Toyota GR86 przygotowuje się do ostrzejszej, skoncentrowanej na torze edycji specjalnej o mniejszej masie, ale być może nie większej mocy.
Według nowego raportu z Japonii, szybsza, limitowana edycja GRMN sportowego samochodu Toyoty GR86 może zostać zaprezentowana w przyszłym roku i wprowadzona na rynek w 2025 roku.
Prestiżowa publikacja japońska Dziesiąty Magazyn Z raportów wynika, że „GRMN86” – jak się go nazywa – ma pojawić się w 2025 roku jako najszybsza i najbardziej zorientowana na tor wersja dotychczasowej wersji GR86 drugiej generacji.
GRMN (Gazoo Racing Tuned by the Meisters of the Nurburgring) to najwyższy poziom odznak w gamie Gazoo Racing Toyoty, przewyższający zwykłe, wyczynowe samochody GR i pakiety GR Sport, które zazwyczaj dodają bardziej sportowe zawieszenie i stylizację.
Najnowsze doniesienia pojawiają się rok po tym, jak magazyn po raz pierwszy przedstawił plany dotyczące atrakcyjniejszej wersji sportowego coupe, choć nie była wówczas znana żadna data premiery, oraz osiem lat po premierze oryginalnego, wysokiej jakości modelu 86 GRMN, dostępnego wyłącznie w Japonii. Ceny edycji specjalnych.
Czas pokaże, czy nowy model będzie dostępny wyłącznie w Japonii, jak ma to miejsce w przypadku większości modeli Toyoty GRMN, w tym GRMN Yaris.
według Dziesiąty MagazynGRMN86 ma stracić na wadze dzięki masce i dachowi z włókna węglowego, a także dodać wydłużony przedni splitter, wysoki tylny spojler i nowy układ wydechowy z centralnymi wylotami.
Czterocylindrowy „boxer” o pojemności 2,4 litra pozostanie jednak bez turbodoładowania Dziesiąty Magazyn Mówi, że ma „niewiele miejsca na rozwój” i „nie oczekuje się radykalnej poprawy wydajności”.
Magazyn twierdzi, że nie ma wystarczająco dużo miejsca na dodanie sprężarki doładowującej i wprowadzenie do produkcji trzycylindrowego silnika turbo o pojemności 1,4 litra, pochodzącego z Yarisa GR, z japońskich samochodów wyścigowych GR86 Super Taikyu, nie byłoby możliwe, ponieważ wymagałoby to kosztownych zmian. . Do blachy pomiędzy silnikiem a kabiną.
Dziesiąty Magazyn Spekuluje, że niewielki wzrost mocy wynika z „zmniejszenia masy części i zmniejszonego tarcia” – czemu może towarzyszyć wzmocniona sześciobiegowa manualna skrzynia biegów.
Twierdzi, że Toyota doda wsporniki nadwozia pod podłogą samochodu i zwiększy ilość kleju strukturalnego stosowanego w celu poprawy sztywności nadwozia.
Według doniesień Toyota rozważa zastosowanie tylnej szyby z poliwęglanu w celu dalszego zmniejszenia masy Dziesiąty Magazyn Twierdzi, że ma trudności ze znalezieniem dostawcy komponentów, który byłby skłonny wyprodukować część wymagającą gorących przewodów, aby umożliwić funkcję odszraniania.
„Chociaż jeden konkretny dostawca jako pierwszy na świecie to osiągnął, wskaźnik zwrotów, przy którym produkt mógł zostać wysłany jako produkt tranzytowy, był tak niski, że jedna osoba stwierdziła: „Wygląda na to, że nie chcą tego zaakceptować” Ponownie,'” Dziesiąty Magazyn Mówi w swoim raporcie opublikowanym w jej drukowanym czasopiśmie.
„Na przykład, jeśli Toyota, monter, zapewni wsparcie finansowe dostawcom, może to ostatecznie doprowadzić do przełomu”. [which would make it cheaper] „I będzie można je zastosować w samochodach produkowanych masowo”.
Mówi się, że oryginalny 86 GRMN to pierwszy masowo produkowany pojazd z tylną szybą z poliwęglanu zawierającą odmrażacz.
Według magazynu Toyota GRMN86 trafi do japońskich salonów dopiero w 2025 roku – chociaż prototyp może zostać zaprezentowany wcześniej, już podczas targów motoryzacyjnych Tokyo Auto Salon w styczniu 2024 roku.
Mówi się, że niemalowane karoserie (znane jako „białe nadwozie”) coupe GRMN86 będą produkowane w fabryce Subaru – gdzie od początku do końca budowany jest standardowy model wraz z bliźniaczym Subaru BRZ – przed wysyłką do Toyota Gazoo . Fabryka Motomachi Racing zakończyła proces montażu z udziałem firmowych „rzemieślników”.
Toyota GR Yaris została zaprezentowana na Salonie Samochodowym w Tokio w 2020 r., natomiast GRMN Yaris (powyżej) została zaprezentowana podczas wydarzenia w 2022 r.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort