Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Rodziny ofiar katastrofy lotniczej wywołują złość na samoloty Airbusa i Air France

Rodziny ofiar katastrofy lotniczej wywołują złość na samoloty Airbusa i Air France

„Zawstydziłem cię!” indywidualny członek rodziny.

„Przez 13 lat okazywałeś nam pogardę!” Nikt nie płakał.

Mężczyzna trzyma tabliczkę z napisem „Francuska sprawiedliwość, 13 lat za późno”, zanim rozpocznie się proces Airbusa i Air France.przypisane mu:AP

Dyrektor generalny Air France, Anne Riegel, doświadczyła podobnych uczuć, kiedy powiedziała sądowi, że zdaje sobie sprawę z bólu rodzin.

„Nie mów nam o bólu!” Podniósł się zły głos.

Przewodniczący wezwał do spokoju i postępowanie zostało wznowione.

Air France już wypłaciły odszkodowania rodzinom zmarłych. W przypadku skazania każdej firmie grozi grzywna w wysokości do 225 000 euro (347 000 USD) – ułamek jej rocznych przychodów. Nikomu nie grozi kara pozbawienia wolności, bo osądzane są tylko firmy.

Robotnicy rozładowują wrak rozbitego samolotu Air France AF447 z fregaty marynarki wojennej Brazylii w północno-wschodnim brazylijskim porcie Recife, 14 czerwca 2009 r.

Robotnicy rozładowują wrak rozbitego samolotu Air France AF447 z fregaty marynarki wojennej Brazylii w północno-wschodnim brazylijskim porcie Recife, 14 czerwca 2009 r.przypisane mu:AP

Jednak rodziny ofiar postrzegają sam proces jako ważny po długim dążeniu do sprawiedliwości, a eksperci z branży lotniczej uważają go za ważny dla wyciągnięcia wniosków, które mogą zapobiec przyszłym wypadkom.

A330-200 zniknął z radarów nad Oceanem Atlantyckim między Brazylią a Senegalem, z 216 pasażerami i 12 członkami załogi na pokładzie.

Kiedy w samolot uderzyła burza, lód uszkodził rurki petot, blokując informacje o prędkości i wysokości. Autopilot odłączony. Załoga wznowiła ręczne pilotowanie, ale z błędnymi danymi nawigacyjnymi. Samolot wszedł do kabiny aerodynamicznej, pochylony w górę, a następnie zanurzył się w morzu 1 czerwca 2009 roku.

Dwa lata zajęło znalezienie samolotu i rejestratorów czarnej skrzynki na dnie oceanu, na głębokości ponad 4000 metrów.

Air France zarzuca się, że nie prowadzi szkoleń na wypadek, gdyby śledztwo Al-Baytout zamarło pomimo zagrożeń. Od tego czasu zmieniła swoje podręczniki szkoleniowe i symulacyjne. Firma oświadczyła, że ​​udowodni w sądzie, że „nie popełniła błędu karnego w źródle wypadku” i dąży do niewinności.

READ  Tysiące afgańskich salonów zostaje zamkniętych, gdy zbliża się termin talibów

Airbus został oskarżony o to, że wiedział, że model rurki Pitota w locie 447 był wadliwy, że nie robił wystarczająco dużo, aby pilnie poinformować o tym linie lotnicze i ich załogi oraz zapewnić szkolenie w celu złagodzenia ryzyka. Model, o którym mowa – Pitot Thales AA – został zakazany, a później zastąpiony.

Airbus obwinia pilota o błąd, mówiąc śledczym, że oblodzenie jest nieodłącznym problemem wszystkich tych czujników.

Philip Lingui, który stracił brata w locie 447, powiedział, że „wizerunek i reputacja korporacji” są zagrożone. Miał nadzieję, że proces ujawni niepowodzenia Airbusa i Air France – dwóch głównych graczy w branży i we Francji. Ekonomia – dla świata.

Daniel Lamy, który kieruje stowarzyszeniem rodzin ofiar, powiedział, że przygotowują się do trudnego procesu.

„Niestety musimy ponownie przeżyć szczególnie bolesne chwile” – powiedziała. Ale nazwała proces dobrą okazją po tym, jak prokuratorzy początkowo starali się zamknąć sprawę.

„Pozwoli to rodzinie wyrażać siebie i wyrażać swoje cierpienie przez 13 lat” – powiedziała.

Uzyskaj bezpośrednią notatkę od naszego kosmity korespondenci O tym, co trafia na pierwsze strony gazet na całym świecie. Zapisz się do cotygodniowego biuletynu What in the World tutaj.