Do końca czerwca 2021 r. liczba subskrybentów muzyki na całym świecie wzrosła do 523,9 mln.
Było to 26,4% (lub 109,5 mln) z poprzednich 12 miesięcy i miało szybsze tempo wzrostu.
były liczby? Wydany w zeszłym tygodniu Przez brytyjską firmę badawczą MIDiA.
Spotify dominuje na globalnym rynku subskrybentów muzyki z wyraźną różnicą – 31% w porównaniu do drugiego miejsca w Apple Music z 15%.
Amazon Music i Tencent Music stanowiły 13% (Tencent wzrósł o 60% w pierwszym kwartale 2021 r.), a YouTube Music 8%. Ale Spotify traci kontrolę nad nowymi konkurentami.
Jego udział zmniejszył się z 33% w II kwartale 2020 roku i 34% w II kwartale 2019 roku.
Podczas gdy Spotify dodał więcej subskrybentów w ciągu 12 miesięcy do końca czerwca 2021 r. niż jakikolwiek inny pojedynczy DSP, Amazon osiągnął 25% do 20% większy wzrost w Szwecji.
„Ale największym sukcesem wśród zachodnich DSP było YouTube Music, drugi rok z rzędu”, powiedział Mark Mulligan, autor raportów i dyrektor zarządzający w MIDiA.
„Google był kiedyś powolny w kosmosie, ale uruchomienie YouTube Music zmieniło jego losy, rosnąc o ponad 50% w ciągu dwunastu miesięcy poprzedzających drugi kwartał 2021 r.
„YouTube Music był jedynym zachodnim DSP, który zwiększył swój udział w globalnym rynku w tym okresie.
„Muzyka YouTube szczególnie rezonuje z millenialsami i młodszymi millenialsami, co powinno zabrzmieć dzwonkiem alarmowym dla Spotify, ponieważ ich podstawowa baza subskrybentów millenialsów z 2000 roku na Zachodzie staje się coraz starsza”.
Ciężko podać konkretne liczby, ponieważ niektóre serwisy niechętnie się nimi dzielą.
Ostatnia aktualizacja Spotify w październiku 2021 r. wskazała 381 milionów użytkowników i 172 miliony subskrybentów.
W październiku 2021 r. Apple twierdziło, że było 745 milionów płatników. Ale to łączyło Apple Music, Apple TV +, iCloud, Apple Arcade, Apple News + i Apple Fitness +.
Ostatnie oświadczenie Apple na temat usługi muzycznej to 60 milionów w czerwcu 2019 r. Było to 72 miliony 12 miesięcy później, według szacunków świata muzycznego.
YouTube Music i YouTube Premium razem wzrosły z 30 milionów w październiku 2020 r. do 50 milionów we wrześniu 2021 r. po niesamowitym wzroście w takich krajach jak Korea Południowa, Indie, Japonia, Rosja i Brazylia.
Największy wzrost liczby abonentów w drugim kwartale 2021 r. pochodził z wschodzących rynków muzycznych.
Tencent Music Entertainment i chińska firma NetEase Cloud Music dodały 35,7 mln, co stanowi 18% globalnego udziału, mimo że są dostępne tylko na rynku krajowym.
Yandex w Rosji podwoił swoją bazę abonentów, osiągając 2% udziału w światowym rynku.
„Silny wzrost liczby subskrybentów ma dodatkowe znaczenie do 2022 r.” – powiedział Mulligan.
„Wzrost pośredniego przesyłania strumieniowego DSP w 2021 r. oznacza, że rynek nadawczy nie jest już zależny od udziału w przychodach dojrzałych zachodnich rynków abonenckich (ani w rzeczywistości rynków wschodzących, które odciążają ARPU).
„Dzięki przychodom z DSP niezwiązanym ze strumieniowaniem, które mają stanowić od jednej czwartej do jednej trzeciej wzrostu przychodów ze strumieniowania w 2021 r., wydaje się, że przychody ze strumieniowania zapewnią solidny wzrost, nawet jeśli wzrost liczby abonentów spadnie.
„To właśnie nazywasz zdywersyfikowanym rynkiem”.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort