Każdego roku hodowca owiec Ian Kelly martwi się, że jego jagnięta umrą z powodu poronienia i złej ciąży. Codzienne sprawdzanie stada na głośnym motocyklu benzynowym nie pomogło.
Dlatego w tym roku kupił motocykl elektryczny na swoją farmę w Kendenup, niedaleko południowego wybrzeża Australii Zachodniej.
W porównaniu z czterosuwowym silnikiem benzynowym, jego silnik jest praktycznie bezgłośny.
„Ważne jest, aby nie straszyć owiec, gdy je niosą” – powiedział.
„Bez latającego motocykla benzynowego owce reagują zupełnie inaczej.
„Nie ma kół zębatych, łańcuchów ani zębatek [on the electric bike] Więc mogę jeździć jedną ręką. Jest spokojna i lekka.”
Rekordowe ceny benzyny nie przyszły mu do głowy, nawet gdy zdecydował się zapłacić 30-procentową premię za rower elektryczny.
Najlepsze jagnięta hodowane na jego farmie sprzedają się za setki dolarów, więc wartość uratowania co roku choćby jednego z nich przed poronieniem była dla niego o wiele większa niż wartość benzyny.
Zakres niepokoju w zakresie
Podobnie jak w przypadku samochodów elektrycznych, pierwsze pytanie, które większość ludzi zadaje w przypadku motocykli elektrycznych, dotyczy zasięgu akumulatora.
Praktycznie każdy klient pytał mnie, jak długo wytrzyma akumulator” — powiedział Gary Johnson, sprzedawca maszyn rolniczych w Perth.
Stanowiło to główną przeszkodę we wprowadzaniu motocykli elektrycznych do użytku drogowego.
Podczas gdy samochody elektryczne mogą przewozić ogromne akumulatory o pojemności 100 kWh, rozmiar i waga motocykla sprawiają, że jazda na długich dystansach z dużą prędkością po autostradzie jest niepraktyczna.
Ale w przypadku codziennych prac na farmie nie stanowi to problemu.
Pan Kelly wybrał do swojego motocykla stosunkowo mały akumulator o pojemności 2,1 kWh, co daje mu około 40 km zasięgu przy niskiej prędkości.
„Technologia akumulatorów osiągnęła punkt, w którym staje się opłacalna dla motocykla” – powiedział.
„Prawdopodobnie jeździłbym nim 15 kilometrów dziennie”.
W czerwcu 2020 r. Justin Hood z Urala Veterinary Clinic napisał raport dla Australian Meat and Livestock Company na temat przydatności motocykli elektrycznych dla hodowców i pasterzy.
Od tego czasu, jak powiedział pan Hoad, akumulatory do motocykli elektrycznych znacznie się poprawiły.
„To jak elektronarzędzia”.
Hoad powiedział, że głównym pytaniem dla wielu rolników jest to, czy motocykle elektryczne mogą zastąpić quady.
„W Australii odnotowano ponad 240 zgonów związanych z quadami i ponad 600 hospitalizacji rocznie.
Koszt pojazdów ATV i ATV pod względem zgonów i obrażeń w Australii szacuje się na około 200 milionów dolarów rocznie” raport Powiedział.
W październiku ubiegłego roku główni producenci, w tym Honda, Suzuki i Yamaha, przestali sprzedawać quady w Australii po tym, jak zabezpieczenia przed dachowaniem stały się obowiązkowe.
„Rolnicy już szukają alternatyw, aby zastąpić quady, które nie są już dostępne w kraju”, powiedział sprzedawca maszyn rolniczych, Gary Johnson.
’interesować się [electric] Rowery wydają się rosnąć wykładniczo w ciągu ostatnich kilku miesięcy”.
„To jak elektronarzędzia” – powiedział Kelly – „Rzadko już widuje się elektronarzędzia przewodowe”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu