Pracownikom Singapore Airlines polecono przygotować się na ogromny pakiet wynagrodzeń w tym roku, po ogromnym roku zysków firmy.
Singapore Airlines odnotowały rekordowe roczne zyski w wysokości 2,67 miliarda dolarów australijskich (2,97 miliarda dolarów australijskich) za rok finansowy 2023–24, co stanowi ogromny wzrost o 24% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Wyniki linii lotniczej zostały ogłoszone w środę w notatce giełdowej.
Utrzymujący się duży popyt na podróże lotnicze i silny sektor cargo przyczyniły się do rentowności firmy pomimo wyzwań, takich jak presja konkurencyjna, rosnące koszty, napięcia geopolityczne i niepewność gospodarcza.
Linie Singapore Airlines odnotowały szybkie ożywienie i rozwój działalności po Covid-19, osiągając do marca 97% liczby pasażerów sprzed pandemii.
Duże zyski skłoniły Singapore Airlines do przyznania swoim pracownikom dużych premii, naśladując podobną praktykę linii Emirates, która przyznała swoim pracownikom pięciomiesięczną premię po osiągnięciu rekordowych zysków w wysokości 5,1 miliarda dolarów (7,6 miliarda dolarów australijskich).
Według doniesień pracownicy mają otrzymać równowartość 6,65 miesięcznego wynagrodzenia i maksymalnie 1,5 miesięcznego wynagrodzenia w ramach premii ex gratia związanej z pandemią.
Po tym ogłoszeniu cena akcji Singapore Airlines wzrosła w czwartek o 0,4 procent, przy ogólnym wzroście o 4,3 procent w skali roku.
Niestety nie można tego samego powiedzieć o Bonza Airlines, które upadło na początku tego miesiąca, niecałe 18 miesięcy po uruchomieniu pierwszych lotów.
Jak usłyszał sąd, ponad 60 000 klientów straciło pieniądze po upadku tanich linii lotniczych Ponza.
Analitycy twierdzą, że Ponza poniosła porażkę, ponieważ nie konkurowała na niezwykle ważnym rynku Brisbane-Sydney-Melbourne, czyli na tym, co branża lotnicza nazywa australijskim „Złotym Trójkątem”.
Oznacza to, że spółka straciła najbardziej skoncentrowane środki na rynku.
„Złoty Trójkąt jest bardzo ważny, ponieważ to tam dzieje się większość wydarzeń i gdzie zarabia się pieniądze” – powiedział NCA NewsWire profesor Rico Merkert, zastępca dyrektora Instytutu Studiów nad Transportem i Logistyką na Uniwersytecie w Sydney Business School. .
Bonza niemal natychmiast poniosła szkodę na swojej reputacji w wyniku dużej liczby opóźnień i odwołań lotów.
Linia lotnicza zaczęła przewozić pasażerów w styczniu 2023 r., a w lipcu skargi klientów zaczęły już pojawiać się w mediach społecznościowych.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu