„Zawstydziłem cię!” indywidualny członek rodziny.
„Przez 13 lat okazywałeś nam pogardę!” Nikt nie płakał.
Dyrektor generalny Air France, Anne Riegel, doświadczyła podobnych uczuć, kiedy powiedziała sądowi, że zdaje sobie sprawę z bólu rodzin.
„Nie mów nam o bólu!” Podniósł się zły głos.
Przewodniczący wezwał do spokoju i postępowanie zostało wznowione.
Air France już wypłaciły odszkodowania rodzinom zmarłych. W przypadku skazania każdej firmie grozi grzywna w wysokości do 225 000 euro (347 000 USD) – ułamek jej rocznych przychodów. Nikomu nie grozi kara pozbawienia wolności, bo osądzane są tylko firmy.
Jednak rodziny ofiar postrzegają sam proces jako ważny po długim dążeniu do sprawiedliwości, a eksperci z branży lotniczej uważają go za ważny dla wyciągnięcia wniosków, które mogą zapobiec przyszłym wypadkom.
A330-200 zniknął z radarów nad Oceanem Atlantyckim między Brazylią a Senegalem, z 216 pasażerami i 12 członkami załogi na pokładzie.
Kiedy w samolot uderzyła burza, lód uszkodził rurki petot, blokując informacje o prędkości i wysokości. Autopilot odłączony. Załoga wznowiła ręczne pilotowanie, ale z błędnymi danymi nawigacyjnymi. Samolot wszedł do kabiny aerodynamicznej, pochylony w górę, a następnie zanurzył się w morzu 1 czerwca 2009 roku.
Dwa lata zajęło znalezienie samolotu i rejestratorów czarnej skrzynki na dnie oceanu, na głębokości ponad 4000 metrów.
Air France zarzuca się, że nie prowadzi szkoleń na wypadek, gdyby śledztwo Al-Baytout zamarło pomimo zagrożeń. Od tego czasu zmieniła swoje podręczniki szkoleniowe i symulacyjne. Firma oświadczyła, że udowodni w sądzie, że „nie popełniła błędu karnego w źródle wypadku” i dąży do niewinności.
Airbus został oskarżony o to, że wiedział, że model rurki Pitota w locie 447 był wadliwy, że nie robił wystarczająco dużo, aby pilnie poinformować o tym linie lotnicze i ich załogi oraz zapewnić szkolenie w celu złagodzenia ryzyka. Model, o którym mowa – Pitot Thales AA – został zakazany, a później zastąpiony.
Airbus obwinia pilota o błąd, mówiąc śledczym, że oblodzenie jest nieodłącznym problemem wszystkich tych czujników.
Philip Lingui, który stracił brata w locie 447, powiedział, że „wizerunek i reputacja korporacji” są zagrożone. Miał nadzieję, że proces ujawni niepowodzenia Airbusa i Air France – dwóch głównych graczy w branży i we Francji. Ekonomia – dla świata.
Daniel Lamy, który kieruje stowarzyszeniem rodzin ofiar, powiedział, że przygotowują się do trudnego procesu.
„Niestety musimy ponownie przeżyć szczególnie bolesne chwile” – powiedziała. Ale nazwała proces dobrą okazją po tym, jak prokuratorzy początkowo starali się zamknąć sprawę.
„Pozwoli to rodzinie wyrażać siebie i wyrażać swoje cierpienie przez 13 lat” – powiedziała.
Uzyskaj bezpośrednią notatkę od naszego kosmity korespondenci O tym, co trafia na pierwsze strony gazet na całym świecie. Zapisz się do cotygodniowego biuletynu What in the World tutaj.
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych