Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Rekordowe ceny paliwa nie sprawiły, że farmer przerzucił się na motocykl elektryczny i uratował swoje jagnięta

Każdego roku hodowca owiec Ian Kelly martwi się, że jego jagnięta umrą z powodu poronienia i złej ciąży. Codzienne sprawdzanie stada na głośnym motocyklu benzynowym nie pomogło.

Dlatego w tym roku kupił motocykl elektryczny na swoją farmę w Kendenup, niedaleko południowego wybrzeża Australii Zachodniej.

W porównaniu z czterosuwowym silnikiem benzynowym, jego silnik jest praktycznie bezgłośny.

„Ważne jest, aby nie straszyć owiec, gdy je niosą” – powiedział.

„Bez latającego motocykla benzynowego owce reagują zupełnie inaczej.

„Nie ma kół zębatych, łańcuchów ani zębatek [on the electric bike] Więc mogę jeździć jedną ręką. Jest spokojna i lekka.”

Rekordowe ceny benzyny nie przyszły mu do głowy, nawet gdy zdecydował się zapłacić 30-procentową premię za rower elektryczny.

Najlepsze jagnięta hodowane na jego farmie sprzedają się za setki dolarów, więc wartość uratowania co roku choćby jednego z nich przed poronieniem była dla niego o wiele większa niż wartość benzyny.

Zakres niepokoju w zakresie

Podobnie jak w przypadku samochodów elektrycznych, pierwsze pytanie, które większość ludzi zadaje w przypadku motocykli elektrycznych, dotyczy zasięgu akumulatora.

Praktycznie każdy klient pytał mnie, jak długo wytrzyma akumulator” — powiedział Gary Johnson, sprzedawca maszyn rolniczych w Perth.

Stanowiło to główną przeszkodę we wprowadzaniu motocykli elektrycznych do użytku drogowego.

Podczas gdy samochody elektryczne mogą przewozić ogromne akumulatory o pojemności 100 kWh, rozmiar i waga motocykla sprawiają, że jazda na długich dystansach z dużą prędkością po autostradzie jest niepraktyczna.

Rolnik na rowerze patrzy na biegnące owce
„Czasami moja lewa ręka nadal używa torebki, która nie istnieje” – powiedział Ian Kelly.(ABC Great Southern: Angus Mackintosh)

Ale w przypadku codziennych prac na farmie nie stanowi to problemu.

Pan Kelly wybrał do swojego motocykla stosunkowo mały akumulator o pojemności 2,1 kWh, co daje mu około 40 km zasięgu przy niskiej prędkości.

READ  Australijczycy spodziewali się wydać ponad 23 miliardy dolarów na sprzedaż w Boxing Day

„Technologia akumulatorów osiągnęła punkt, w którym staje się opłacalna dla motocykla” – powiedział.

„Prawdopodobnie jeździłbym nim 15 kilometrów dziennie”.

W czerwcu 2020 r. Justin Hood z Urala Veterinary Clinic napisał raport dla Australian Meat and Livestock Company na temat przydatności motocykli elektrycznych dla hodowców i pasterzy.

Od tego czasu, jak powiedział pan Hoad, akumulatory do motocykli elektrycznych znacznie się poprawiły.