Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Silniki elektryczne Evolito wyglądają na gotowe do wystrzelenia w kosmos, gdzie YASA zostawił samochody – TechCrunch

W lipcu wszedł do eksploatacji brytyjski silnik elektryczny „axial-flux”. On żyje byłam nabyty przez Mercedes-Benz za nieujawnioną kwotę. Silniki elektryczne YASA wzbudziły duże zainteresowanie w branży pojazdów elektrycznych ze względu na ich wydajność, wysoką gęstość energii, niewielkie rozmiary i niewielką wagę.

W rzeczywistości Rolls-Royce, znany w lotnictwie ze swoich silników odrzutowych, używał silników YASA w swoich całkowicie elektrycznych samolotach „Spirit of Innovation”, które niedawno zakończone 15 minutowy lot próbny.

Ale dzisiaj okazuje się, że było, delikatnie mówiąc, więcej okazji niż na pierwszy rzut oka.

Okazuje się, że nowa firma, ewoluował, tkana z YASA przed Mercedes-Benz nabył go, zabierając ze sobą silnik elektryczny, który opisuje jako ultrawydajny, lekki i najlepiej dostosowany do przemysłu lotniczego.

Obecnie istnieje możliwość, że Evolito przeniesie się do świata kosmicznego, w którym YASA zakończyła działalność w świecie motoryzacyjnym. Inwestorami Evolito są Waypoint Capital i Oxford Science Enterprises (OSE).

Wynika z tego, że odkąd technologia YASA sprawdziła się w masowej produkcji w przemyśle motoryzacyjnym, Evolito może mieć szczególne zalety w dziedzinie lotnictwa.

Evolito twierdzi, że jego silniki są „wysoko wydajnymi, lekkimi silnikami osiowymi o przepływie osiowym”, a ich elektronika mocy jest „mniejsza, lżejsza i mocniejsza niż jakakolwiek inna konkurencyjna technologia” o szerokim potencjale zastosowań w elektrycznym pionowym starcie i lądowaniu ( eVTOL), nieruchome skrzydła i aplikacje z rozproszonym napędem elektrycznym, takie jak Urban Air Mobility (UAM).

Gareth Morris, dyrektor zarządzający Evolito, powiedział: „Elektryfikacja kosmosu jest o około dekadę za przemysłem samochodowym, ale potencjał rynkowy jest ogromny. Elektryczny pionowy start i lądowanie, śmigłowce elektryczne, nieruchome skrzydła i mobilność w powietrzu wymagają dużej gęstość energii, niskie silniki elektryczne Masa z nieodłącznie wysokimi współczynnikami bezpieczeństwa – połączenie unikalnych cech naszego elektrycznego współosiowego silnika przepływowego i elektroniki mocy Wykorzystując unikalny adres IP YASA na rynku lotniczym, Evolito przyspieszy komercjalizację lotów elektrycznych i przekształci mobilność, jaką znamy”.

Silnik Evolito

Silnik Evolito

Wiele z tych twierdzeń wydaje się być prawdziwych. Po osobistej wizycie w fabryce YASA i dokładnym wyjaśnieniu zalet „topologii” silnika, bardzo trudno byłoby mi podważyć twierdzenia, które się na nią opierają. To jest ta technologia, którą Evolito rozwija obecnie w przemyśle lotniczym i wygląda na to, że będzie miała naprawdę świetlaną przyszłość.

READ  Tęsknimy za tymi pokręconymi doświadczeniami z telefonami z Androidem

Cyrus Gila, Partner i Dyrektor Zarządzający Waypoint Capital, powiedział: „W Waypoint jednym z naszych głównych zainteresowań jest przesył energii i zrównoważony rozwój, w tym energia elektryczna. Z niecierpliwością czekamy na inwestowanie w firmy z unikalną, przełomową technologią prowadzoną przez wybitne zespoły. Evolito idealnie do nas pasuje i nie możemy się doczekać, aby wesprzeć zespół w opracowywaniu przełomowych rozwiązań elektrycznych na rynku lotniczym, dzięki czemu lot bezemisyjny stanie się rzeczywistością.

Alexis Zervoglos, starszy partner, OSE dodał: „Elektryfikacja lotnictwa jest jedną z najbardziej ekscytujących możliwości rynkowych naszych czasów. Wykorzystanie tego potencjału będzie wymagało nowej, innowacyjnej technologii i zdolności do skalowania w celu zaspokojenia szybko rosnącego popytu. OSE z przyjemnością wspiera Evolito w swojej misji przyspieszenia wprowadzenia lotnictwa elektrycznego”.

Według niektórych ekspertów branżowych do 2050 r. rynek elektrycznych rozwiązań napędowych do zastosowań miejskich wzrośnie do 90 miliardów dolarów i 160 000 pojazdów.

(Po prostu nikt im tego nie mówi Lotnictwo, Tak?)