Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Syrena: polski retro samochód elektryczny jeździ od lat | Biznes | Wiadomości gospodarcze i finansowe z niemieckiej perspektywy | DW

Po udanym wprowadzeniu wersji spalinowej komunistycznego samochodu Syrena, jego polski producent samochodów Fabryka Samochodów Osobowych (FSO) chce wypuścić wersję elektryczną.

Prace nad projektem Vosco s106 EV rozpoczęły się w 2017 roku w zakładzie produkcyjnym firmy w Gudnie, 100 kilometrów (60 mil) na zachód od Warszawy, a pierwszy prototyp został wydany dwa lata później.

Dostarczono do tej pory tylko najwcześniejsze prototypy, krytycy twierdzą, że nie ogłoszono dostawców platform, a budowa zakładu jeszcze się nie rozpoczęła – ale emocje są pewne.

„Całość narodziła się z umysłu [ex]– Mycislav Vosko, dyrektor generalny Polformax Pharmaceuticals Group w Polsce, założył FSO Sirena w 2016 roku i zaczął ożywiać polską branżę motoryzacyjną – powiedział Andrzej Stasiak z FSO The First News, polski internetowy serwis informacyjny.

Projekt został sfinansowany przez Polfarmex i polski rząd oraz innowacyjną inicjatywę gospodarczą UE o łącznym budżecie 4,5 miliona miejsc (1 milion euro, 1,15 miliona dolarów), 7,44 miliona slotów, przy wsparciu inżynieryjnym Uniwersytetu Lots. Technologia.

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zdecydowało, że samochód nie będzie produkowany seryjnie. Tylko 50 samochodów zostanie wypuszczonych w pierwszym roku, w trzecim roku liczba wzrośnie do 300, wszystkie dostępne tylko na polskim rynku.

Wraz z nowymi edycjami Volkswagena Garbusa i Morrisa Mini, po tym, jak fabryka Fiata w Turynie zmodernizowała swojego Fiata 500, dziennikarz motoryzacyjny Patrick Michigu twierdzi, że plan wpisuje się w paneuropejski trend, podczas gdy Francuzi podobno myślą o wznowieniu produkcji. Citroen 2CV.

Kolejna polska firma, Electromolility Poland, wiodła prym w polskiej branży e-automotoryzacji, prezentując samochód elektryczny Ezra, o którym mówiono, że jest skrzyżowaniem Range Rovera Velour i Lexusa RX, który został wypuszczony w 2020 roku. W 2016 roku, przy wsparciu czterech rządowych firm energetycznych: Eni, Enerka, Toron i PGE, wydała już 30 mln szylingów na prototyp projektu Torino.

READ  Największa stacja paliw E100 w Polsce wybiera technologię Dover Fueling Solutions®

Polska ikona

Polska na ogół nie jest dobrze znana ze swojego przemysłu motoryzacyjnego, ale w latach 1948-2011 wiele samochodów zaprzestało produkcji FSO. Syrena była po raz pierwszy prezentowana na Targach Poznańskich w 1955 roku i była produkowana przez FSO w Warszawie w latach 1957-1972. Od 1972 do 1983 Fabrice Samochodov Malolitrosovich (FSM) był wystawiany w Bylsko-Piała, w sumie 520 000.

Podobnie jak டாkoda w Czechosłowacji i Tropant we wschodnich Niemczech, Sirena była ważną częścią podróży po komunistycznej Europie Wschodniej. Zainspirowany rosyjską limuzyną Volga, pojazd ten nigdy nie był eksportowany i był skierowany do elitarnych naukowców i intelektualistów epoki komunizmu.

„Jedyny w historii powojennej motoryzacji Polski kompletny projekt polskiego samochodu osobowego Sirena” – powiedział Stasiak.

Zaprojektowana przez Cezarego Nawrota Syrena Sport została zapożyczona z modeli Ferrari, Mercedesa-Benz 190SL, Chevroleta Corvette i innych. Włoski dziennik Il Gorno nazwał pojazd „najpiękniejszym samochodem zbudowanym za żelazną kurtyną”.

Zakład w Gudnie nadal znany jest z pojazdów wojskowych – tur, żubr i dzik (żubr, żubr i świnia). Sirena – polska legenda bajki – broni stolicy, Warszawy.

Ponad pół miliona tych kultowych samochodów Sirena zostało wyprodukowanych w Polsce

Design jest wszystkim

Za projekt nadwozia wersji elektrycznej odpowiada Damien Woliński, jeden ze zwycięzców konkursu na polskie projekty samochodów elektrycznych organizowanego przez Electromovility Poland.

„Koncepcja przeprojektowania lub wskrzeszenia takich kultowych samochodów jest bardzo popularna, ale jest to niebezpieczne przedsięwzięcie” – powiedział Wolinsky. Pierwsza wiadomość. „Jeśli skopiujesz stare elementy stylistyczne, projekt stanie się przestarzały. Możesz czerpać inspirację ze starszych pojazdów, ale włączasz je we wszystko, co jest obecne i przyszłe”.

„To jest misja naszej firmy – odrodzenie polskiej motoryzacji sprzed 2000 lat, ale na każde osiągnięcie musimy patrzeć z niecierpliwością. Nie możemy dalej tkwić w tamtych latach, stworzyć własny charakter stylistyczny i pokazać coś ludziom interesujące” – powiedział Wolinsky.

READ  Rosja, Polska i Litwa przyspieszają połączenie gazowe w związku z obawami o dostawy

Parametry

Cena nie została jeszcze ustalona, ​​ale samochód będzie lżejszy nawet o 20 kilogramów od konkurentów, dzięki zastosowaniu innowacyjnych materiałów stopowych zamiast stali. Vosco EV2 ma 4221 mm długości, 1719 mm szerokości i 1513 mm wysokości.

Akumulator o pojemności 31,5 kWh w Vosco EV2 pozwoli mu przejechać 290 kilometrów, choć producent na swojej stronie twierdzi, że kierowcy mogą pokonać dystans zaledwie 210 km-250 km. Akumulator wykorzystujący ładowarkę o mocy 30 KW można w pełni naładować w ciągu godziny. Ładowanie z sieci domowej trwa około 10-11 godzin.

Polski rynek samochodów elektrycznych

Polska, kraj z piątą co do wielkości liczbą właścicieli samochodów w Europie, oraz rządowe dotacje na samochody elektryczne przez średnio 14 lat i jak dotąd skłoniły 10 000 kierowców do przejścia na pojazdy z głównym zasilaniem.

Jednak sam rynek krajowy nie wystarczy do produkcji pojazdów wielkogabarytowych po rozsądnych cenach. Ponadto rośnie liczba stacji ładowania w Polsce.

„Polska jest obecnie na wczesnym etapie rozwoju e-mobilności – na polskich drogach jeździ około 16 000 osobowych pojazdów typu BEV (akumulatorowych pojazdów elektrycznych)” – powiedział DW Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).

„Vosco Automotive może być bardzo trudne do konkurowania z wiodącymi firmami motoryzacyjnymi” – powiedział Masoor. „Dopóki trzymam kciuki za ten projekt, obawiam się, że poczucie pionierstwa e-Syreny nie wystarczy do osiągnięcia rynkowego sukcesu” – przekonywał.

Masoor uważa, że ​​jeśli pojazd oferuje przyzwoite osiągi, zasięg i codzienną praktyczność, a także to, że będzie pierwszym polskim EV, to powinno zachęcić niektórych kierowców w Polsce do podjęcia decyzji o zakupie.

Eksport nie jest możliwy

„Ale w wyniku odniesienia się do takiego pojazdu Sirena nie może ufać zainteresowaniu klientów za granicą, zwłaszcza wiedząc, że Polska nie jest krajem, który ogólnie kojarzy się z motoryzacją” – powiedział Masoor.

READ  Matt Cash po raz pierwszy pojawia się w polskim zespole

Oczekuje się, że pojazd trafi na rynek pod koniec 2024 roku. Na coraz trudniejszym rynku jest już za późno, aby skutecznie konkurować o zainteresowanie klientów, zwłaszcza za granicą – dodał Masoor.

W zależności od ceny Vosco EV2 będzie konkurować z takimi modelami jak BMW i3, Honda e, Mini Cooper SE, Opel Corsa-e, Peugeot e-208 i Renault ZOE lub Hyundai IONIQ Electric jako pojazd graniczny miejski i mały. klasa. , Nissan Leaf i Volkswagen ID.3. „Do czasu rozpoczęcia produkcji Electric Sirena konkurencja w segmentach B i C będzie jeszcze większa” – podsumował Masoor.

Pod redakcją: Hardy Grabner