na jedną stronę, a niektóre struny na drugą, aby stworzyć małą akustyczną przestrzeń dla Elli w samym środku”.
W mieszaniu i produkcji Ella w Hollywood BowlFeld zastanawiał się również, czego chce jego dziewczyna Ella podczas nagrywania na żywo i pracował nad uchwyceniem jej czułej obecności na scenie. „To, co do niego przychodzi, to emocje, jakie otrzymujesz po słuchaniu tego… To jest jak polerowanie diamentu. Polerujesz go, a on poleruje i świeci, a nagle zaczyna błyszczeć i świecić” – powiedział Field.
W czasie nagrania do Hollywood Bowl Ella stale zyskiwała popularność dzięki swoim ciągłym wydawnictwom śpiewników – ośmiu albumów studyjnych, które nagrała w latach 1956-1964, z których każdy analizował dzieła znanych kompozytorów muzyki XX wieku, a teraz są skodyfikowane jako Wielki amerykański śpiewnik.
W procesie nagrywania własnych interpretacji tych klasycznych piosenek, Ella umocniła się jako jedna z najbardziej rozpoznawalnych artystek jazzowych w historii. Nawet po tylu latach nadal tak jest. Była bardzo lubiana. Sprawiła, że publiczność poczuła się, jakbyśmy wszyscy byli w tym razem, miała uśmiech z Cheshire i trochę śmiała się z niegrzecznego tekstu. „To całkowicie sprawiło, że spodobała się jej publiczności” – powiedział Field. „Myślę, że testem spuścizny jest to, jak zostanie ona przyjęta przez kolejne pokolenia… Ella, jej osobowość i jej głos nadal fascynują nas wszystkich”.
kup lub streamuj Ella w Hollywood Bowl: Śpiewnik Irvinga Berlina.
Aby uzyskać najnowsze wiadomości muzyczne i ekskluzywne funkcje, sprawdź ODKRYJ MUZYKĘ.
uDiscover Music jest obsługiwany przez Universal Music Group (UMG). Niektórzy z wykonawców nagrań zawartych w artykułach uDiscover Music są powiązani z UMG.
Aby uzyskać najnowsze wiadomości muzyczne i ekskluzywne funkcje, sprawdź ODKRYJ MUZYKĘ. uDiscover Music jest obsługiwany przez Universal Music Group (UMG). Niektórzy z wykonawców nagrań zawartych w artykułach uDiscover Music są powiązani z UMG.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024