Sektor odzieżowo-obuwniczy wykazał wzrost wskaźnika ze 100,1 w grudniu 2022 roku do 107,4 w maju 2023 roku. Indeks wzrósł do 103,5 w maju 2022 roku i pozostał na niemal stałym poziomie 107,3 od stycznia do maja 2023 roku. Co ciekawe, sektor nie przyczynił się do całkowitej zmiany indeksu od kwietnia do maja 2023 r. Masa odzieży i obuwia wyniosła 4,27. System posłuży do opracowania wskaźników cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2023 roku – poinformował GUS w komunikacie.
W porównaniu z analogicznym miesiącem roku poprzedniego niskie ceny związane z transportem spadły o 3,2 proc.
Ceny konsumpcyjne w Polsce wzrosły w maju 2023 r. o 13,0 proc. rok do roku (r/r), przy czym towary wzrosły o 13,3 proc., a usługi o 12,3 proc. Indeks sektora odzieżowego i obuwniczego wzrósł do 107,4 w maju 2023 r. z poziomu 100,1 w grudniu 2023 r. Sektor ten nie przyczynił się jednak do całkowitej zmiany indeksu od kwietnia do maja 2023 r.
Ogólny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych (CPI) wyniósł w maju 2023 r. 113,0, co oznacza znaczny wzrost w stosunku do wartości bazowej 100,0 z grudnia 2022 r. W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego liczba indeksu wzrosła do 105,7, a następnie wzrosła do 115,7. Od stycznia do maja 2023 r.
Fibre2Fashion News Desk (NB)
„Pisarz ogólny. Fanatyk Twittera. Wielokrotnie nagradzany praktykujący alkohol. Guru popkultury.”
More Stories
Rapid and Blitz 2024, Polska: Pragnananda trzecia, a Wei Yi wygrywa
Speedway GP Polska: Jason Doyle zwycięża po oszałamiającym ostatnim występie Bartosa Smarslicka, trzeci Robert Lambert
IIHF – 22 lata później