W nowym raporcie stwierdza się, że wpływ Chin na globalne media stanowił sedno pandemii COVID-19 skokowo, ponieważ wykorzystywał media społecznościowe do zdyskredytowania zachodnich mediów i szerzenia propagandy.
główne punkty:
- Chociaż Twitter jest zakazany w Chinach, wiele osób korzysta z tej platformy, aby zwabić gorącą dyskusję na temat poparcia dla chińskich obozów internowania w Xinjiangu.
- Dane zawarte w raporcie wskazują na rosnące obawy dotyczące wykorzystywania dezinformacji i dezinformacji jako taktyk
- Z raportu wynika, że Pekin zwiększył swoją ofertę wiadomości, dostarczając treści w „językach innych niż anglojęzyczne”.
Raport Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy (IFJ) wykazał, że gdy pandemia zaczęła się rozprzestrzeniać w 2020 r., Pekin wykorzystywał swoją infrastrukturę medialną na całym świecie do rozsiewania pozytywnych narracji o Chinach w mediach krajowych, a także do wypełniania dezinformacji.
Raport wykazał, na podstawie oryginalnej ankiety przeprowadzonej wśród 54 związków dziennikarzy z 50 różnych krajów i regionów, że Chiny wykorzystują epidemię, aby poprawić swój wizerunek w światowych mediach.
„Coś w tym rodzaju [Beijing] „To naciska, to nie tylko wiadomości o Chinach, ale wykorzystuje przesłania z Zachodu” – powiedziała badaczka Julia Bergin podczas dyskusji przy okrągłym stole.
Powiedziała, że Chiny wykorzystały bezpłatne platformy mediów społecznościowych, takie jak YouTube i Twitter, jako „taktykę odwrotną”, aby zdyskredytować zachodnie media, takie jak BBC, kiedy mówi o złym traktowaniu Ujgurów w Xinjiangu.
Twitter jest zakazany w Chinach, ale wielu chińskich nacjonalistów korzysta z tej platformy, aby zachęcić do gorącej dyskusji w celu wsparcia lub wykorzystania chińskich obozów internowania w Xinjiangu. Zwiastuny filmów, aby zmienić narrację.
Chiny zaprzeczają, że są obozami koncentracyjnymi i opisują je jako szkoły z internatem.
„Fałszywe wiadomości przychodzą szybciej niż sam wirus”
Dane zawarte w raporcie pokazują rosnące obawy dotyczące stosowania dezinformacji i dezinformacji jako taktyki, nie tylko w Chinach, ale w Ameryce Południowej i Północnej, przy ogólnym wzroście o 82% zgłaszanej dezinformacji.
„Fałszywe wiadomości docierają szybciej niż sam wirus” – powiedział włoski dziennikarz Luca Region podczas dyskusji panelowej.
Michael Kane, naukowiec z Queensland University of Technology, powiedział, że istnieje „negatywne światło”, w którym chińskie media są często przedstawiane w zachodnich demokracjach, takich jak Australia.
„Przynajmniej w.” [Australia] Mamy media pluralistyczne, ale w Chinach nie ma mediów pluralistycznych i to jest fakt ”.
Raport wykazał, że Pekin zwiększył swoją ofertę wiadomości, dostarczając lokalne i międzynarodowe treści dostosowane do każdego kraju w „językach innych niż angielski”.
W raporcie stwierdza się, że „oferta bez pokrycia jest coraz częściej wypełniana treściami zatwierdzonymi przez państwo, które czasami są udostępniane tym krajom bezpłatnie”.
Wielu dziennikarzy i firm medialnych na całym świecie spotkało się z cenzurą lub aresztowaniem ze strony Chin, w tym wielu działaczy prodemokratycznych i wpływowych ludzi w Hongkongu.
Australijczyk Cheng Li, starszy prezenter telewizyjny angielskiego kanału informacyjnego rządu chińskiego CGTN, Został aresztowany w Pekinie w 2020 roku.
Cheng był drugim Australijczykiem zatrzymanym w ostatnich latach w Pekinie. Władze porwały pisarza i byłego pracownika chińskiego rządu Yang Hengjun w styczniu 2019 roku.
Chiny bronią strategii medialnej
Rzeczniczka chińskiego MSZ Hua Chunying odpowiedziała na komentarze zawarte w raporcie i broniła chińskiej strategii medialnej, mówiąc, że zasługuje ona na miejsce na międzynarodowej scenie medialnej.
„Chiny wyjaśniły prawdę i fakty dotyczące wielu ważnych kwestii, w tym COVID-19, aby pozostawić obiektywną i poprawną zbiorową narrację i pamięć o ludzkości. To właśnie nazywamy odpowiedzialnym stanowiskiem odpowiedzialnego kraju”.
Ten raport, który opiera się na poprzednim raporcie Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy – The Story of China: Reshaping the Media of the World – wykazał, że na całym świecie 56% wszystkich badanych krajów zgłosiło, że zasięg Chin w ich kraju stał się ogólnie bardziej pozytywny. od wybuchu epidemii COVID-19. Tylko 24% stwierdziło, że zasięg Chin stał się bardziej negatywny.
W raporcie zauważono, że Chiny wykorzystują brak relacji zachodnich mediów w regionie na swoją korzyść, tworząc zrozumiałe treści dostępne dla głównych organizacji informacyjnych, które nie mają oczu w regionie.
„Chiny stosują wielotorowe podejście, aby odświeżyć krajobraz informacyjny z korzyścią dla swojego globalnego wizerunku” – czytamy w oświadczeniu.
W 2020 r.Pekin skutecznie zablokował dziennikarzom dostęp do Chin, odmawiając i zamrażając wizy, częściowo z powodu zamknięcia granic międzynarodowych.
Okazało się, że zamknięcie stworzyło lukę w relacjach z Chin, ponieważ istniał ogromny popyt na historie z Chin, które Chiny wypełniły treściami sponsorowanymi przez państwo i już dostępnymi w ramach umów o dzieleniu się treściami.
Badanie wykazało, że treści dostarczane dziennikarzom międzynarodowym stały się bardziej odpowiednie przy próbach tłumaczenia chińskiej propagandy na różne języki, nawet te, które nie są powszechnie używane, takie jak włoski czy serbski.
„Media są bardzo silne, ale musimy pomyśleć o słabości mediów zachodnich. [Their] Badaczka Louisa Lim powiedziała, że luka ma podłoże ekonomiczne.
IFJ zaleca większe zaangażowanie w regionie, ze strategią dotarcia do chińskich dziennikarzy i nawiązania z nimi relacji w Chinach i poza nimi.
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych