krople łańcucha
Powtarzanie zepsutych, mylących passów w profesjonalnych wyścigach tego sezonu stało się śmieszne (nie wspominając o frustrujących dla kolarzy). Ale dlaczego tak się dzieje? W ciągu moich czterech dekad ścigania/jazdy konnej ani razu mi się to nie zdarzyło – i myślę, że są dowody w tej chronologii. Oczywiście nie korzystałem z nowej modnej technologii rowerowej – i nadal z nią borykam się (nawet drobne akcesorium łapacza łańcucha). Więc
Na czym dokładnie polega problem?
W trzecim etapie obecnego Tour de France usłyszałem, jak Nico Roche (komentator RNZ) w interesujący sposób odnosi się do fenomenu „długiego łańcucha” – co ma sens, biorąc pod uwagę ujęcia z bliska tylnych widełek podskakujących dziko między kasetą a zębatkami . Następnie spekulował, że może to być funkcją obecnie standardowych taśm szerokopasmowych (10/11 do 30/32) i łańcuchów (54/38). Oczywiście, na maksa, użycie powiedzmy 10 zębatek z 38 zębatkami skutecznie wydłuża łańcuch.
Może to jest odpowiedź, ale podejrzewam, że jest ich więcej i chciałbym usłyszeć opinie innych ludzi.
Moja własna intuicja obejmuje również wciąż niedoskonałą technologię elektronicznej zmiany przełożeń (na przykład kopanie motocyklistów w celu ponownego startu) oraz ograniczenia pojedynczej pozycji dla tylnych haków, szczególnie przez piasty hamulców tarczowych (i są one również współwinne w sekwencyjnym proces upuszczania? Nad czym się zastanawiam?)
Regulacja łańcucha była bardziej satysfakcjonująca i wydajna mechanicznie. Po pierwsze, przy długich cofnięciach koło można zabezpieczyć we właściwym punkcie naciągu łańcucha (za pomocą triku prowadzącego, czyli palca). Po drugie, śruby oporowe w szynach przednich i tylnych można precyzyjnie dostroić i nagwintować, aby zapobiec wypadaniu łańcucha.
Stara technika miała eleganckie rozwiązania dla kompetentnego mechanika domowego, bez pomocy i kosztów twojego LBS.
Też się nad tym zastanawiałem. Myślę, że przyczyną obecnej sytuacji jest częściowo to, że zawodnicy używają nowej przedniej mechaniki Di2 z tarczami i korbami poprzedniej generacji (które są bardzo niedostatecznie zaopatrzone). Wydaje się, że istnieje różnica w szerokości. Niedługo po wydaniu nowego Di2 wydano również aktualizację oprogramowania układowego, aby rozwiązać problem z nadmiernym przesunięciem FD (przyczyny tego).
Od jakiegoś czasu wiemy, że AXS ma poważne problemy w tym obszarze (przyczyny i rozwiązania były omawiane jako nudności tutaj i gdzie indziej.
EPS jest bardzo rzadki i nie mogę komentować.
Tak więc elektronika jest prawdopodobnie czynnikiem, a dłuższe łańcuchy również mogą odgrywać pewną rolę.
Biorąc to wszystko pod uwagę, spadek łańcucha był bardzo rzadki w starym modelu Di2 i jest możliwy w każdym systemie mechanicznym. Chociaż podejrzewam, że technologia odgrywa pewną rolę, ci jeźdźcy naprawdę mocno naciskają na systemy, a charakter jazdy grupowej oznacza, że mogą uderzyć więcej wybojów.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort